از نیروهای طبیعت گرفته تا تورم، عوامل استرس زا تأثیر زیادی بر پرورش دهندگان و خانواده های آنها دارند

دان گفت: «ما این اتحاد را تشکیل دادیم تا گروهی از سازمان‌ها را گرد هم بیاوریم که به دنبال اهداف بلندمدت برای ایالت هستند تا چگونه از سلامت کل جامعه کشاورز در جورجیا حمایت کنیم. “این به نوعی اتاق فکر افرادی است که برای کشف بهترین شیوه ها و نحوه اجرای آنها در اینجا کار می کنند. من می خواهم افراد دیگری به گرجستان بیایند تا یاد بگیرند که ما چه کار می کنیم.”

جاستین شیلی، نماینده کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اکولز، یک کشاورز نسل پنجم از ادل، جورجیا، گفت که این ابتکار به او کمک کرده تا نحوه تعامل و به اشتراک گذاری اطلاعات خود را با تولیدکنندگان تنظیم کند.

دان با بیان حکایتی از یک نشست استرس روستایی که برگزار شد، گفت: “طوفان مایکل به معنای واقعی کلمه طوفان عالی برای مطرح کردن این موضوع بود. افرادی که همه چیز خود را از دست دادند، نظراتی را مطرح می کردند که مردم جوامع خود نمی دانستند چگونه به آنها پاسخ دهند.” چند هفته پس از طوفان مایکل. یکی از نمایندگان بخش توسعه در حال بحث در مورد پیش‌بینی‌های کالا برای فصل رشد بعدی بود که یکی از کشاورزان با صدای بلند پرسید: “پیش‌بینی خودکشی چیست؟”

نمایندگان UGA Extension این فرصت‌ها را برای ارتباط با اعضای جامعه که با آنها کار می‌کنند و ارائه اطلاعات مهم درباره تحقیقات و منابع موجود از طریق UGA و سازمان‌های فدرال، ایالتی و محلی، ارزش می‌گذارند.

ارتباط در داخل جامعه
دان احساس می‌کند از طریق پدرش – ریچارد وارد، کشاورز و بانکدار قدیمی کشاورزی در شهرستان کالهون، ارتباط شخصی خودش با جامعه کشاورز دارد – به اطلاعاتی که در جلسات ارائه می‌کند، اعتبار بیشتری می‌بخشد.

جلسات تولید که سالانه توسط دفاتر توسعه در سراسر گرجستان برگزار می‌شود، فرصتی برای تولیدکنندگان، تولیدکنندگان و سایر اعضای جامعه کشاورزی است تا آخرین توصیه‌های علمی را از نمایندگان دریافت کنند، اعتبارات لازم برای آموزش مداوم را کسب کنند، و معمولاً از طریق یک شبکه مشترک شبکه‌سازی کنند. وعده غذایی.

او گفت: «سلامت روان و سلامت جسمی را نباید آنطور که هستند از هم جدا کرد زیرا بسیار به هم مرتبط هستند. “وقتی کسی سرطان سینه دارد، شما به طور خودکار برای او یک کاسه می‌آورید یا بچه‌هایش را از مدرسه می‌گیرید یا برایش شال می‌بافید. اما اگر او دچار بحران سلامت روانی است، آیا ما برای او یک کاسه می‌گیریم یا بچه‌هایش را برمی‌داریم؟ دلایل زیادی برای آن وجود دارد، اما ما می خواهیم سلامت روان و سلامت جسمی را تا حد امکان موازی کنیم.

کشاورزان سرسخت هستند. آنها روزهای طولانی را در کارهای سخت و اغلب خطرناک کار می کنند و به ندرت به استراحت می پردازند، بسیار کمتر از تعطیلات. ماه ها کار سخت را می توان با چند روز بد آب و هوا از بین برد و آنها در هر مرحله با طبیعت می جنگند، از خشکسالی و سیل گرفته تا علف های هرز و حشرات.

در آن زمان بود که UGA Extension با جنیفر دان، سابقاً مدیر خدمات منطقه‌ای سلامت رفتاری در بخش سلامت رفتاری و ناتوانی‌های رشدی جورجیا، که اکنون اولین نماینده بهداشت روستایی برای UGA Extension بود، شروع به کار کرد.

یک منبع قابل اعتماد
آندریا اسکارو، مدیر منطقه جنوب غربی UGA Extension، توضیح داد که این ابتکار با واکنش به ویرانی طوفان مایکل در اکتبر 2018 آغاز شد.

گفت: “این باید بخشی از دستور کار روزمره ما باشد تا از آن آگاه باشیم و خدماتی را به تولیدکنندگانمان ارائه دهیم. من می خواهم در صورت نیاز آنها منبعی باشم، درست مثل اینکه کسی در مورد یک محصول خاص سوالی دارد.” شیلی. من نمی‌خواهم چیزی را ناتمام بگذارم. مانند هر کاری که انجام می‌دهیم، می‌خواهیم مطمئن شویم که واقعاً به این موضوع پرداخته‌ایم، تا بعداً یکی دیگر از آنها سر در نیاورد.»

