بحران انرژی گلخانه های هلند را خالی می کند

خسارات جبران ناپذیری را تهدید می کند
بحران انرژی شروع به تأثیرگذاری بر بخش ما کرده است. تعداد تولیدکنندگانی که قبلاً اعلام کرده اند که متوقف خواهند شد بسیار بیشتر از قبل است. دلیل آن همیشه اقتصادی است. علاوه بر این، تعداد قابل توجهی از کشاورزان تصمیم به توقف موقت کار در زمستان امسال گرفته اند. همچنین گزارش هایی از شرکت هایی وجود دارد که مجبور به ورشکستگی خود شده اند. به نظر می‌رسد وضعیت بسیار جدی‌تر از زمان بحران کرونا است که به شدت به گل‌کاری نیز ضربه زد. علاوه بر این، بسیاری از کشاورزان در حال بررسی فروش قرارداد انرژی خود هستند، زیرا از نظر مالی جذاب است و آینده به عنوان یک پرورش دهنده بسیار نامشخص است.

دولت باید دخالت کند
این بخش خود را متعهد به انتقال انرژی کرده است. کشاورزان آماده سرمایه گذاری در آن هستند. اما این تنها در صورتی منطقی است که این بخش همچنان بتواند در هلند وجود داشته باشد و تولیدکنندگان از این بحران انرژی جان سالم به در ببرند. این نیاز به یک فضای تجاری قابل پیش بینی دارد تا تولیدکنندگان بتوانند انتخاب های خود را انجام دهند. تنها حزبی که می تواند این را درک کند، دولت است، با قیمت گاز قابل پیش بینی، یک طرح خوب SDE، و یارانه هایی برای ایجاد امکان انتقال انرژی در باغ. دلیلی وجود دارد که قیمت گاز قابل پیش بینی شماره یک است.

اقتصاد هلند به عنوان یک کل تحت تأثیر افزایش شدید هزینه انرژی و سایر محصولات و خدمات است. این قطعاً برای مصرف کنندگان نیز صدق می کند. واقعیت تلخ این است که، همانطور که اوضاع پیش می‌رود، دولت جایی برای پذیرش شرکت‌ها نمی‌بیند. اما اخیراً در گلدان یارانه پایداری در کشت گیاهان زینتی از 25 به 60 میلیون یورو افزایش یافته است. علاوه بر این، مشورت با وزیر جتن در مورد طرح فعلی SDE (یارانه برای انرژی پایدار) هنوز برنامه ریزی شده است.

“ما بزرگترین بخش صادرات در کشاورزی و باغبانی هستیم و این باید به خودی خود صحبت کند. کشت گیاهان زینتی در هلند که 150000 نفر در آن امرار معاش می کنند، تنها در صورتی می تواند پیشرفت کند که فضای کسب و کار پایدار باشد. به عنوان یک بخش، ما می خواهیم انتقال انرژی را اجرا کنید، اما باغبانان نمی توانند اکنون با قیمت بالای و بی ثبات فعلی گاز در این زمینه سرمایه گذاری کنند. فقط دولت می تواند این مشکل را با تضمین ثبات قیمت گاز حل کند. ما باید این پیام را با قوت بیشتری به گوش مردم برسانیم. رویال فلورهلند اعلام کرد، ما زنگ خطر را به صدا در می آوریم.



منبع

اگر قیمت گاز برای مدت طولانی در این سطح بالا باقی بماند، موجودیت این بخش به خطر خواهد افتاد. کشت گیاهان زینتی در معرض آسیب های جبران ناپذیری قرار دارد. قیمت بالای و غیرقابل پیش بینی انرژی اثر فلج کننده ای دارد زیرا کارآفرینان نمی دانند در کجا قرار دارند. اگر ظرفیت تولید در هلند به میزان قابل توجهی کاهش یابد، این امر بر کل زنجیره، از پرورش دهندگان گرفته تا مرکز دانش در Wageningen، تأثیر خواهد گذاشت. سیاستمداران و سیاستگذاران هنوز از این موضوع آگاه نیستند. ماه های آینده بسیار مهم خواهد بود.

کشت گیاهان زینتی به شدت تحت تاثیر قیمت های بالای انرژی قرار گرفته است. تیم بحران گرین پورت هلند برای باغبانی بلافاصله پس از شروع جنگ در اوکراین، تلاش های لابی خود را تشدید کرد. علاوه بر Glastuinbouw Nederland، Royal FloraHolland و گروه‌های مختلف علاقه‌مند دیگر نیز درگیر هستند.

سکتور زنگ خطر را به صدا در می آورد
برای تقویت تلاش‌های لابی‌گری خود در قبال دولت، رویال فلورا هلند اخیراً با گلاستوینبوو هلند برای گسترش ائتلاف لابی‌گری، از جمله نقش فعال‌تر برای شرکت‌های تجاری و سایر بازیگران زنجیره به توافق رسید. اهمیت بخش گلکاری برای هلند بسیار بیشتر از ارائه گل برای مناسبت های خاص یا در خانه است. به عنوان یک بخش، ما سهم عمده ای در ظرفیت درآمد هلند داریم و همچنین بخشی از تامین برق و گرما را برای خانوارها تامین می کنیم.

اگر دولت این موضوع را تضمین نکند، بحث انتقال انرژی بیهوده خواهد بود. رویال فلورا هلند از دولت می‌خواهد تا در بازار به گونه‌ای مداخله کند که قیمت گاز بدون ابهام و قابل پیش‌بینی ایجاد کند، ترجیحاً یکسان برای همه شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان. این یک زمینه بازی برابر برای همه ایجاد می کند، با حدس و گمان مبارزه می کند و به بخش گیاهان زینتی، که برای هلند بسیار مهم است، آینده ای می بخشد.