“ازدواج کورفبال” بین کشاورزان، Dynaplant را به رهبر بازار در Calla تبدیل می کند

چهار سهامدار
از دو مورد اولیه، از اول ژانویه 2022، Dynaplant به یک شرکت با چهار سهامدار تبدیل شده است. روبن، پسر مارتین، در 1 ژانویه 2017 به این تیم ملحق شد. “اما برای یک فرد مجرد، ما معتقد بودیم که شرکت 7.5 هکتاری کمی بیش از حد بزرگ و پیچیده است. ما فکر کردیم عاقلانه است که او کارآفرین دوم را پیدا کند. از طرف وارکمپ هیچ کس علاقه ای نداشت. در نهایت دیتریک هانمایجر شد که او خوب می شناخت.”

این دو پرورش‌دهنده یکدیگر را در گلدان‌های شکوفه‌دار یافتند، و اولین کشت نیز به روشی غیرعادی انجام شد. پیتر به شوخی می گوید: “مارتین می توانست کشت کلیویا را از یک پرورش دهنده بلژیکی که می خواست ترک کند. خوب، باید از جایی شروع می کردیم.”

تخصص آلفا
برای جانشینی، شرکت حسابداری آلفا نیز نقش خود را داشت. پیتر می‌گوید: «وقتی آلفا هنوز CBTB نامیده می‌شد، من آنجا بودم. “برای ادغام با مارتین، ما شرکت حسابداری او را انتخاب کردیم. با این حال، این شرکت نیز ادغام شد، و ما معتقد بودیم که به اندازه کافی در جهت باغبانی نیست. تخصص آلفا برای ما مناسب تر است. به عنوان مثال، آلفا دانش عمیقی دارد. از شرکت‌های تابعه و تملک‌هایی مانند این، که با شرکت‌های متوسط ​​و کوچک متفاوت است. من ترجیح می‌دهم مدیریت مشتری داشته باشم که این را درک کند.”

اندکی بعد، محصول بعدی وارد شد: Calla که با نام فانتزی Zantedeschia یا Arum Lily نیز شناخته می شود. تا به امروز، گیاه زیبای گلدانی آفریقایی تبار به موفقیت Dynaplant کمک می کند. پیتر می‌گوید: “من معتقدم که ما تقریباً 35 درصد سهم بازار را در اختیار داریم. Calla یک گیاه خانگی معمولی در اروپای غربی است. 90 درصد از هلند می‌آید. به همراه یک تولیدکننده دیگر، ما رهبران بازار هستیم.”

دست روی چرخ
مارتین مسئول کشت و کارهای فنی بود و پیتر مسئول فروش، امور مالی و برنامه کشت بود. این دو بنیانگذار به حاشیه رفتند. “اکنون و بارها، شما میل دارید که روی فرمان باشید. اما روبن و دیتریک اکنون مسئول مدیریت روزانه هستند. اگر چیزهای زیادی تغییر کرده است؟ واضح است که نسل جدید بیشتر با فناوری اطلاعات و ارتباطات کار می کند. تجزیه و تحلیل داده ها اهمیت بیشتری پیدا می کند. به دقت در مورد رنگ، در دسترس بودن، و کار. این فرآیند دیجیتالی تر می شود. این دو مرد جاه طلب هستند و به وضوح نشان داده اند که نمی خواهند تجارت خود را طبق معمول ادامه دهند. آنها می خواهند گسترش دهند و شاید به سمت یک محصول اصلی حرکت کنند. کمتر به کالا وابسته است.”

کشت مشکل
یکی از دلایلی که آنها توانستند این موقعیت را داشته باشند این است که کشت آسان نیست. “کشت در سطح فنی دشوار است. سطح بیماری بالا است، و رسیدن به ارتفاع مورد نظر آسان نیست. این یک کشت است که نیاز به توجه زیادی دارد. علاوه بر این، عمر مفید کالالا نسبتاً کوتاه است. ما عمدتاً به خرده‌فروشی‌ها مانند سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های ساختمانی عرضه می‌شود و ترجیح می‌دهید گیاهان را در روز سه‌شنبه در فروشگاه داشته باشند و تا جمعه به فروش برسند. در یک مرکز باغ، این سرعت گردش کمتر است.”

برای اطلاعات بیشتر:
Alfa Accountants en Adviseurs
www.alfa.nl



منبع

یک مثال عالی Pals Kingma، مدیر ارشد مشتریان در Alfa و نقطه تماس است. “فرآیندی مانند این سخت نیست، اما شما باید بدانید که چه می خواهید و چه زمانی شروع می کنید. قدردانی از شرکت مهم است. و سپس این سوال: آیا فقط بهره برداری منتقل می شود یا املاک نیز؟ دومی را انتخاب کرد. چیزی که آن را پیچیده می‌کند این است که مارتین آن را به پسرش منتقل می‌کند. در مورد او، می‌تواند شامل مقداری حسن نیت باشد در حالی که من آن را به شخص دیگری منتقل می‌کنم. با آلفا.”

پیتر با نگاهی به برخورد قابل توجه در داستان زیر از حسابداران و مشاوران آلفا می گوید: “ما همدیگر را نمی شناختیم، اما هر دو بچه هایی داشتیم که کرفبال بازی می کردند. در طول یک مسابقه در تابستان 2002، شروع به صحبت کردیم.” .

“قیمت های بالای انرژی بر ما نیز تاثیر می گذارد”
برخلاف بسیاری از همکاران، Dynaplant مجبور نیست برای محدود کردن مصرف گاز از حلقه ها بپرد. “این یک کشت نسبتا گران است. بنابراین، سهم در هزینه های انرژی در حال حاضر کمتر است. با این حال، ما تحت تاثیر قیمت انرژی نیز هستیم. اگر شرایط به این گرانی باقی بماند، در نظر داریم در زمستان کمتر تولید کنیم. در آن زمان مقداری کم مصرف داریم اما از یک دوره پرهزینه اجتناب کنید. ما نیازهای گرمایشی خود را تا 30 درصد از طریق ژئوترمیک برآورده می کنیم و دارای CHP هستیم. گرما برای ما گران نیست، اما برق برای روشنایی گران است.

پس از بیست سال، نسل جدیدی در Dynaplant ظاهر می شود. روبن ون در لوگت و دیتریک ناگمایجر همان کاری را که مارتین ون در لوگت و پیتر وارکامپ شروع کردند ادامه می دهند. مارتین که به عنوان یک پرورش دهنده گیاهان گلدانی به دنبال بازار و محصول جدیدی بود. و پیتر به عنوان یک پرورش دهنده فلفل دلمه ای که می خواست گیاهان گلدانی شکوفا شود. “ازدواج شرکتی” آنها کم و بیش به طور تصادفی در خارج از زمین در طول یک مسابقه کورفبال اتفاق افتاد.


از چپ به راست: روبن ون در لوگت، دیتریک هانمایجر، مارتین ون در لوگت، و پیتر وارکامپ