گونه های لاله گونه های گل لاله گونه های مختلف گل لاله گل لاله Types of tulips, Tulip bulbs, Growing tulips | dastchinflower

اگر دوست دارید در آشپزخانه خلاق باشید، لاله اضافه کنید. گلبرگ ها خوراکی هستند و طعم شیرینی دارند – آنها را به تزیین عالی برای کوکتل، کیک و موارد دیگر تبدیل می کند. با این حال، یکی از ویژگی های قابل توجهی که در بسیاری از لاله ها مشترک است این است که اکثر آنها گل های کاملاً متقارن دارند. لاله ها یکی از گل هایی هستند که فوراً قابل تشخیص هستند، اما قطعاً همه آنها یکسان نیستند!

در اطراف آن نباید گیاهی که نباید ايجاد می کند کاشته شود. اگر خواهان نگهداری گل لاله در منزل خود هستید شرایط نور مناسب آن را فراهم کنید و بهترین جا پشت پنجره ی جنوبی است. کودهای شیمیایینقش به سزایی در رشد همه گیاهان به ویژه لاله ها دارند به شرطی که در استفاده از آن ها نهایت دقت به کار برده شود. هنگام نگهداری از لاله ها و پس از کاشت مجدد پیاز در خاک، باید از پتاس برای تقویت پیاز استفاده کنید. با نزدیک شدن به فصل گلدهی می توانید کودهای سه بیسترا برای تقوبت آن ها به کار ببرید. به خاطر داشته باشید اگر در ترکیبات کود شما آهن وجود نداشت، از دادن کودهای کلات آهنبه آن ها غافل نشوید.

  • اگر میخواهید در داخل خانه به پرورش لاله بپردازید بایستی نوعی لاله را که متناسب با آن محیط است انتخاب نمایید.
  • در گونه‌های نادری از این گل، گل‌ها به شکل چندتایی دیده می‌شود.
  • به همین دلیل لاله سرخ را نماد عشق بی‌پایان عاشق به معشوق می‌دانند.
  • یکی از آثار تاریخی مهم بجای مانده از سدهٔ ۷ میلادی تاق بستان است.
  • لاله‌ ها قبل از این که به شکل یک گل زیبا در بیایند از پیاز تشکیل یافته اند.

گلدانی دارای حفرات زه‌کشی متعدد برای این گل انتخاب کنید و فقط گیاه را درصورت خشک بودن خاک آبیاری کنید. نور مستقیم خورشید هم می‌تواند سبب پژمرده شدن لاله شود. به طور کلی به خاطر داشته باشید که لاله در مناطق سرد، تحت نور مستقیم؛ و در مناطق گرم در سایه نسبی رشد خوبی دارد. گل لاله از گل‌های پیازدار است و باید پیاز آن را در فصل پاییز (ماه های آبان و آذر) از گلفروشی ها بخرید و در خاک بکارید تا در فصل بهار به گل بنشیند.

لاله در باغچه یا گلدان

زمان مناسب برای برداشت سوخ، اواسط خرداد تا اواسط تیر است. برای خشک کردن سوخ، آنها را در دمای درجه سانتی گراد به مدت یک ماه قرار می دهند، سپس در دمای 17 درجه نگهداری می کنند. سوخ ها باید در سینی های چوبی در یک یا دو لایه نگهداری شوند. سوخ هایی که به مدت 6-8 هفته در دمای 7تا 9 درجه سانتی گراد قرار می گیرند، گل هایی با کیفیت تری تولید می کنند. گل لاله عباسی بومی مناطق گرمسیری است و نسبت به سرما مقاوم نیست. محدوده دمایی مناسب برای رشد آن بین 20 تا 30 درجه سانتیگراد است.

http://bongahekhodro.ir

میوه این مجله خبری گل و گیاه پوشینه، بزرگ، زاویه دار و به طول 4 سانتی متر است. زنبور عسل از این گل تغذیه کرده و گرده افشانی می کند اما چون شیره گل ها سمی است؛ نباید به مقدار زیادی در عسل وجود داشته باشد. بیش از 15 گونه از این گیاه در ایران شناسایی شده است.

نگهداری گل لاله