تقویت تصویر بگونیا

مزارع مانند Gartenbau Laege از شرق Westphalia-Lippe همیشه در حال آزمایش با انواع جدید هستند. با مساحت کلی 8000 متر مربع زیر شیشه، این تجارت خانوادگی در انواع بگونیا، علاوه بر Primula، Hydrangea، Impatiens New Guinea، Pelargoniums، Exacum affine و Euphorbia pulcherrima که در طول سال رشد می کنند، تخصص دارد. دانیلا هافمن، که سومین نسلی است که کسب و کار اعضای Landgard را اداره می کند، می گوید: «به عنوان مثال، ما از ابتدای سال تجربه اولیه با بگونیاهای برگی را به دست آورده ایم. “البته، آنها از نظر مقدار و فروش به جای بگونیاهای گلدار نزدیک نیستند. اما ما معتقدیم که آنها می توانند راه جالبی برای جذب مشتریان جدید به این محصول عالی باشند. به هر حال، در حال حاضر روند به طور فزاینده ای به سمت این محصول در حال حرکت است. گیاهان سبز، به ویژه در میان جوانان.”

نیکو ونکل، مدیر فروشگاه Landgard Cash & Carry در اوبرهاوزن، توضیح می دهد: “بگونیاهای داخلی اکنون در تمام طول سال در فصل هستند. بسته به آب و هوا، زمان ساخت بگونیاهای فضای باز از آوریل شروع می شود، زمانی که دیگر یخبندان شبانه وجود ندارد.” “به عنوان مثال، بگونیا سمپرفلورنس، به عنوان یک کلاسیک، در آنجا تقاضای زیادی دارد، به خصوص از “مهد کودک های گورستان”. این گیاهان چند ساله مقاوم در برابر گرما مقاوم هستند و به لطف برگ های ضخیم خود، حتی زمانی که مصرف کننده فراموش می کند آنها را آبیاری کند، همچنان رشد می کنند. از سوی دیگر، برای بالکن خانه یا باغ، ارقام و ارقام دیگری نیز وجود دارند که می توانند به آنها دست پیدا کنند. گل‌های غیرمعمول، شکل‌ها و نقش‌های غیرعادی برگ، یا بازی جالب رنگ‌ها.»

در هفته‌های اخیر، به عنوان بخشی از مفهوم روز مادر لندگارد “سوپر مامان”، آنها یک بار دیگر نشان دادند که گیاهان رنگارنگ داخلی و خارجی واقعاً چشم‌نواز هستند. برای دانیلا هافمن، بگونیا قطعا هدیه ای عالی است: “زیبایی بگونیا این است که نه تنها عالی به نظر می رسد، بلکه بارها و بارها شکوفا می شود. بنابراین با مراقبت صحیح، می توانید برای مدت طولانی از گیاه لذت ببرید. خیلی‌ها اصلاً نمی‌دانند: اگر جای مناسبی در آپارتمان وجود نداشته باشد، بگونیا را می‌توان مستقیماً در باغ کاشت. در دمای مناسب، می‌توان از آن‌ها به خوبی به عنوان گیاهان بستر استفاده کرد.

با بیش از 1800 گونه، جنس بگونیا در واقع چیزی برای ارائه برای هر سلیقه و هدفی دارد. با وجود این، آنها گاهی اوقات امروزه قدیمی یا خسته کننده در نظر گرفته می شوند – به ناحق، طبق گفته تعاونی پرورش دهندگان لندگارد و شرکت های عضو آن، که به طور مرتب انواع و گونه های جدید را آزمایش می کنند تا جوانان را به بگونیا علاقه مند کنند. بنابراین، تولیدکنندگان و بازاریابان همراه با تجارت، در تلاش هستند تا تصویر این گیاهان را در بلندمدت تقویت کنند.

عشق دانیلا هافمن به بگونیا عملاً در خانواده جریان دارد: پدرش که او در سال 2016 تجارت را از او گرفت، قبلاً در گیاهان تخته سنگی تخصص داشت. دانیلا هافمن توضیح می‌دهد: «در نتیجه، ما طبیعتاً دانش و تجربه زیادی در خانواده داریم و می‌دانیم، به عنوان مثال، چه زمانی باید گیاهان را فشرده کنیم و تا چه حدی بتوانیم کیفیت‌های خوب تولید کنیم.» امسال، این شرکت در حال کشت حدود 150000 بگونیا برگ و شاخ و برگ است که از طریق بازارهای نقدی و حمل و نقل، عمدتاً برای خرده فروشان متخصص به بازار عرضه می شوند. و تقاضا برای بگونیا از Gartenbau Laege تا کنون خوب بوده است، به خصوص در نقاط برجسته فصلی مانند عید پاک یا روز مادر.

منبع: لندگارد



منبع