یکی از ویژگی هایی که ما در گلخانه بسیار از آن راضی بودیم، فناوری رول فرم است.


هنگامی که گلخانه اولسون به سازه های جدید برای تاسیسات پلاگین خود واقع در سانتاکوین، یوتا نیاز داشت، به Conley’s Manufacturing، تامین کننده سازه های گلخانه ای و تجهیزات مرتبط تولید شده در ایالات متحده، روی آوردند. مت کار، معاون باغبانی در Olson’s Greenhouse، در این ویدیوی زیر می گوید: “شرکت نیازهای خاصی برای این مناطق داشت و سازه های Conley این الزامات را برآورده می کرد.” “ما به دنبال گلخانه ای بودیم که دارای چند معیار باشد، با گردش هوا خوب، دیوارهای جانبی بلند برای کمک به توزیع گرما، انتقال نور بالا، و گلخانه ای که تمام چکه هایی را که در تاسیسات قدیمی می دیدیم از بین ببرد. در تصمیم گیری در مورد پوشش، انتقال نور مهمترین چیز برای ما بود، در مقابل حفظ گرما، به همین دلیل ما استفاده از پلی کربنات را انتخاب کردیم.

Olson’s Greenhouse که درخواست سازه‌های گلخانه‌ای را داده است، یک کسب‌وکار متعلق به نسل چهارم و تحت مدیریت خانواده است که به صاحبان خانه و مناظر اختصاص داده شده است که گیاهان محلی رشد یافته، سازگار با آنها و گیاهان زینتی زنده مرتبط را که بیش از 3.6 میلیون فوت مربع از گلخانه‌های کنترل شده با محیط زیست در یوتا کشت می‌شوند، ارائه می‌کند. کلرادو و آیداهو این شرکت از طریق توزیع کنندگان Wal-Mart، Sam’s Club، Home Depot و Costco به بیش از 400 کانال خرده فروشی در مقیاس بزرگ در غرب ایالات متحده عرضه می کند.

شرکت Conley’s Manufacturing، واقع در 8 هکتار زمین در Montclair، کالیفرنیا، پوشش گلخانه ای را ارائه کرد که دارای یک سیستم ورق جمع شونده داخلی نصب شده است تا هم استرس گرمایی را در فصول گرم سال کاهش دهد و هم به عنوان یک مانع حرارتی برای نگه داشتن گرما در داخل پس از پایان گرما. خورشید غروب می کند این سیستم توسط رایانه ای کنترل می شود که حسگرهای رعد و برق و دما را برای تنظیم خودکار موقعیت ورق کنترل می کند، در حالی که دیواره های جانبی بالا به توزیع گرما و انتقال برجسته کمک می کند و چکه ها را از بین می برد. کار ادامه می دهد: “یکی از ویژگی هایی که ما در گلخانه از آن بسیار خوشحال بودیم، فناوری رول فرم است. این به ما امکان می دهد قطرات قبلی را نداشته باشیم زیرا راه های بیشتری برای خروج آب از سقف وجود دارد.”

گلخانه‌های اولسون همچنین از سیستم گرمایش زیر نیمکتی برای اطمینان از دمای ثابت در ناحیه ریشه استفاده می‌کنند که باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود، در حالی که فن‌های جریان هوای افقی آن گرما را به بقیه گلخانه می‌رسانند. این سیستم با استفاده از مواد لوله ای که مستقیماً در قاب نیمکت ادغام شده است، گرمایش مستقیم را برای مواد گیاهی فراهم می کند و با استفاده از آب داغ از دیگ بخار که می تواند تا 99 درصد راندمان کار کند، دمای پایدار را در سراسر سطح رشد تضمین می کند. به دلیل مواد مورد استفاده، سیستم‌ها هزینه کمتری نسبت به سیستم‌های گرمایشی سنتی روی میز دارند، با زمان نصب کوتاه‌تر و سطح رشد تمیزتر.

کار می گوید: “در مورد آبیاری، ما از سیستم بوم تغذیه مرکزی استفاده می کنیم. این به ما امکان می دهد حداکثر سطح روی میزها را پوشش دهیم و همچنین به ما امکان می دهد هر آبیاری دستی و آبیاری لمسی را که باید مستقیما انجام شود انجام دهیم.” از اولسون

نیمکت‌های رول 6 فوتی فضای رشد را به حداکثر می‌رسانند و طوری طراحی شده‌اند که به راحتی غلت بخورند، حتی در صورت بارگیری کامل. سایر تجهیزات مرتبط شامل LED های خطی maxlite برای ارائه روشنایی تکمیلی است که می تواند کم نور شود و هزینه های انرژی را کاهش دهد و ریل های نور با سایه بسیار کمی روی محصولات زراعی.

برای اطلاعات بیشتر
کانلی
www.conleys.com

گلخانه اولسون
www.ogg.com/



منبع