گل داوودی را می توان با برق کمتر و حرارت کمتر پرورش داد

گزارش را می توان در اینجا مشاهده کرد.

طول مدت رشد تحت تأثیر سطوح نور قرار نگرفت، اما شدت نور کمتر منجر به کاهش وزن شاخه شد. تولید تازه بیان شده به عنوان کیلوگرم در متر مربع به طور قابل توجهی با شدت نور کمتر، متناسب با کاهش تراکم گیاه، کاهش یافت. به نظر می رسد هیچ تاثیری بر میزان آسیب های تریپس یا بوتریتیس وجود ندارد.

باغبانی گلخانه ای با چالش کاهش مصرف انرژی به منظور کاهش انتشار CO2 مواجه است. در محصولات نورپردازی، انتقال به روشنایی LED نقش مهمی در این زمینه ایفا می کند. برای سودآوری کشت گل داوودی، مصرف انرژی برای روشنایی و گرمایش باید کاهش یابد. نشان داده شده است که این امر در پروژه فرعی “رشد گل داودی با برق کمتر و گرمای کمتر” توسط Kas als Energiebron و همکاران امکان پذیر است.

تطبیق تصمیمات گرما، نور و کشت
سوال اصلی این بود که آیا می توان دماها، سطح نور و تصمیمات کشت مانند تعداد روزهای کوتاه یا تراکم بوته را به گونه ای هماهنگ کرد که بتوان کیفیت گیاه را ثابت کرد؟ نتایج به پاسخ به این سوال اشاره می کند که «بله، ممکن است».

نتایج این آزمایش نشان می‌دهد که می‌توان گل داوودی را با انرژی کمتر بدون اثرات نامطلوب بر وزن شاخه یا طول شاخه، رشد داد. برای حفظ کیفیت شاخه، استراتژی کشت باید با دماها و سطوح نور کمتر تنظیم شود. این به معنای تولید کمتر در متر مربع است. بسته به شرایط، تولیدکنندگان باید استراتژی های خود را طراحی کنند.

این آزمایش با دو نوع بالتیکا و پینا کولادا انجام شده است. علیرغم اینکه در ابتدا به نظر می رسید که ارقام از نظر حساسیت به دمای کمتر کشت متفاوت هستند، در پایان دوره کشت، نتایج هر دو رقم مشابه بود.

در این مطالعه، گل‌های داوودی بالتیکا و پینا کولادا در دو درجه حرارت طبیعی و کم (18.5/18 درجه سانتی‌گراد و 17.5/16.5 درجه سانتی‌گراد؛ روز/شب) و در سه سطح نور (کم، پایین) رشد کردند. «متوسط» و «بالا»؛ 6.0، 7.5 و 9.1 mol/m2/day). تراکم بوته و دوره های طولانی روز با توجه به سطوح نور تنظیم شد. کاهش دمای کشت منجر به تاخیر در رشد شاخه گل شد.

منبع: Kas als Energiebron



منبع