اینجا در ترکیه، ما گلخانه ها را با آب زمین گرمایی گرم می کنیم که بسیار ارزان تر از گاز است.

از آنجایی که گوجه فرنگی برای بازار صادراتی است، بخوانید اتحادیه اروپا، فاتح و گروه کورت باید استانداردهای مختلفی را رعایت کنند. اتحادیه اروپا محصولات با سطح معینی از باقیمانده را نمی پذیرد. محصولات شیمیایی زیادی وجود دارد که تولیدکنندگان ترک معمولاً از آنها استفاده می کنند اما صادرات آنها به اتحادیه اروپا را غیرممکن می کند. کنترل آن در عین دور نگه داشتن انواع آفات و عوامل بیماری زا از کشت می تواند بسیار دشوار باشد. “ما باید از نقاط درد در گلخانه مراقبت کنیم، مانند کنترل آب و هوا و جلوگیری از آفات و بیماری ها. ما متخصصان کشاورزی داریم که دائماً گلخانه را جستجو می کنند. در عین حال، کارکنان ما ده سال است که در صنعت هورتی هستند. و دانش زیادی دارند. بنابراین، اگر چیزی را دیدند که از آن مطمئن نیستند، همیشه به کشاورزان اطلاع می دهند که در صورت لزوم به دنبال راه حل هستند.

مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا برای صادرات
گروه شرکت های کورت از دهه 80 در زمینه باغبانی فعال بوده و انواع مختلف کشت دارد. ما در جنوب ترکیه مزارع لیموترش زیادی داریم. در سال 2008، یک گلخانه به وسعت 5 هکتار ساختیم که در آن گوجه فرنگی کاشت می کنیم. در سال 2011، یک گیاه 1.2 هکتاری برای تکثیر آن ایجاد کردیم. در سال 2015، کارخانه ای ساختیم که در آن خشک می کنیم. سبزی و میوه.”

برای اطلاعات بیشتر:
گروه شرکت های کورت
فاتح کوردمیرچی
+905072067907



منبع

در حالی که فاتح و گروه کورت می توانند به کیفیت صادرات به اتحادیه اروپا دست یابند، او می گوید که همه تولیدکنندگان ترک نمی توانند این کار را انجام دهند. “با گلخانه های پیشرفته ما، تولید گوجه فرنگی بدون باقی مانده آسان تر است. اما در آنتالیا، پرورش دهندگان در شرایط آب و هوایی سخت تولید می کنند، بنابراین آنها با آفات زیادی مبارزه می کنند و کاری جز سمپاشی گیاهان نمی توانند انجام دهند. نه هر پرورش دهنده ای. اینجا می‌داند که اتحادیه اروپا اجازه سمپاشی گیاهان را می‌دهد. فقط به طور کلی در مورد محصولاتی که می‌توانند استفاده کنند و چند روز بعد از سمپاشی صبر کنند، دانش کافی وجود ندارد.»

کشت و خشک کردن
همانطور که فاتح اشاره کرده است، این شرکت محصولات خود را در یک گلخانه با فناوری پیشرفته پرورش می دهد. “ما در کوکوپیت رشد می کنیم، با یک گلخانه به ارتفاع 5.5 متر. این برای کشت بسیار مفید است، زیرا می توانید آب و هوا را بهتر مدیریت کنید. ما یک سیستم آبیاری خودکار داریم که مقدار دقیق آب، مواد مغذی و گوجه فرنگی را تامین می کند. به عنوان مثال، ما حتی می‌توانیم گلخانه را به 4 یا 6 قطعه تقسیم کنیم و برای هر کدام از آن‌ها یک برنامه آبیاری سفارشی ارائه کنیم. ما همچنین یک خط حمل و نقل خودکار داریم – هیچ‌کس را در اینجا نخواهید دید که گاری‌ها را به آن فشار دهد. از نقطه A به نقطه B بروید. ما همچنین یک صفحه گرمایش داریم، زیرا در زمستان اینجا کاملاً سرد می شود. اما در تابستان نیز از آن برای ایجاد سایه برای گیاهان استفاده می کنیم. همچنین می تواند در زمستان برف بسیار سنگینی داشته باشد. بنابراین ما یک خط گرمایش بالا برای سقف گلخانه قرار دادیم تا هر برفی که در آنجا جمع می شود ذوب شود. بالاخره اگر نتوانید از شر آن خلاص شوید، گلخانه فرو می ریزد.”

