احیای تولیدات و ورود به بازارهای جدید با نگاهی به ریشه آنها

Flores la Conchita همیشه بر کیفیت بالا تمرکز کرده است، اما در چند سال گذشته، این شرکت همچنین بر روی رشد و توسعه محصولات جدید مانند ranunculus و در حال حاضر میخک تمرکز کرده است. سال آینده، تمرکز بیشتری بر فروش، بازاریابی و بازارهای جدید زیرا با توجه به پیش‌بینی‌های اقتصادی، سال پرچالشی خواهد بود. مانند ما، مزارع زیادی رشد کرده‌اند، بنابراین گل‌های بیشتری نیز عرضه می‌شود. کمی رقابتی تر باشید.”

وی ادامه داد: برنامه میخک بازار آسیایی را برای ما باز می کند زیرا میخک محبوب ترین گل در این بازارها است به عنوان مثال در مورد بازار ژاپن 80 درصد از آنچه مصرف می کنند از تولید ملی تولید می کنند و فقط 20 گل را وارد می کنند. از خارج از کشور میخک استثناست زیرا تقریباً همه آن وارداتی است و در تمام طول سال وارد می شود.

گل رز برای بازار محلی
حتی قبل از اینکه Flores La Conchita رسما تأسیس شود، از سال 1959 در حال پرورش گل رز برای مراکز فروش محلی خود به نام Rosas Don Eloy بودند. بسیاری از کلمبیایی ها خاطرات خوبی از خرید یا دریافت گل های رز ما برای یک رویداد خاص دارند. من می گویم که این منحصر به فرد است زیرا باید تعداد کمی از گل فروشی ها وجود داشته باشند که مزرعه خود را داشته باشند که به طور خاص به آنها غذا می دهند و خودشان زنجیره سرد آنها را کنترل می کنند. ما قادریم. برای هیدراته کردن گل رزهایمان در هر مرحله، از لحظه بریده شدن تا زمانی که به دست مشتریان می رسد.” امروزه Rosas Don Eloy دارای 11 نقطه فروش در 3 شهر در کلمبیا است.

Germán-Ribón همچنین بخشی از هیئت مدیره Asocolflores – انجمن صادرکنندگان گل کلمبیا – است و همراه با اعضا، برای غلبه بر چالش های بزرگ پیش رو همکاری می کنند. ما باید با هم کار کنیم.»

بازار آمریکا و رکود
بازار اصلی فلورس لا کونچیتا ایالات متحده است که 50 درصد از فروش آن به این کشور اختصاص دارد. “اگر آنچه آنها در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنند یک رکود با فرود نرم باشد، بدیهی است که همه آن را احساس می‌کنند، اما اگر یک مزرعه بوتیک هستید که با گلفروشی‌های باکیفیت و سطح بالا کار می‌کند، فکر می‌کنم این رکود آسیبی نخواهد دید. به سختی فروش سوپرمارکت، که مردم برای غذا و خریدهای دیگر بودجه دارند و اگر همه چیز بالا برود، گل از لیست آنها حذف می شود، تورم به همه ضربه می زند، اما به جیب مردم ضربه می زند.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که کلمبیا و جهان با آن مواجه است نرخ بالای چرخش پرسنل است. نسل‌های جوان تمایلی به ماندن در مشاغل خود مانند نسل‌های قبلی ندارند و این بدیهی است که شرکت را تحت تأثیر قرار می‌دهد زیرا شما بدون سرمایه‌گذاری در آموزش سرمایه‌گذاری می‌کنید. دریافت بازده مورد انتظار. با ترکیب اثر چرخش زیاد نسل‌های جوان، مزارع در کلمبیا با سرعتی سریع‌تر از حد معمول رشد می‌کنند، بنابراین تقاضا برای کارگران بسیار زیاد است. ما روی اجرای استراتژی‌های مختلف در مزرعه برای حفظ افراد کار کرده‌ایم. و یکی از آنها رقصیدن است. من همیشه می گویم ما کشش نمی دهیم، ما می رقصیم. ما یک مزرعه رقص هستیم. برنامه های زومبا بعد از ظهر برای هرکسی که می خواهد آنها را بگیرد و یک مسابقه رقص آف در پایان ما وجود دارد. جشن های سال.”

تولید گل میخک و شاخه بریده. داستانی که به ریشه های خود بازمی گردد
فلورس لا کونچیتا در گذشته پرورش دهنده میخک بود. در واقع اولین گلی که 55 سال پیش صادر کردیم میخک بود. پس از استراحت و تمرکز بر محصولات دیگر، این شرکت تصمیم گرفت دوباره با یک برنامه جدید میخک برای بازارهای کره و ژاپن شروع کند.

نگاهی به شرکت و وضعیت بازار
«غیرقابل پیش‌بینی‌بودن یک امر عادی جدید است» همچنین د ژرمن ریبون به نقل از مقاله‌ای از اکونومیست توضیح داد که چگونه بخش تجارت گل را در آینده می‌بیند. “برای اینکه یک کسب و کار پیشرفت کند، باید اطلاعات به روز و به راحتی در دسترس داشته باشد. به این ترتیب، شرکت آماده تصمیم گیری است. شما هرگز اطلاعات کاملی را در دسترس نخواهید داشت، اما حداقل با 75 تا 80٪ از این اطلاعات، شما می‌توانید سریع تصمیم بگیرید و به هر چیزی که به سراغتان می‌آید حمله کنید. تلاش برای به روز رسانی اطلاعات به صورت روزانه، کاری است که من در دو سال و نیم گذشته انجام داده‌ام.”

