7000+ هکتار از محصولات هورتی در اثر طوفان تگرگ در کارناتاکا از بین رفت

کشاورزان منطقه نیز از بارش تگرگ متحیر شدند. “به طور ناگهانی شروع شد و ما نمی دانستیم چه کنیم. اندازه آن سنگ ها آنقدر بزرگ بود که در واقع میوه های بزرگتر مانند هندوانه را شکستند. زمانی که هندو از منطقه بازدید کرد، شانکار ردی، یک پرورش دهنده هندوانه، گفت: به نظر می رسید که ورقه های تگرگ مزارع ما را پس از توقف باران پوشانده است.

ما در 70 تا 80 سال در اینجا چنین تگرگ هایی را نشنیده بودیم. در حالی که انبه محصول اصلی ما است، گوجه فرنگی در رتبه بعدی قرار دارد. هر دوی آنها به شدت تحت تأثیر باران قرار گرفتند. سایر سبزیجات مانند برنجال، فلفل دلمه‌ای و کلم نیز باید بار سنگین تگرگ و بادهای شدید را تحمل کنند.»

در thehindu.com بیشتر بخوانید



منبع بارش های غیر فصلی هفته گذشته برنامه های بسیاری از کشاورزان را خراب کرد. برآورد اولیه توسط دپارتمان باغبانی نشان داده است که محصولات زراعی در حدود 7741 هکتار به ارزش بیش از 20 کرور روپیه از بین رفته است. کولار، جایی که تگرگ های غیرعادی در آن به زمین اصابت کرد، بیشترین آسیب را دید و پس از آن بیدار و باگلکوت قرار گرفتند.

در سرینیواساپور تالوک ناحیه کولار، جایی که بنا بر گزارش ها، تگرگ 100 گرمی برای بیش از یک ساعت باریده است، مقامات این اداره گفتند که تقریباً 4500 هکتار انبه، 1000 هکتار سبزیجات و میوه جات و 30 تا 40 هکتار از محصولات گل آسیب دیده است.