آگروتوپیا گلخانه ای روی پشت بام برنده جایزه جشنواره جهانی معماری (WAF) 2022 شد.

برای اطلاعات بیشتر:
جشنواره جهانی معماری
www.worldarchitecturefestival.com



منبع

Agrotopia توسط معماران van Bergen Kolpa و Meta Architectuurbureau طراحی شده و توسط Inagro و REO veiling سفارش داده شده است. علاوه بر این، تیم طراحی شامل پروژه‌های گلخانه باغبانی گلخانه، مهندسی Tractebel و Smiemans دانشگاه و واحد تجاری تحقیقاتی Wageningen بود.

در خلال پانزدهمین دوره جشنواره جهانی معماری (WAF) در لیسبون، آگروتوپیا گلخانه‌ای روی پشت بام پس از رقابت با هشت فینالیست برجسته دیگر از مجموع 252 اثر از سراسر جهان، برنده جایزه WAF در بخش ساختمان‌های تکمیل‌شده برای تولید انرژی و بازیافت شد. .

آگروتوپیا همچنین به خاطر جایزه بهترین استفاده از نور طبیعی، در فهرست نهایی جایزه Futureglass، و نایب قهرمان ساختمان جهانی سال 2022 مورد تحسین قرار گرفت.

از زمان افتتاح آن در سال 2021، آگروتوپیا همچنین در فهرست نهایی جوایز Dezeen Awards 2022 و جوایز ARC22 قرار گرفت، که در سراسر جهان در مجلات برجسته معماری، پلتفرم‌های معماری آنلاین و سالنامه معماری فلاندری 2022 منتشر شد.

«ما کاملاً مفتخریم که این جایزه را دریافت کردیم. این به رسمیت شناختن طراحی ما برای بزرگترین گلخانه روی پشت بام اروپا است. ساختمان نوآورانه نمونه ای برای تولید مواد غذایی آینده در شهر، استفاده فشرده از فضا و استفاده دایره ای انرژی و آب با باغبانی گلخانه ای پایدار است. یاگو ون برگن | مدیر معماران van Bergen Kolpa