Flores La Conchita در سال 1967 تاسیس شد و خود را به عنوان یکی از اولین صادرکنندگان گل شاخه بریده میخک معرفی کرد. امروزه این شرکت آلسترومریا، کالاهای سفید، هورتانسیا، راننکولوس را صادر می کند و اخیراً برنامه میخک خود را احیا کرده است. تاتیانا دی ژرمان-ریبون، که درست در زمان شیوع بیماری همه گیر زمام امور شرکت کلمبیایی را به دست گرفت و جانشین پدرش، لوئیس مارتین د ژرمان-ریبون شد، که بیش از بیش از آن را اداره می کرد، می گوید: «این بازار آسیا را برای ما باز خواهد کرد. 50 سال.

برای اینکه بتواند با تمام این چالش ها و فرصت ها روبرو شود، د ژرمن-ریبون یک ضبط کامل داده از هر بخش، فرآیند و مرحله کسب و کار را اجرا کرده است تا اطلاعات سریع را به شرکت بدهد. “از بهبود معیارهای سنتی مانند تولید که در آن شما می توانید بدانید که چه کسی مسئول بریدن یک ساقه خاص است، تا اندازه گیری شادی کارکنان، زیرا به طور مستقیم با خروجی، کیفیت و چرخش مرتبط است. برای شروع جمع آوری داده های مورد نیاز، من به آن اعتماد کردم. «پدرخوانده‌های فرآیند» یا ناظران بی‌طرف، که می‌توانند هنگام جمع‌آوری داده‌ها از فرآیند انتقاد کنند و بنابراین می‌توانند آن‌ها را نیز بهبود بخشند. هنگامی که اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنید، KPIهایی را ایجاد می‌کنید که به شما کمک می‌کند تعیین کنید که متغیرهای تغییر چگونه هستند. بر کسب‌وکار شما تأثیر می‌گذارد. این معیارها کلیدی برای تصمیم‌گیری‌های تجاری هستند. هر چه سریع‌تر بتوانید تصمیم‌های دقیق‌تری در دنیایی سریع بگیرید که در آن کسب‌وکارها مجبورند به سرعت خود را حفظ کنند و تطبیق دهند، بهتر است. تجارت، طبق معمول، دیگر امکان‌پذیر نیست.”

چالش ها و راه حل های جدید
در مورد چالش‌ها، تنها در سال جاری، چهار رویداد مهم باید مورد تجزیه و تحلیل و اقدام سریع قرار گیرد. یعنی بحران روسیه و اوکراین که تجارت با یکی از مقاصد اصلی صادرات ما را کاملاً از بین برد؛ تغییر سریع در دسترس بودن و قیمت محصولات ما. منابعی مانند کود، مقوا، پوسته برنج و غیره؛ تغییر گسترده و روزانه در نرخ ارز که مذاکره با 180 مشتری در سراسر جهان را چالش‌برانگیزتر می‌کند؛ و در نهایت، نرخ چرخش بالا در کارکنان عملیاتی.

برای اطلاعات بیشتر
فلورس لا کونچیتا
تاتیانا د ژرمن-ریبون
ایمیل: [email protected]
www.floreslaconchita.com





منبع در سال آخر تصدی وی، فروش 17 درصد افزایش یافته است. مدیر کل نسل سوم، با حمایت از تحصیل در رشته MBA در دانشگاه وارتون، انرژی جدیدی را به تجارت خانوادگی وارد می کند. “پدربزرگ من این تجارت را شروع کرد. پدرم بیشتر عمر آن را اداره کرد و رشد داد. و اکنون، من کفش های بسیار بزرگی برای پر کردن و چالش هایی دارم که باید با نگاه به آینده و ادامه میراث خانوادگی روبرو شوم. امروز، فلورس لا کونچیتا. قدیمی ترین شرکت گل شاخه بریده در کلمبیا است.


تی
atiana de Germán-Ribón (در وسط) با آلن خیمنز (چپ) و سرجیو ایلسکاس جیخون (راست) از Floreloy، شرکت خواهر Flores La Conchita در اکوادور در IFTF در Vijfhuizen.

این مدیر 36 ساله که اخیراً نامزد دریافت جایزه بهترین پرورش دهنده سال AIPH نیز شده است، ادامه می دهد: «من نقشی را که خودم را برای آن آماده می کردم، بر عهده گرفتم، اما شاید در طول همه گیری همه گیر، کمی سریع تر تغییر کرد. “یکی از چیزهایی که در دو سال گذشته روی آن تمرکز کرده ام، تلاش برای به دست آوردن اطلاعات به موقع بوده است، زیرا معتقدم جهان بسیار سریع در حال تغییر است و ما باید تصمیمات سریع تری بگیریم تا جلوتر از منحنی ها بمانیم. آنچه می دانیم. و به عنوان یک واقعیت امروز ببینیم، ممکن است یک ماه دیگر درست نباشد.”