گروه کورت همچنین در بخش خشک کردن صنعت فعال است، با یک تاسیسات خشک کردن 4000 متر مربع و یکی دیگر از 6-7000 متر مربع دیگر. فاتح توضیح می دهد: «تقاضای زیادی برای محصولات خشک شده است. ما هر نوع سبزی و میوه ای را که از تولیدکنندگان مختلف تولید می شود، پردازش می کنیم. از آنجایی که محصولات به طور مداوم از تولیدکنندگان وارد می شد، گروه کورت مجبور شد ظرفیت خود را افزایش دهد. “ما برنامه های زیادی داریم. در کنار خشک کردن، حتی بیشتر از الان روی گلخانه ها تمرکز خواهیم کرد. اکنون 5 هکتار داریم، اما هدف ما در سه سال آینده این است که 5 هکتار بیشتر بسازیم. و در سال های بعد. پنج سال، ما سعی خواهیم کرد تا 15 هکتار را افزایش دهیم. این مقدار گوجه فرنگی زیادی خواهد بود!

در اروپا، بسیاری از تولیدکنندگان گلخانه ای تولید زمستانه خود را به دلیل قیمت بالای گاز متوقف کرده اند. Fatih Kördemirci از گروه شرکت‌های Kurt می‌گوید: «هیچ‌کس برای گرم کردن گوجه‌فرنگی یا فلفل گاز اضافی وارد نمی‌کند، به‌طور مثال، زیرا اتحادیه اروپا باید ابتدا گرمایش را برای شهروندان خصوصی فراهم کند. این یکی از دلایل افزایش صادرات گوجه فرنگی از ترکیه به اروپا است. او می گوید: «اینجا در ترکیه، ما گلخانه ها را با آب زمین گرمایی گرم می کنیم که بسیار ارزان تر از گاز است. هیچ تولیدکننده ای در ترکیه از گاز استفاده نمی کند. برخی از زغال سنگ استفاده می کنند، اما بیشتر تولیدکنندگان منطقه ما، منطقه دریای اژه، از آب زمین گرمایی استفاده می کنند.

از آنجایی که بسیار ارزانتر از گاز است، ناگفته نماند که محصولاتی که از گلخانه های ترکیه خارج می شوند به همان اندازه در بازار ارزان تر خواهند بود. “این به ما مزیت بیشتری می دهد زیرا می توانیم با قیمت های خود بسیار رقابتی باشیم.” در عین حال، انرژی زمین گرمایی تنها چیزی نیست که به نفع کشاورزان ترکیه است. فاتح خاطرنشان می کند: «هیچ کس در ترکیه از نورهای مصنوعی استفاده نمی کند. “ما در اینجا مقدار زیادی نور خورشید دریافت می کنیم. اگر گرمایش و نور کافی دارید، این تنها چیزی است که برای ساختن یک محصول خوب نیاز دارید. این چیزی است که ترکیه را به یک کشور اختیاری خوب برای ارائه محصولات بیشتر به بازار اتحادیه اروپا تبدیل می کند.”

در عین حال، فاتح اقدامات مستقیم تری برای کنترل عوامل بیماری زا انجام می دهد. “ما از برخی محصولات شیمیایی استفاده می کنیم که مطابق با مقررات اتحادیه اروپا هستند. ما با tuta absoluta مبارزه زیادی داشتیم تا زمانی که راه حل عالی را پیدا کردیم که در واقع اصلا شیمیایی نیست. ما این محصول را از یک شرکت ژاپنی به نام Sumi Agro پیدا کردیم. این یک فرمونی است که اساساً از جفت یافتن توتا ابسولوتا جلوگیری می کند. در حالی که محلول های بیولوژیکی می تواند موثر باشد، برای برخی موارد، فاتح باید گیاهان را سمپاشی کند. او خاطرنشان می کند: «اما ما همیشه به دنبال این هستیم که اتحادیه اروپا چه چیزی اجازه می دهد یا نمی دهد. “سطح باقیمانده پذیرفته شده همیشه مستند است. اگر به آن نگاه کنید، یک پرورش دهنده می داند که چند روز پس از سمپاشی باید منتظر بماند تا سطح باقیمانده کم شود.”