گلخانه هایی که به شما می گویند چگونه کار می کنند: آیا می توانید تصور کنید؟

بخیه کاری
[email protected]
www.hortivation.nl



منبع

TNO در حال کار برای نظارت از راه دور عملکرد گلخانه است. در بنیاد Hortivation، دو تولیدکننده گلخانه اول در حال کسب تجربه با Kas Prestatie Monitoring (پایش عملکرد گلخانه) هستند. حسگرهای زیادی وجود دارند که داده‌های مربوط به آب و هوا یا کنترل را تولید می‌کنند، اما حسگرهایی در ساختارهای گلخانه‌ای هنوز وجود ندارند. دلیل برای TNO برای بررسی، به ابتکار خود، که آیا این امکان پذیر است.

به همین دلیل، TNO می خواهد دانشی را در مورد تأثیر بارهای عملی ناشی از باد، برف، محصول، واشر عرشه و حتی زلزله بر عمر باقیمانده سازه ایجاد کند. حسگرها در اجزای گلخانه‌ای متعدد مانند میله‌ها، ناودان‌ها، نرده‌ها و ستون‌ها، چندین ده در هر هکتار فکر می‌کنند، کل ساختار و بینش داده را پوشش می‌دهند.

از آنجایی که هر سایت ساختمانی شرایط آب و هوایی متفاوتی دارد، ما از گلخانه‌های موجود نمی‌دانیم عمر باقی‌مانده آن‌ها چقدر است. علاوه بر این، بسیاری از گلخانه‌ها در هلند قدیمی‌تر از عمر طراحی اولیه معمولاً 15 سال هستند.

TNO در حال حاضر تجربه زیادی با این تکنیک دارد. چندین سال است که پل های فولادی معروفی مانند پل Van Brienenoord به سنسور مجهز شده اند. این خوانش ها به مدل کامپیوتری پل مرتبط هستند. این اجازه می دهد تا عیوب در مراحل اولیه شناسایی شوند. عمر باقیمانده و ایمنی پل نیز در هر زمان قابل تعیین است.

جایگزین تست آزمایشگاهی
برای حدود چهل سال، TNO تحقیقاتی را بر روی پروفیل های گلخانه ای در آزمایشگاه انجام داده است. این شامل قرار دادن آنها در یک چرخه آزمایش استاندارد است که تمام طوفان‌ها و بارش‌های برف را در طول عمر طراحی 15 ساله، در طول چند روز، روی ساختار گلخانه اعمال می‌کند.

در یک پروژه آزمایشی، برخی از طرفین اکنون شروع به کار با حسگرها در ساخت گلخانه می کنند. اکنون سوال این است که آیا پس از یک طوفان، یک برف و یک تمیز کردن پوشش گلخانه، اطلاعات کافی و درستی از داده‌های حسگر به دست می‌آوریم؟ در حال حاضر، حداقل. در سطح جهانی، پیشرفت‌های جدید در کاربرد هوش مصنوعی، حسگرها و نظارت بسیار سریع پیش می‌روند.»

می‌گوید: «با استفاده از حسگرها در پروفیل‌های فلزی یک گلخانه، می‌خواهیم ببینیم که آیا می‌توانیم بینش بیشتری در مورد آنچه که مثلاً طوفان تگرگ، باد شدید، زلزله، باران، خورشید، سرما یا گرما با ساختار گلخانه‌ای انجام می‌دهد، به دست آوریم. اگون جانسن، مهندس گلخانه در TNO. “یا نظارت کنید که یک پاک کننده عرشه گلخانه هر چند وقت یکبار با چه وزنی از روی عرشه می رود و این کار با گلخانه (ناودان) چه می کند.”

برای اطلاعات بیشتر:
اگون جانسن
TNO
تلفن: +31 (0)6 53 46 76 64
[email protected]
www.tno.nl