گل لاله به همراه معرفی انواع گل لاله پوپونیک | dastchinflower

پیازهای گل لاله را در پاییز بکارید ، 6 تا 8 هفته قبل از اینکه یخبندان سخت و یخبندان زمین پیش بینی شود. برای پرورش گل لاله بهتر است از خاکی سبک استفاده شود. برای سبک شدن خاک می‌توانید به آن مقداری ماسه و شن اضافه کنید. بهترین خاک برای لاله مخلوط کوکوپیت، پیت ماس و پرلیت است.

  • از آنجایی که این گل آب مورد نیاز خود را در فضای باز از بارندگی دریافت می کند، بهتر است بیشتر با طرز نگهداری از لاله در آپارتمان آشنا شویم.
  • و ماندگاری کمی داشته، طوری که بعد از10 الی 15 روز، ریزش دارند.
  • آنها فضای بسیار شاد و جذابی را فراهم می کنند که برای موقعیت های شاد ایده آل است.
  • دمای مناسب برای رشد و نمو گیاه بین 23 تا 30 درجه سانتی گراد است.
  • لاله ی وحشی یا اصلاح نژاد نشده گل‌های کوچک قرمز و نارنجی دارد اما امروزه نژادهای اصلاح شده اندازه درشت تر و رنگ‌ها و شکل‌های بیشتری دارند و بسیار زیبا و چشم نواز هستند.

اگر قبل از کاشت خاک باغچه را با استفاده از کمی کود حیوانی و ماسه پر کنید در رشد و نمو لاله بسیار یاری خواهد رساند. در هنگام کاشت گیاه در باغچه حتی الامکان سعی شود از مناطقی که دارای سایه هستند استفاده شود تا گل موجود ماندگاری بالایی داشته باشد. همان گونه که از شکل ظاهری گل لاله می توان دید این گل از جمله گل هایی است که دارای ظاهری بسیار زیبا و لطیف است.

معرفی گل لاله عباسی :

بعد از این مرحله، قرار گرفتن در برابر نور منجر به رشد و فعالیت ساقه گل دهنده می شود. برگ ها در سطح خاک قرار گرفته و در پایین ساقه تشکیل می شوند. بزرگترین برگ، برگ پایینی گل است که به آن پوشاننده هم گفته می شود. معمولا یک گل انتهایی دارند ولی برخی از رقم ها و گونه ها بیش از یک گل تشکیل می شود.

نحوه کشتن گیاه کودزو

طبقات پایین یخچال ممکن است بسیار سرد باشد و مناسب نگهداری پیازهای لاله نباشد. برای طولانی‌ترین عمر گلدان، ساقه‌های گل لاله را به صورت مورب برش دهید، سپس دو سوم بالای گل‌ها را در قیف روزنامه بپیچید و به مدت یک یا دو ساعت در آب خنک قرار دهید. سپس ساقه ها را مجددا برش دهید و لاله ها حداقل یک هفته ماندگاری دارند.

مجله خبری گل و گیاه لاله در اشعار و ادبیات فارسی هم نشانگر قلب عاشق و گل لاله سرخ، نماد عشق بی پایان و ابدی عاشق به معشوق است. گل لاله، گلی جذاب از خانواده ی سوسنی ها با نام علمی Tulipa sppاست و به دلیل تنوع در نوع و رنگ هایی که دارد یک گزینه ی عالی برای فرش کردن باغچه هاست. گل لاله دراصل متعلق به ایران می باشد و بعد به ترکیه وارد شده و از آنجا جهانی شده است. زمان ورود این گل به هلند با محبوبیت زیادی روبرو شد و به طور وسیعی به کشت رسید که امروز هلند به مهم ترین مولد و صادرکننده گل لاله مبدل شده است.

http://bongahekhodro.ir