اصول و نکات مهم پرورش گل رز + مراقبت و آفات آن درباغچه | dastchinflower

تمامی برگ های گیاه که ریزش پیدا کرده اند برای جلوگیری از بیماری و حشرات در زمان زمستان گذرانی حذف کنید. کاشتن گل رز هلندی از جهات مختلفی حائز اهمیت می باشد و دارای طرفداران بسیار زیادی نیز می باشد. این گل دارای عطر بسیار زیادی بوده و گل بسیار مناسبی برای نگهداری در باغ و باغچه های منزل می باشد. گل رز هلندی به راحتی در کنار دیوار رشد کرده و بالا می رود.

گل رز رونده :

خاورمیانه یکی دیگر از مراکز ظهور گل های رز بود و در آنجا در دوران امپراتوری به طور گسترده ای این نوع گل ها پرورش یافتند. این گل ها در طول تاریخ محبوبیت بیشتری پیدا کردند و حتی در قرون وسطی برای استفاده های مذهبی گنجانده شدند. گلدان موردنظر را برای استفاده با آب گرم و صابون بشویید و داخل آن را با یک برس بطری تمیز کنید.

یادم هست در حادثه ساختمان پلاسکو در شبکه­های اجتماعی خیلی­ها تشویق به گذاشتن رز سیاه در پروفایل خودشان داشتند. این گیاهان را نباید زیر درخت یا دیگر مکان هایی که در معرض باد هستند بکارید و اگر محلی که در آن زندگی می کنید، بیش از حد بادی است احتمالاً رزها به خوبی رشد نخواهند کرد. مرتب مجبور نباشید که جای آن ها را تغییر دهید زیرا اثر منفی بر گیاه خواهد داشت، سپس گیاه جدید را آب دهید و سعی کنید که آن را در یک کاسه شیشه ای قرار دهید زیرا به راحتی می تواند نور خورشید را جذب کند. برای آغاز فعالیت بهتر گیاه، لازم است برش به صورت اریب زده شود تا سطح تماس بیشتری بین شاخه و بستر کاشت ایجاد شود و سر و ته قلمه به آسانی قابل تشخیص باشد و هنگام فرو کردن در بستر کاشت، به آسانی فرو رود. این روش آبیاری سبب می شود تا ریشه های گیاه از خطر پوسیدگی در امان بوده و رشد ریشه در آنها به صورت بهتری انجام شود.

http://bongahekhodro.ir

به جای تنها یک گل بر روی هر شاخه که در بسیاری از انواع رز دیده می‌شود)، این گونه از انواع گل رز رونده به‌صورت دسته‌ای (خوشه‌ای) گل می‌دهد. یعنی می‌توانید به‌راحتی چندین شکوفه را بدون آسیب زدن به ترکیب گیاه برداشت کرده و در عین حال تراکم رزهای باغچه خود را از بین نبرید. شرایط نگهداری انواع گل رز برخی خصوصیات مشترک دارد که بصورت خلاصه آنها را بیان می کنیم. آبیاری منظم و همیشگی به عمق ۲ سانتی متری خاک نیاز دارد. مناسب ترین زمان برای تزریق کود و کمپوست فصول بهار و تابستان می‌باشد.

  • تحت این شرایط بسته به فصل و کیفیت قلمه، ریشه زایی در 5 الی 6 هفته انجام می شود.
  • این گل بیشترین و بهترین رایحه را دارا است تعداد گلبرگ های آن به ۹۰ تا میرسد.
  • تیره روشی است برای تشکر و قدردانی از طرف هدیه شونده، در حالی که صورتی کمرنگ نشانگر ملایمت است.
  • بنابراین مکان مناسب برای نگهداری این گلدان در آپارتمان، تراس می باشد.
  • شکل این گل به صورت گرد است که ترکیب زیبایی را به ارمغان می آورد.

این مجله خبری گل و گیاه با ترکیب بسیار زیاد رنگ­ ها باعث تنوع بسیار شده که تقریبا” هر طیفی با هر سلیقه ای می تواند آن را بپسندد. رز مینیاتوری که به گل ساناز نیز معروف می باشد، یکی از زیباترین انواع گلها می باشد که منشا آن جنوب غربی چین است. این گل که بیشتر برای باغچه منازل و فضای سبز شهری کاربرد دارد، نیاز به نور زیادی داشته و تا منفی بیست درجه دمایی مقاوم هستند. نکته مهم اینکه، رز مینیاتوری برای استفاده در دسته گل و تاج گل گزینه مناسبی نبوده و کاربرد زیادی ندارد و می تواند گزینه مناسبی برای کاشت در گلدان برای منازل آپارتمانی به شمار رود.

اهمیت کاشت و نگهداری گل رز در گلدان