ترندهای رنگ برای سال 2023 شامل Viva Magenta پنتون است

روندهای رنگی برای ایجاد فعالیت مصرف کننده شناخته شده است – بر بسیاری از صنایع و جهت های طراحی جهانی آنها تأثیر می گذارد. در حالی که برخی از سازمان‌ها سعی می‌کنند منحصر به فرد باقی بمانند و از روند رنگ‌های هر سال دوری کنند، مصرف‌کننده نهایی اغلب هوس می‌کند که آخرین روند در همه چیز از رنگ‌ها گرفته تا لباس‌ها و حتی ظروف در حال رشد باشد.

پنتون قبلاً با سازمان‌های مهمی از جمله Motorola، Spoonflower و Cariuma برای ایجاد تلفن‌های همراه، کاغذ دیواری و کفش‌های اسکیت در رنگ سال با رنگ زرشکی همکاری کرده است.

برای سال 2023، رنگ سال پنتون Viva Magenta (18-1750) نامیده می شود – یک رنگ قرمز پر جنب و جوش که قدرت، بی باکی و خوش بینی را ترویج می کند، زیرا سال 2023 روایتی جدید برای جهان است.

در پایان هر سال تقویمی، پنتون رنگ سال خود را انتخاب می کند، که اغلب انگیزه استفاده از رنگ های جدید را به دو روش معمولی و شگفت انگیز می کند.

در حالی که روند رنگ ها اغلب نمادین هستند و منعکس کننده فضای فرهنگی فعلی در جامعه هستند، اما ممکن است همیشه در مورد هر برند یا محصولی مانند کفش های تنیس، وسایل آشپزخانه و SUV ها صدق نکنند. با این حال، رنگ‌های مکمل در پالت اغلب بسیاری از سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا به روند رنگ‌ها احترام بگذارند و در عین حال از مناسب بودن رنگ‌ها برای صنعت خود اطمینان حاصل کنند.

در واقع، مطالعات نشان داده است که 85 درصد از خریداران اغلب تصمیمات خرید خود را بر اساس طرح رنگ کلی محصول به عنوان نوعی ابراز وجود می‌دانند.

برای سال 2022، رنگ سال بسیار پری نامیده شد. لیتریس آیزمن، مدیر اجرایی مؤسسه رنگ پنتون، گفت: «برای ما بسیار مهم بود که یک رنگ جدید ارائه کنیم، زیرا اکنون دید بسیار جدیدی از جهان داریم. این به معنای واقعی کلمه شادترین و گرمترین رنگ آبی است. به دلیل آن ته رنگ قرمز، یک احساس قدرتمند از تازگی ایجاد می کند، و تازگی چیزی است که ما به دنبال آن هستیم.

پنتون از زمانی که در سال 1963 توسط لارنس هربرت تأسیس شد، یک مرجع پیشرو برای شناسایی، تطبیق و برقراری ارتباط با روندهای رنگی بوده است. سیستم تطبیق رنگ پنتون با درک اینکه همه رنگ ها را متفاوت می بینند، به استانداردسازی رنگ ها کمک کرد که به نوبه خود به مصرف کنندگان و کسب و کارها با هماهنگی کمک کرد.

لوری پرسمن، معاون مؤسسه پنتون، می‌گوید: «این (رنگی) یک زبان بصری است که همه ما آن را می‌فهمیم، زبانی که پیام آن جنسیت‌ها، نسل‌ها و جغرافیا را در بر می‌گیرد. یادگیری بیشتر در مورد معانی منحصر به فرد رنگ های خاص به ما کمک می کند تا جامعه ای گویاتر و مرتبط تر باشیم، جامعه ای که درک جامع تری از همسالان و جوامع خود به افراد ارائه می دهد.



منبع

گرایش‌های رنگی اغلب روان‌شناسی نحوه درک مصرف‌کننده از رنگ را برای تجربه چیزی تازه و منحصر به فرد تغییر می‌دهند، که اغلب در طول کارهای روزمره زندگی فعلی ما الهام می‌گیرد.

آیزمن می گوید: «در این عصر فناوری، ما به دنبال الهام گرفتن از طبیعت و آنچه واقعی است هستیم. PANTONE 18-1750 Viva Magenta از خانواده قرمز است و از رنگ قرمز کوشینال الهام گرفته شده است، یکی از با ارزش ترین رنگ های متعلق به خانواده رنگ طبیعی و همچنین یکی از قوی ترین و درخشان ترین رنگ هایی که جهان شناخته شده است. PANTONE 18-1750 Viva Magenta که ریشه در اصل اولیه دارد، ما را دوباره به ماده اصلی متصل می کند. PANTONE 18-1750 Viva Magenta با فراخوانی نیروهای طبیعت، روح ما را تقویت می کند و به ما کمک می کند تا قدرت درونی خود را بسازیم.

لیندا دیفرانکو، مدیر بازاریابی مد در شرکت Cotton Incorporated، بیان می‌کند که «مد یک حرکت سریع است. روند چیزی است با کمی کاربردی و هدف.

برخی از شکاکان رنگ به سرعت به این نکته اشاره می کنند که سرخابی واقعاً یک رنگ نیست، زیرا هیچ طول موجی از نور وجود ندارد که کاملاً مطابقت داشته باشد. اما پنتون می‌گوید این رنگ یک رنگ قرمز متمایل به زرشکی است که تعادلی بین گرم و سرد ایجاد می‌کند.