شیت گفت: «وقتی اتفاقی می‌افتد، مانند سرمازدگی که امسال بر محصول زغال اخته جورجیا جنوبی تأثیر گذاشت، ما به مأموران یادآوری می‌کنیم که نه تنها در مورد محصول صحبت کنند، بلکه از کشاورزان بپرسند، “حالت چطور است؟” ما می‌خواهیم پیام استرس و اقداماتی را که می‌توان در مورد آن انجام داد را به اطلاع برسانیم. ما نمی‌توانیم آب‌وهوا یا قیمت کالاها یا قیمت گازوئیل را تغییر دهیم، اما می‌توانیم به شما کمک کنیم روش‌های واکنش به استرس را تغییر دهید. تو را نخواهد کشت.»


مارک روآرک (سمت چپ) و جان روآرک، کشاورزان پنبه از بوستویک، جورجیا، گیاهان پنبه را در یک طرح آزمایشی در روز مزرعه مرکز تحقیقات و آموزش J. Phil Campbell بررسی می کنند. تولیدکنندگان برای مشاوره مبتنی بر تحقیق برای بهبود شیوه‌های تولید، به نمایندگی‌های UGA Extension وابسته هستند. اکنون اعضای هیئت علمی UGA با هم کار می کنند تا به جوامع مزرعه تحت استرس کمک کنند.

“کشاورزان پوشه ای از اطلاعات را از برنامه Rural Georgia: Growing Stronger دریافت می کنند که اطلاعاتی در مورد تندرستی، سلامت، استرس و سلامت روان ارائه می دهد. ما سعی می کنیم پیام سلامت جسمی و روانی را به عنوان بخشی از یک چیز داشته باشیم. شیت گفت، وی افزود که غربالگری فشار خون اغلب در طول جلسات همراه با اطلاعاتی در مورد ارتباط بین استرس و فشار خون ارائه می شود.

دان گفت که استفاده از تمایل طبیعی افرادی که در جوامع روستایی زندگی می کنند برای کمک به یکدیگر در مواقع بحران، کیفیت مهمی است که با همه انواع سلامت مرتبط است.

جای تعجب نیست که کشاورزان و دامداران اغلب در فهرست خطرناک ترین و پر استرس ترین مشاغل در رتبه های بالایی قرار دارند و میزان خودکشی کشاورزان به مراتب بیشتر از جمعیت کلی کارگران است.

در نتیجه اولین اجلاس بهداشت روستایی، اتحاد سلامتی کشاورزی جورجیا با شرکای UGA، اداره مزرعه جورجیا، وزارت کشاورزی جورجیا، بنیاد کشاورزی گرجستان، وزارت بهداشت رفتاری و ناتوانی‌های رشدی گرجستان، و بهداشت روستایی جورجیا ایجاد شد. مرکز نوآوری در دانشکده پزشکی دانشگاه مرسر.

از مامور پرسیدم چه گفتی؟ او گفت که همه فقط می خندیدند زیرا ناراحت کننده بود.” برای من، این نشان داد که، حتی اگر مردم هنوز در مورد اینکه چگونه این نوع اطلاعات را در محیطی که قبلاً هرگز در مورد آن صحبت نکرده بودیم، واقعا ناراحت هستند، مردم آماده هستند در مورد آن صحبت کنند.”

اما کشاورزان نیز انعطاف‌پذیر هستند و یک تیم چند رشته‌ای از کالج علوم کشاورزی و محیط‌زیست دانشگاه جورجیا (CAES)، UGA Cooperative Extension، UGA School of Social Work، و UGA College of Family and Consumer Sciences (FACS) در حال کار برای کمک هستند. کشاورزان از طریق تعدادی از پروژه ها، از جمله برنامه استرس و خودکشی کشاورز: پیشگیری و مداخله در جامعه، که همگی تحت چتر طرح ابتکاری Rural Georgia: Growing Stronger هستند، شرایط سخت را پشت سر می گذارند.

به طور مشابه، پاسخ دهندگان گفتند که ترجیح می دهند اطلاعات خود را در مورد پشتیبانی و منابع از منابعی که قبلاً به آنها اعتماد دارند، دریافت کنند. به عنوان بخشی از برنامه پیشگیری و مداخله، ابتکاری در منطقه جنوب غربی UGA Extension به دنبال سرمایه گذاری بر روی رویدادهایی است که احتمالاً باعث جلب حضور کشاورزان و کسانی که در مناطق روستایی زندگی می کنند، مانند جلسات تولید.

