گل های هلندی در میدان سنت پیتر در رم

سازمان
در روز سه‌شنبه 4 آوریل 2023، Van de Slot Transport با کامیونی پر از گل‌های هلندی و سایر محصولات گلدار به رم می‌رود. ایستگاه اول: کوکنهوف. در “لنته پارک” در لیسه، کل محموله توسط مونسینور هانس ون دن هند، اسقف اسقف روتردام، که در استان هلند جنوبی – و لیز نیز به آن تعلق دارد، متبرک خواهد شد. در رم، مدیر هنری پیت ون دربورگ، با حمایت تیمی از داوطلبان، تمام فعالیت‌های تزیین گل واقعی را به مسیر درست هدایت می‌کند – با هدف دلخواه.
نتیجه میدان سنت پیتر در شکوفایی کامل. در روز یکشنبه عید پاک، نمایش گل هلندی به طور رسمی توسط کلیسای فریزی – کلیسای کاتولیک رومی هلند در رم، که کشیش Fr. دکتر آنتوان بودار رئیس دانشگاه است. به قول رئیس جمهور، “مراسم عید پاک، عید رستاخیز، همیشه بیانگر آغازی جدید، امیدی جدید، زندگی جدید است.”

طبق معمول، سهم بزرگی توسط تولیدکنندگان منطقه پیاز گل ارائه می شود. UNEX Inc. از Voorhout همه پیازهای لاله را حمایت می کند – و Roma Nova به همراه تعدادی از داوطلبان مشتاق کشت را تا زمان گلدهی واقعی آنها تسهیل می کند. شرکت گل و گیاه W. Oskam & Zn. BV، همچنین از Voorhout، تقریباً هر ساله با نرگس‌های خود Tête-à-Tête – همچنین امسال، یکی از مشارکت‌کنندگان اصلی است. پیازهای گل به طول کلی 465 متر در میدان سنت پیتر تزئین خواهند شد. حمل و نقل Van der Slot از Noordwijkerhout بار دیگر از خط تدارکات از هلند به رم مراقبت خواهد کرد.

امسال، بار دیگر، حامیان مالی کافی گرد هم آمده اند تا تزئینات گل هلندی برای عید پاک در میدان سنت پیتر در رم را تحقق بخشند. یک سنت دیرینه را می توان ادامه داد. پیت ون دربورگ، مدیر هنری این پروژه، ماه هاست که در حال آماده سازی طرح های جدید خود و همچنین پرورش دهندگان گل و انجمن های پرورش دهندگان است. احزاب مختلف در بخش گلکاری محصولات خود را اهدا کرده و خدمات خود را ارائه خواهند کرد – زیرا آماده سازی در حال حاضر در حال انجام است.

پس از از دست دادن تعدادی از حامیان مالی قبلی، سال گذشته تقریباً به نظر می رسید – پس از یک سنت 35 ساله – گل های هلندی دیگر میدان سنت پیتر را در عید پاک زینت نخواهند داد. در ژانویه 2022، رئیس بودار و اعضای شورای کلیسای فریزی در رم وارد عمل شدند تا تداوم این سنت قابل توجه را تضمین کنند – تضمین حمایت حامیان مالی قدیمی و جدید.



منبع

چیدمان کلی منجر به مجموعه ای از طیف گسترده ای از رنگ ها می شود که در آن گل های پیاز پایه را تشکیل می دهند و گل های بریده در لایه های رنگارنگ مختلفی که بالای آنها قرار می گیرند پردازش می شوند. همه محصولات با هم مساحتی به وسعت 170 متر مربع را با ده ها گل آرایی در اطراف محراب اصلی، روی پله های منتهی به سکو و همچنین بالکن مرکزی ایوان پاپ تزئین می کنند. همه مشارکت‌ها در کنار هم، دکوری خیره‌کننده ایجاد می‌کنند که با آن، بخش گل‌کاری هلند طیفی از محصولات منحصربه‌فرد را به جهان نشان می‌دهد.

حمایت
هر سال، یک نوع خاص از گل در مرکز دکوراسیون کلی قرار می گیرد. امسال، گل رز بهمنی خواهد بود. Meijer Roses از Pijnacker 6000 گل رز در رنگ های مختلف ارائه می دهد. Celosia Reprise نیز بخش مهمی از تزئینات گل در این نسخه خواهد بود. پرورش دهنده متخصص Evanthia، از Monster، و Kwekerij Bos Bloemen، از Naaldwijk، فصل سلوسیا را با حمایت مالی خود از 1500 گل افتتاح می کنند. مجموعه آنتوریوم 500 گل آنتوریوم را ارائه می دهد و انجمن پرورش دهندگان زنتو 500 ساقه گل داودی بالتازار تک گل و گل داوودی اسپری ارغوانی سرنیتی را ارائه می دهد. مهدکودک دلفینیوم NG Wigchert، از Noordwijkerhout، امسال با 500 گل در سه رنگ مختلف، اسپانسر معمولی است. جدید امسال، حمایت تک گلوبال، با همکاری Coloríginz /OZ Import، از De Kwakel است – اهدای طیف گسترده ای از سبزی های برش خورده.

شرکت پخش کاتولیک پروتستان هلندی KRO-NCRV کل مراسم عید پاک را از رم در روز عید پاک، 9 آوریل 2023، از ساعت 10:00 صبح از کانال NPO 2 پخش خواهد کرد – به دنبال آن برکت سنتی “Urbi et Orbi” (به شهر) و به جهان) توسط پاپ، در ساعت 12:00 شب. تزئینات گل، و همچنین برداشتی از آماده سازی نهایی در رم در جمعه خوب و شنبه مقدس، به طور گسترده روی صفحه نمایش قابل مشاهده خواهد بود – هم “زنده” و هم ضبط شده. در سراسر جهان، مراسم عید پاک در رم، که به صورت زنده پخش می شود و توسط رسانه های واتیکان به اشتراک گذاشته می شود، توسط میلیون ها نفر تماشا می شود. واتیکان نیوز ویدئو، رادیو، پادکست، تصاویر، اخبار و صوت را به بیش از 30 زبان ارائه می دهد و شاهد افزایش شدید تعداد
بازدیدکنندگان و صفحاتی که در سال های اخیر به صورت آنلاین مشاهده شده اند.

تبلیغات
امسال، دوباره، توجه رسانه‌ها به ژست گل از هلند معطوف شده است. به عنوان مثال – RTV Rijnmond و RTV Lansingerland در حال تولید یک مجموعه مستند هستند که در آن مدیر هنری پیت ون دربورگ در تمام دوره آماده سازی نهایی در طول 40 روز (روزنامه) قبل از عید پاک دنبال می شود. بیننده در طول بازدید از کشاورزان، پرورش دهندگان و پرورش دهندگان پیاز – از انتخاب گل های خاص گرفته تا مونتاژ همه چیدمان ها در میدان سنت پیتر در رم، دعوت می شود. مجموعه مستند چهار قسمتی «گل‌ها برای پاپ» از 22 مارس 2023 به صورت هفتگی از RTV Lansingerland و همچنین از RTV Rijnmond از 8 آوریل 2023 پخش خواهد شد.