به سمت انتخاب های بهداشتی پایدار گیاهی هوشمندتر در منابع و فناوری

لوئیس ون دن برگ از HortiKey می‌گوید: «چالش‌های نظارتی بزرگ هستند و در نتیجه سیاست‌گذاری در کشور ما و اروپا در حال افزایش هستند. “برای مقابله با چالش‌ها، حتی اگر تا حدی باشد، باید استراتژی‌ها و روش‌های کاری اعمال شده در سطح شرکت را تجزیه و تحلیل کنیم و زمینه‌های بهبود را شناسایی کنیم. تولیدکنندگان نیز باید در این مورد بیشتر بدانند و درک کنند، از جمله موثرترین روش‌های استفاده و استفاده از محصولات جدید “سبز”.

تماس ضروری است
Boerefijn توضیح می دهد: “فشار برای محصولات “سبزتر” حفاظت از گیاه منجر به معرفی بسیاری از محصولات جدید، از جمله طیف Certis Belchim از Biorationals شده است. بیشتر عوامل جدید – چه سبز و چه شیمیایی – به طور فعال توسط محصول جذب نمی شوند. بنابراین، تماس با بیماری یا آفت برای یک نتیجه خوب ضروری است. برای حفظ پایداری، همچنین ضروری است که هیچ یک از محصول در خاک یا محیط رشد “از بین نرود” این به تجهیزات تنظیم شده بهتر نیاز دارد. اندازه قطرات زاویه پاشش، فشار کاری و سرعت رانندگی همگی باید درست باشند تا الگوی سمپاشی مناسب به دست آید. بنابراین، پرورش دهندگان باید یک رویکرد کاملاً جدید و همچنین فناوری متفاوت را در نظر بگیرند. آنها باید از قبل به دقت بررسی کنند که کدام بیماری چیست. یا آفتی را که می خواهند کنترل کنند و سپس تنظیمات مربوطه را تنظیم و بررسی کنند.”

تکنیک بهینه سمپاشی
این پروژه مربوط به بهینه‌سازی فناوری سمپاشی برای ترکیب‌های خاص محصول/محصول به‌عنوان پله‌ای برای سیستم‌های جدید و مستقل «چند کاربرد» است. باید تصور کنید که یک ربات سمپاش، بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده و تجزیه‌وتحلیل خودکار، درمان‌ها را به‌طور مستقل (ترجیحاً محلی)، در صورت لزوم، در چندین ارتفاع در محصول با عوامل مختلف، در یک پاس کاری انجام می‌دهد. ون دن برگ می گوید: «ما با هم در Tomato World درباره این موضوع تحقیق کرده ایم. ما سیستم‌های قابل استقرار چندگانه‌ای داریم که می‌توانند چندین منبع را به طور مستقل اعمال کنند، با تنظیم مناسب برای رساندن منبع به جایی که باید باشد، با حداقل اتلاف.»



منبع

همکاری در زمینه نوآوری و انتقال دانش
Certis Belchim با سازنده تجهیزات، Berg Hortimotive، و متخصص نوآوری، HortiKey (هر دو بخشی از گروه رویال برینکمن)، برای بهبود کارایی برنامه‌های حفاظت از محصول در محصولات حفاظت شده، از جمله گیاهان زینتی، همکاری می‌کند.

در نتیجه
فرصت‌های زیادی برای بهبود تکنیک‌های سمپاشی وجود دارد که هنوز در گیاهان زینتی محافظت‌شده استفاده می‌شود، و تلفیق دانش و تجربه ما و همچنین استفاده از مزایای طیف وسیعی از محصولات Biorational به ما کمک می‌کند تا سیستم‌ها و استراتژی‌های جدیدی را برای تولیدکنندگان توسعه دهیم. بوئرفیجن نتیجه می گیرد که مطابق با مقررات و الزامات سیاستی باشد. انتقال دانش به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا محصولات جدید و فن‌آوری‌هایی که آن‌ها را کارآمدتر می‌کنند را بهتر درک کنند و راه‌حل‌های مؤثر و پایداری را برای آن‌ها ارائه دهد.»

