آفات و بیماری گل رز بهترین مقالات کشاورزی آموزش کشاورزی و باغبانی و گیاهان آپارتمانی | dastchinflower

اولین فسیل‌های دیده شده از رز در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا بوده است. امروزه رز رنگ بندی متنوعی دارد؛‌ ولی گونه‌های قدیمی فقط به رنگ صورتی و سفید بوده‌اند. که به دست باغبان های چینی توانستند با اصلاح کردن نژاد این گل رز زرد مقاومت و طول عمر بالاتری به آن ببخشند و از آن انواع گل رز مقاوم پرورش دهند. بهترین دما برای رشد گل رز دمای بین ۱۸ الی ۲۸ درجه می باشد.

گل رز بوته ای یا درختچه ای (Shrub roses) :

پوسیدگی مجله خبری گل و گیاه رز یا Rose root rot همان گونه که از نامش پیداست با تأثیر بر ریشه درختچه رز سبب تضعیف و ازبین‌بردن آن می‌شود. کپک خاکستری با نام علمی Botrytis cinerea به‌عنوان یکی از آفات و بیماری گل رز شایع است. عامل این بیماری قارچی با همین نام است که سبب سوختگی و پوسیدگی اغلب اندام گیاه می‌شود.

http://bongahekhodro.ir

علاوه بر زینتی بودن می‌تواند زیبایی وصف نشدنی را به باغچه و حیاط خانه شما هدیه دهد. گل رز یکی از بیشترین تنوع‌ها را در بین گیاهان خانگی در تمام دنیا دارند. بوته گل در تمام طول سال زنده است و شما همیشه از زیبایی آن می‌توانید استفاده کنید. گل رز قدمتی بیش از 35 میلیون سال دارد که بعضی معتقد هستند که قدمت رز به 70 میلیون سال پیش برمی‌گردد.

  • عدم کنترل بیماری و تکثیر قارچ‌ها سبب خشک‌شدن برگ‌ها و تضعیف درختچه می‌شود.
  • هرس کردن یکی از الزامات این گیاه در زمستان و بهار است.
  • در این مقاله از وبلاگ علی ولی میخواهیم به معرفی گل عسل (با نام دیگر…
  • رز آلبا به بیماری‌ها مقاوم است، نگهداری آسانی دارد و می‌تواند شرایط سایه و سرما را به خوبی تحمل کند.

برای انجام این کار می توانید از شیشه شورها استفاده کرده و محیط کشت را مرطوب نمایید. لازم به ذکر است پس از قرار دادن گلدان بر روی سینی، می بایست آب سینی هر روز تعویض شود. ظرف و یا گلدان را از خاک مناسب پر کنید (حدودا سه چهارم). ترکیب کوکوپیت و پرلیت برای انجام این کار مناسب هستند. سپس اتصالات را از غلاف جدا کرده و توسط دست آن را باز کنید در این حالت هر غلاف می بایست دارای چندین بذر گل رز باشد. لازم به ذکر است واریته ی مذکور در بین دوست داران رز، یک گل کلاسیک محسوب می شود.

گل رز مینیاتوری

این گل مانند تمام گل های رز انگلیسی، با خاک گلدانی، کوددهی منظم و گرفتن شش تا هشت ساعت نور خورشید در روز دارای بیشترین باردهی است. شکوفه ها مخصوصاً بزرگ هستند و از عرض آنها ۴ تا ۵ اینچ (بین ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر) است. کاشت و نگهداری گل رز در گلدان به طرفداران این گل این امکان را می‌دهد، که با هر شرایطی این گل معروف را در محیط زندگی خود داشته باشند.