گل لاله : نکات طلایی نگهداری، انواع نماد گل لاله آوری کود | dastchinflower

مجله خبری گل و گیاه امپراطور با نام علمی Tulipa fosteriana‌ و نام انگلیسی Emperor است.

http://bongahekhodro.ir

دمای بالا در فصل بهار باعث می شود گیاه رشد فعالی داشته باشد و ساقه ها طویل شوند و گلدهی صورت گیرد. در لاله های زودرس شده، گل ها از اوسط دی تا فروردین مشاهده می شوند. از جمله آفات و بیماری های مهم گل لاله عباسی می توان به بیماری های لکه برگی، زنگ، پوسیدگی ریشه، شته و حلزون اشاره کرد. در صورت مشاهده علائم آفات و بیماری‌های قارچی بهتر است که از سموم مناسب برای درمان گل لاله عباسی استفاده نمود.

بیماریها و آفات :

مهم ترین مشخصه گل های لاله واژگون وجود غده های سیاه رنگ حاوی شهد در داخل گل است. این مشخصه بهترین راهنمایی برای تشخیص این گونه در بین گیاهان پیاز دار ایران است. بهتر است از مصرف کودهایی که حاوی مقدار زیادی نیتروژن هستند خودداری شود، زیرا باعث ضعیف شدن گیاه در برابر عوامل نامساعد محیطی و از بین رفتن آن می شود.

این گل زیبا بیش تر از 300 گونه متفاوت دارد که رنگ و شکل گل‌ها در گونه‌های مختلف متفاوت است. گل لاله نگهداری بسیار راحتی دارد و به همین دلیل از گیاهان محبوب برای تزئیین منازل است. ریزش گل در مراحل نمو، در زمان گل آغازی شروع می شود و مراحل بعدی نمو و تمایزبابی کامل صورت نمی گیرد. مناسب ترین زمان برای گل بریده هنگامی است که جوانه گل رنگ گرفته است ولی هنوز به طور کامل شکوفا نشده باشد. برداشت در زمان زودتر باعث می شود گل به طور کامل باز نشود.

  • لاله ها برای جمع‌آوری انرژی برای شکوفه های سال آینده به شاخ و برگ خود نیاز دارند!
  • پیاز گل لاله ایرانی برای سبز شدن و ریشه زایی و گلدهی نیاز به طی کردن دوره ی سرمایی دارد، نیاز سرمایی پیاز باید زیر خاک مرطوب و در دمای ۲ تا ۷ درجه سانتی گراد انجام پذیرد.
  • آنها یک هدیه عالی برای مناسبت های شاد مانند جشن تولد یا سالگرد انتخاب می کنند.
  • گل شاه پسند یک گیاه گلدار بسیار متنوع است که در سبدهای آویزان بسترها، باغ های صخره ای و قاب پنجره رشد می کند.

این گل که به عنوان گل شاخه بریده طرفداران زیادی دارد، باغداران زیادی را به کاشت وسیع آن ترغیب می کند. از این رو فروشگاه دمبرگ پیاز این گل محبوب را به صورت آنلاین در تعداد بالا نیز به فروش می رساند. یک حوله تمیز را در ظرف فرو کرده و گلبرگها را در آن بریزید. سپس حوله را لوله کنید تا گلبرگها له شوند، گلهای له شده را روی پوست آسیب دیده خود بگذارید و تاثیر سریع و ضد التهابی آن را به چشم ببینید. گلها را با حوله داغ برای 10 دقیقه در محل جراحت نگه دارید.

سهراب پاکزاد