کنترل های زیستی در برابر سفیدک پودری در ژربرا

الاستو G5 کمکی نیز به این مفهوم پیشگیرانه اضافه شده است. “با ترکیب Taegro و Elasto G5، ما پوشش بهتری داشتیم، جریان بهتری روی برگ داشتیم. برگ مدت بیشتری مرطوب می ماند، بنابراین هاگ های Taegro زنده می توانند به تکثیر ادامه دهند. این می تواند منجر به کارآیی 15 درصدی بیشتر شود، آزمایشات. نشان داده اند.”

روزهای حفاظت از محصول در هلند دوباره در راه است، بنابراین تولید کنندگان و تامین کنندگان مختلف مشغول نمایش چیزی زیبا در مرکز جهانی هورتی هستند. کارولین ون دن هوک یکی از آنها بود. مشاور زراعی در Syngenta یک آزمایش ژربرا با استراتژی‌های مختلف سبز ارائه می‌کند: کنترل‌های زیستی در برابر سفیدک پودری.

رقص صندلی
اگر Inssimo را با Taegro، یک قارچ کش پوششی ترکیب کنید، مطمئن خواهید شد که کپک جایی برای “نشستن” ندارد. بنابراین، کارولین آن را با صندلی های موسیقی مقایسه می کند: “اگر Taegro ابتدا روی صندلی ها باشد، هاگ های واقعی کپک دیگر نمی توانند آنجا بنشینند. بنابراین این یک رویکرد پیشگیرانه است.”

درمان Inssimo بخشی از آزمایش است. “این دارو در واقع دفاع طبیعی گیاه را فعال می کند، که از طریق مکانیسم SAR کار می کند. بنابراین وقتی از آن دارو استفاده می کنید، گیاه شروع به دفاع از خود می کند، به عنوان مثال، با تقویت کمی دیواره های سلولی. بنابراین کپک برای دریافت مواد مغذی سخت تر می شود. یا نمی تواند در داخل رشد کند.”

برای اطلاعات بیشتر:
حفاظت از محصول Syngenta
کارولین ون دن هوک
موبایل: +31 (0)6 82 68 99 36
[email protected]
www.syngenta.nl



منبع

فشار اضافی با Hicure
همچنین از محرک زیستی Hicure استفاده می شود که گیاه را کمی حیاتی تر، سالم تر و کمتر حساس می کند. “در واقع نوعی ویتامین برای گیاه است، بنابراین احساس بهتری دارد و می تواند با استرس غیرزیستی مقابله کند. در آزمایشات، چنین ترکیبی از عوامل مختلف نتایج خوبی را نشان داده است.” Hicure یک عمل سیستمیک دارد و می توان آن را اسپری کرد یا همزمان در آب خوراک مصرف کرد.

“موضوع روزهای حفاظت از محصولات، سبزیجات گلخانه ای است، اما سفیدک پودری در این زمان از سال واقعا آزاردهنده است و ما می خواهیم نشان دهیم که شما می توانید در کنترل آن با کنترل های زیستی مختلف بسیار جلو بروید. به همین دلیل من نیز می خواهم نشان دهم. چیزی جدید برای مشاوران در قالب آزمایش ژربرا.”

در نهایت، یک خبر: Syngenta همچنین در حال کار بر روی یک عامل بیولوژیکی آزمایشی است که همچنین بخشی از آزمایش ژربرا برای مقابله با سفیدک پودری است. کارولین خوشحال خواهد شد که همه چیز را در مورد آن آزمایش به بازدیدکنندگان روزهای حفاظت از محصول بگوید. همکار Jelle Westerlaken نیز در مرکز جهانی هورتی حضور دارد و در مورد آزمایش خیار با سفیدک پودری، که در آن عوامل مختلفی نیز استفاده می شود، از جمله بیولوژیک های جدید و Taegro بیشتر توضیح خواهد داد.