افزایش تقاضا برای دسته گل های ترکیبی ما را قادر می سازد بیشتر رشد کنیم.


اریک بومن در نمایشگاه IFTEX 2023 در نایروبی، کنیا.

کریچو دارای آب و هوای گرم و معتدل است. میانگین بارندگی سالانه بین 1800 تا 2000 میلی متر باران با میانگین نور روز 12 ساعت ثابت است. دما بین 20 تا 26 درجه سانتیگراد در طول روز و 10 تا 12 درجه سانتیگراد در طول روز متغیر است. در طول شب در طول سال، آن را به مکانی ایده‌آل برای تکثیر قلمه‌های باکیفیت و مطابق با استانداردهای بین‌المللی گیاهپزشکی تبدیل می‌کند و از نظر کنترل کیفی، همه گیاهان به صورت هیدروپونیک رشد می‌کنند.

و در گیاهان مورارا، آنها به گسترش مجموعه خود ادامه می دهند. بومن می‌گوید: «در حال حاضر، ما در حال انجام آزمایش‌هایی روی ژربراهای گلدانی برای تولید بذر هستیم.

بیشتر از تکثیر گیاه
کارخانه مورارا در حال تولید قلمه است، اما تولید محصولات با کیفیت بالا تنها هدف آنها نیست. ما می خواهیم از کارمندان خود و جهان مراقبت کنیم.» و اخیراً به پاس زحماتشان جوایزی دریافت کرده اند. به عنوان مثال، در اوایل سال جاری، آنها جوایز سالانه DOSH را در بخش کشاورزی در کنیا و جایزه ای را به عنوان بهترین عمل در بخش انرژی های تجدیدپذیر (مصرف کننده کوچک) در طول نوزدهمین جوایز مدیریت انرژی (EMA) در نایروبی، کنیا دریافت کردند.



منبع

افزایش تقاضا برای دسته گل های ترکیبی
در نمایشگاه IFTEX که در ژوئن گذشته برگزار شد، روند تنوع در غرفه های تولیدکنندگان نمایشگاه به وضوح قابل مشاهده بود. همچنین بومن متوجه این روند در تقاضا برای محصولات خود می شود. ما می بینیم که بازار گل رز تحت فشار است و مشتریان اروپایی به طور فزاینده ای به دنبال دسته های ترکیبی هستند. به عنوان مثال، شاهد افزایش تقاضا برای آلسترومریا، گیپسوفیلا و لیمونیم هستیم.

آنها اولین گلخانه خود را در سال 1995 ساختند و تنها با 6 کارمند و آلسترومریا شروع به کار کردند و اکنون بیش از 365 نفر در آنجا مشغول به کار هستند و قلمه هایی از انواع گل های شاخه بریده، گیاهان گلدانی و گیاهان باغی تولید می کنند. شرکت مورد نظر مورارا پلنتز در کنیا است که یک پرورش دهنده و تکثیر گل تابستانی و یکی از شرکت های تابعه HilverdaFlorist است. در طول سال‌ها، آنها رشد قابل توجهی داشته‌اند، جوایز متعددی را به دست آورده‌اند، و از آنجایی که کنیایی‌ها در حال تنوع بخشیدن به طیف محصولات خود هستند، رشد بیشتری انتظار می‌رود. این توسط اریک بومن توضیح داده شده است.

“محل ایده آل برای تکثیر”
گیاهان مورارا کنیا در کریچو در ارتفاعات غرب دره بزرگ ریفت کنیا در ارتفاع تقریباً 2100 متری از سطح دریا واقع شده است و در لبه جنگل مائو قرار دارد و توسط مزارع چای احاطه شده است. در سال 1996، آنها شروع به تولید قلمه ها برای HilverdaFlorist، Hilverda در آن زمان کردند و Gypsophila Carnation، Scabiosa و Salvia را در سال های بعد به آن اضافه کردند.

فرصت هایی برای انواع جدید
و بومن فرصت های بیشتری را برای سایر گونه ها در این روند می بیند. ما به Scabiosa و Raffines فشار می آوریم. چرا؟ بازار به دنبال پرکننده برای دسته گل است و تولیدکنندگان به دنبال تنوع هستند. و من فکر می کنم این محصولات کاملاً با هر دو نیاز مطابقت دارند.