ون دن برگ می‌گوید: «واقعیت زنجیره را مجبور می‌کند تا انتخاب‌های هوشمندانه و پایدار در منابع و فناوری داشته باشد. “بنابراین ما همچنین به دنبال یادگیری از پیشرفت‌ها در بخش‌های دیگر هستیم. از نظر فناوری سمپاشی، کشاورزی زراعی و تولید محصولات زینتی در فضای باز راه درازی را طی کرده است. یک مثال خوب، نازل الکترونیکی Hawkeye از Raven Technologies است. هر کلاه جداگانه به طور خودکار انجام می‌شود. بر اساس سرعت رانندگی و/یا موقعیت مکانی کنترل و تنظیم شده است. پاشش دقیق در هر زمان، حتی هنگام شتاب گیری یا ترمز در گلخانه، با این عملکرد بسیار آسان تر می شود.

“کار در مرکز نوآوری Certis Belchim در Naaldwijk، هلند نیز به دانش ما کمک می کند.” ادامه Boerefijn. “همین اصل در مورد تولید گل داوودی نیز صدق می کند، به عنوان مثال، برای بهبود کارایی کاربردهای Bacillus Thuringiensis یا Lisianthus، که در آن یک بوم معمولی اسپری در گلخانه فقط محصول را به 10 سانتی متر بالای محصول می رساند. ما در حال بررسی هستیم. استفاده از تجهیزاتی که قطرات را از زیر محصول برای کنترل آفات اسپری می‌کند و همچنین به سیستم‌های کم غبار و مه‌پاشی نگاه می‌کند، به ویژه برای محصولات رشد متراکم مانند گل رز یا ژربرا، برای اطمینان از تماس محصولات Biorational با آفت.

مشاور فنی باغبانی گلخانه ای، آرون بوئرفین از Certis Belchim، می گوید: “مزیت کار با یکدیگر این است که ما خودمان نیز بیشتر یاد می گیریم و می توانیم اطمینان حاصل کنیم که راه حل هایی که ارائه می دهیم برای پرورش دهندگان قابل اجرا است.” او به لوئیس ون دن برگ از HortiKey پیوست تا در مورد همکاری و پروژه نوآوری که در پاییز گذشته آغاز شده بود توضیح دهد.

ون دن برگ می گوید: «در عمل، این اغلب به اندازه کافی یا خوب اتفاق نمی افتد. گاهی اوقات به تجهیزاتی برخورد می کنیم که تنظیمات آن ده سال است که تنظیم نشده است.»

اثر بیشتر، ابزار کمتر
این پروژه با یک نظرسنجی آغاز شد، همانطور که لوئیس ون دن برگ توضیح داد: “این نشان داد که تفاوت های عمده ای در روش ها و تنظیمات کار، حتی بین شرکت هایی با محصولات مشابه وجود دارد. سمپاشی موثر و کارآمد در زمان مناسب نه تنها منجر به نتایج بهتر و همچنین کاهش مصرف منابع و نگهداری بهتر سیستم بیولوژیکی در گلخانه.”

متخصص نوآوری به تیمی متشکل از تولیدکنندگان/توزیع کنندگان منابع، سازندگان تجهیزات و دنیای تحقیقات و مشاوره اشاره دارد. با همکاری نزدیک‌تر در یک زمینه گروهی و شامل تولیدکنندگان، دانش موجود می‌تواند ترکیب و به اشتراک گذاشته شود، نوآوری انگیزه جدیدی دریافت می‌کند و فرصت‌های جدیدی برای اتخاذ استراتژی‌های پایدار برای کنترل آفات و بیماری‌ها در اختیار کشاورز قرار می‌گیرد.

با افزایش تعداد چالش‌ها، تولیدکنندگان دائماً به دنبال استراتژی‌ها، منابع و فن‌آوری جدید برای محافظت از محصولات خود به طور پایدار و مؤثر هستند. تولیدکنندگان و تامین کنندگان در تلاش هستند تا از محصولات جدید، فناوری‌ها و ابزارهای پشتیبانی تصمیم‌گیری به بهترین نحو از آنها حمایت کنند.