گل رز هلندی گل رز شاخه بریده گلخانه ای-greenhouse-hydroponics | dastchinflower

عروسانی که می خواهند گل آرایی عروسی خود را مانند زمان قدیم بکنند از این گل استفاده میکنند. شکل بوته های اکثر این گل ها با دیگر بوته های گل رز کمی متفاوت است، آنها بیشتر و راحت تر از دیگر رز های بوته ای شکوفا می شوند و گل میدهند. فرم های مختلفی از نوع گل و بوتهِ خاص متناسب با هر فضایی وجود دارد. برای سرویس نگهداری باغچه از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید. می‌بینید که گل رز از شاخه جدا شده شما الان غنچه تازه دارد. برای یک هفته داخل گلدان آب بریزید و از گیاه نگهداری کنید.

http://bongahekhodro.irبخشی از ساقه هایی که در آب فرو می روند باید کاملاً عاری از برگ باشد. این امر به این دلیل است که برگ های زیر آب همچنان پوسیده می شوند و باعث می شوند باکتری ها در گلدان جمع شوند و سبب خراب شدن زودتر گل ها می شوند. می توانید چند برگ بالای ساقه را نچینید، اما هر برگی که در زیر آب رفت، جدا کنید.

  • برگهای رز تا 5 درجه سانتی گراد زیر صفر تحمل سرمایی دارد و این تحمل به نوع رقم، حمله آفات و بیماریها، بلوغ بافت چوبی، رطوبت هوا، دما و …
  • موقع و فصل مناسب این پیوند پاییز یا اواخر زمستان است که باید در گلخانه انجام شود.
  • برای برش و تهیه قلمه انواع گل رز از یک قیچی تیز استفاده کنید تا شاخه لهیده نشود.
  • گل رز با نام لاتین که با نام‌های دیگری مانند گل سرخ، ورد و گل سوری نیز شناخته می‌شود.
گل های رز قرمز برای همه ی گل آرایی ها و دیزاین انواع دسته گل، باکس گل و سبد گل قابل استفاده می باشد. بوربون یکی دیگر از انواع گل رز است که زیرمجموعه رزهای باغی قدیمی قرار می‌گیرد. نام بوربون از جزیره رئونیون در اقیانوس هند گرفته شده است. رز بوربون گلی پُرپَر و بسیار معطر است که در رنگ‌های مختلفی مثل صورتی روشن، سفید و قرمز تیره دیده می‌شود.

۲- قلمه زدن گل رز:

مجله خبری گل و گیاه رز یکی از پر طرفدار ترین گل دنیا است و برای پرورش این گل در خانه باید نکاتی را بیاموزیم. رطوبت مناسب و دمای متوسط 18 تا 21 درجه سانتی گراد باید در محیط این نوع روشتکثیر رزوجود داشته باشد. بدین ترتیب با جذب حداکثری شیره توسط این شاخه، شاخه اصلی بوته گل رز دچار فرسودگی می شود و همین امر سبب ضعیف شدن شاخه دیگر نیز خواهد شد. زمان کود دادن به گل رز پیش از گلدهی و به طور منظم در طول گلدهی می باشد و روند آن می بایست 30 تا 40 روز قبل از وقوع اولین یخبندان قطع شود. لازم به ذکر است با افزایش رشد گیاه، فرمول تغذیه گل رز تغییر می کند. در صورتی که PH خاک گل رز بسیار اسیدی باشد، می توان با اضافه کردن آهک به سطح خاک PH آن را بالا برد و از طرفی اگر خاک بسیار قلیایی می باشد، می توان قلیایی بودن آنرا با اضافه کردن مقداری گوگرد متعادل کرد.

نحوه نگهداری گیاهان پرطرفدار

این گیاه ، گلی ترکیبی بوده و بومی منطقه مشخصی نیستند ، قد انها بین 152 تا 182 سانتی متر می باشند و به نور کامل آفتاب برای رشد مناسبشان نیاز دارند. جز زیر مجموعه گل های فلوریبوندا بوده که شکوفه هایی به رنگ نارنجی و بیشتر قرمز در آمده است. دارای گل های حجیم و مات هستند به این معنا که برگ هایشان براق نیستند. این گل رز مقاومت خوبی در برابر سرما داشته و رایحه ای ملایم و دلنشین دارد. رز پارفیت گیلاسی زیر مجموعه رز های فلوریبوندا است که دارای گلبرگ هایی با طرح دو رنگ ، گلبرگ های سفید و لبه های قرمز می باشد. این گونه از رز ها شامل گل های هر دسته ای می باشد که میتوان ان ها را بر روی حصار ها ، نرده ها ، آلاچیق ها و درختان با استفاده از چوب بلند و یا هر محافظی پروراند.

نماد گل رز با رنگ سیاه