جمع آوری اطلاعات
Schyett از سال 2019 با کارکنان CAES و UGA Extension کار کرده است تا اطلاعاتی را از جوامع کشاورز در مورد عوامل استرس زا، مکانیسم های مقابله و دانش منابع موجود جمع آوری کند. پاسخ‌ها نشان می‌دهد که کشاورزان و سایر اعضای جوامع روستایی عوامل استرس‌زای اولیه خود را می‌شناسند و سطح استرس بالاست. با این حال، تنها حدود یک سوم گفتند که مطمئن هستند اگر کسی که می‌شناسند تحت استرس شدید یا احساس خودکشی باشد، باید چه کاری انجام دهند.

شیت گفت: بسیاری از عوامل استرس زا اولیه برای کشاورزان آنهایی هستند که خارج از کنترل آنها هستند – قیمت نهاده ها، قیمت کالاها، نیروی کار، آب و هوا – و پاسخ دهندگان به احتمال زیاد برای حمایت به جای افراد حرفه ای به روابط نزدیک شخصی وابسته بودند.

این تیم همچنین درگیر آموزش کمک‌های اولیه سلامت روان با عوامل توسعه است تا به آنها کمک کند تا با این مکالمات راحت باشند و به کشاورزان از طریق مدل سؤال، متقاعد کردن، ارجاع (QPR) کمک کنند. توسعه، منابعی را برای عوامل ایجاد می کند، مانند یک راهنمای جیبی در مورد چگونگی پرسیدن سؤالات درست برای سنجش چگونگی مقابله تولیدکنندگان و سایرین در بخش کشاورزی – که بسیاری از آنها همسایگان و دوستانشان هستند – به طور روزانه.

برنامه‌های آینده شامل گسترش فرصت‌های بهداشت از راه دور و ایجاد شبکه‌های همتا به همتا، از جمله کشاورزان، کشاورزان بازنشسته و سایر اعضای جامعه کشاورزی است که می‌توانند به عنوان منابع در جوامع خود خدمت کنند. Schyett همچنین یک وب سایت با نام Thriving on the Farm راه اندازی کرد که نکات و ابزارهایی را برای مدیریت استرس و مراقبت در جوامع روستایی ارائه می دهد.

او افزود: “کشاورزان بسیار مستقل، بسیار با انگیزه و بسیار متین هستند. وقتی از کشاورزان و کسانی که با کشاورزان ارتباط دارند پرسیدیم که به چه کسانی اعتماد دارند – در مواقع استرس با چه کسی صحبت می کنند – 97٪ گفتند که یک همسر است.”

برای تنوع بخشیدن به دسترسی خود، این تیم همچنین قصد دارد پیام خود را به مخاطبان مجاور کشاورزی، مانند کنفرانس های دامپزشکی و اجلاس رفاه روستایی آمریکا اتاق بازرگانی جورجیا ادامه دهد. رویدادهای آتی شامل برنامه‌هایی برای روز سلامت روان در کاپیتول جورجیا در ژانویه و نشست‌های استرس روستایی UGA Extension که برای بهار و پاییز 2023 برنامه‌ریزی شده‌اند.

این منابع ابتدا در جلسات تولید در شهرستان های Colquitt، Echols و Mitchell به اشتراک گذاشته شد و این برنامه به شهرستان های Worth، Sumter و Calhoun گسترش یافته است.

برای اطلاعات بیشتر:
دانشگاه گرجستان
دانشکده علوم کشاورزی و محیط زیست
www.caes.uga.edu.



منبع

اسکارو گفت: «عوامل ما کسانی هستند که هر روز با کشاورزان دست و پنجه نرم می کنند و به آنها اعتماد دارند. ما مشاور یا متخصص سلامت روان نیستیم، اما باید نقشی در تشویق و کمک به کشاورز داشته باشیم که بداند افرادی هستند که می‌توانند کمک کنند و منابعی برای آنها وجود دارد.»

این تیم توسط آنا شیت، استاد دانشکده مددکاری اجتماعی و دپارتمان رهبری کشاورزی، آموزش و ارتباطات CAES، با حمایت مالی از تحقیقات بین‌رشته‌ای از سوی دفتر تحقیقات UGA و دفتر پروست، هدایت می‌شود.

اسکارو گفت: “کشاورزان این روزها از فناوری آگاه هستند. آنها از iPad و دستگاه های تلفن همراه برای دریافت گزارش از متخصصان ما به صورت الکترونیکی استفاده می کنند، بنابراین ما می توانیم از آن برای اتصال آنها به منابعی استفاده کنیم که ممکن است در جامعه وجود نداشته باشد.” ما می خواهیم این باور را تغییر دهیم که جایی برای تبدیل شدن به آگاهی وجود ندارد که منابع زیادی برای ارتباط با آنها وجود دارد.”

او گفت: “من شماره تلفنم را در جلسات تولید می‌دادم و در هفته آینده بین چهار تا شش تماس تلفنی از کشاورزان دریافت می‌کردم.” “این افراد نمی خواهند برای کمک با شماره 1-800 تماس بگیرند. آنها می خواهند با فردی که احساس می کنند می توانند به آنها اعتماد کنند صحبت کنند و من به آنها کمک می کنم تا با منابع مورد نیاز خود ارتباط برقرار کنند.”