بهینه سازی استراتژی انتشار Orius-System – ساده و مقرون به صرفه نگه داشتن آن

در آزمایش‌های بیشتر برای اندازه‌گیری تخم‌گذاری، ماده‌های Orius که با Artemac تجاری استاندارد تغذیه می‌شدند، همان تعداد تخم‌هایی را تولید کردند که با Ephestia تغذیه شدند (شکل 2).

بهینه سازی استراتژی انتشار Orius-System – ساده و مقرون به صرفه نگه داشتن آن

Biobest Group NV

برای اطلاعات بیشتر:

Artemac برای پشتیبانی از Orius-System در محصول
اینس می‌گوید: «یکی از اهداف اصلی Biobest این است که دائماً به دنبال راه‌هایی برای بهبود استراتژی‌های فعلی، آسان‌تر کردن کار تولیدکنندگان و ساده نگه داشتن آن باشد».

شکل 2: کارآزمایی های آزمایشگاهی که اثر تغذیه تکمیلی را بر باروری بالغین ماده Orius laevigatus نشان می دهد.

پس از رهاسازی، برای تشویق استقرار اولیه و تخم‌گذاری، Orius باید با Artemac تغذیه شود – جایگزینی مقرون به صرفه برای Ephestia. در Biobest، توصیه می‌کنیم دو بار، به میزان 500 گرم در هکتار، در ابتدا در زمان رهاسازی شکارچی با دوز دوم Artemac سه هفته بعد، برای حمایت از نسل اول پوره‌های Orius تغذیه کنید.

برای بهینه‌سازی کنترل و در عین حال محافظت از حاشیه تولیدکنندگان، توصیه می‌کنیم Orius-System را با Artemac استاندارد تغذیه کنید. Artemac با ارائه سادگی کاربر پسند، همچنین می تواند برای مدت طولانی ذخیره شود و مقرون به صرفه تر است – ارزش زیادی برای پول ارائه می دهد.

شواهد تجربی حاکی از آن است که پرورش دهندگانی که از Artemac استفاده می کنند در حال استقرار شکارچی عالی هستند. آزمایش‌های آزمایشگاهی اخیر این یافته‌ها را تأیید می‌کند، با بقای بزرگسالان Orius با دسترسی به Artemac 40٪ بیشتر از افرادی که به این غذای اضافی دسترسی ندارند (شکل 1).

قبل از حضور گل در محصول رها نکنید
گل‌های فلفل شیرین گرده و شهد را تامین می‌کنند که برای اوریوس حیاتی است، به‌ویژه برای این نسل «بنیان‌گذار» شکارچیان، و از این رو برای موفقیت بلندمدت این استراتژی بسیار مهم است. واقعیتی که در آزمایشات نیمه صحرایی انجام شده در Greenlab ما به اثبات رسیده است. در غیاب گل و در نتیجه گرده و شهد، نتایج نشان داد که استقرار اوریوس 78 درصد کاهش یافته است (شکل 3).

Orius برای راهبردهای موثر کنترل تریپس در فلفل شیرین و سایر محصولات مرکزی است. استقرار شکارچی خوب که در اوایل محصول به عنوان بخشی از کنترل زیستی پیشگیرانه و تلقیحی معرفی شد، یک جزء کلیدی از استراتژی کلی است – با نتاج کنترل موثری را بعداً در فصل ارائه می دهد.

Ines de Craecker مدیر محصول Biobest می گوید: «به عنوان بخشی از برنامه بهبود مستمر محصول، ما اخیراً بسته بندی را برای سیستم محبوب Orius خود دوباره طراحی کردیم. کارتن مقوایی 100% زیست تخریب پذیر جدید حاوی فرمول ژلی است که منبع آب برای حشرات شکارچی در طول حمل و نقل است.

اینس می گوید: «برای تقویت استقرار زودهنگام در محصول، ما تغذیه تکمیلی را توصیه می کنیم. تخم پروانه Ephestia kuehniella به عنوان غذای استاندارد طلایی برای Orius در نظر گرفته می شود. با این حال، هزینه آنها یک نقطه ضعف است.”

T: +32 14 25 79 80



منبع

شکل 1: آزمایشات آزمایشگاهی که اثر تغذیه تکمیلی و دسترسی به ژل در بسته بندی را بر بقای بزرگسالان Orius laevigatus در طول نگهداری نشان می دهد.

با رسیدن به شرایط مطلوب، این بهبودها در کیفیت کلی Orius laevigatus برای تقویت استقرار و در نهایت کنترل تریپس در محصولات تجاری مشاهده شده است. اکنون، آزمایش‌های آزمایشگاهی جدید تأیید می‌کند که زنان Orius که به این حامل ژل دسترسی دارند، بسیار طولانی‌تر عمر می‌کنند. حامل ژل با ارائه یک منبع آب، بقا و همچنین تناسب اندام کلی بزرگسالان را افزایش می دهد (شکل 1).

اینس می‌گوید: «به طور خلاصه، برای بهینه‌سازی استقرار اولیه Orius-System در فلفل‌های شیرین، محصول باید در گل باشد و شکارچیان باید در طول حمل و نقل به حامل ژل ما دسترسی داشته باشند.

شکل 3: آزمایشات نیمه مزرعه ای که تأثیر حضور گل فلفل شیرین را بر استقرار بالغین Orius laevigatus نشان می دهد.

اینس می‌گوید: «از این نتایج، نتیجه می‌گیریم که Artemac استاندارد مقرون‌به‌صرفه‌تر ما یک منبع غذایی عالی برای بهبود بقای Orius در طول حمل و نقل و تخم‌گذاری برای استقرار سریع‌تر در مزرعه است.