تولیدکنندگان بریتانیایی خود را به دلیل کمبود اضطراری گاز آماده می کنند

در صورت کمبود گاز اضطراری، اپراتور شبکه ملی بریتانیا می‌تواند کاربران تجاری را مجبور به خاموش کردن گاز کند، اما آنها، البته، ابتدا روی بزرگترین مصرف‌کنندگان گاز تمرکز خواهند کرد. “و این اجباری است زیرا امتناع به معنای نقض قانون است.” بسیاری از تولیدکنندگان از این موضوع آگاه هستند و آماده سازی برای بدترین سناریو را آغاز کرده اند. “هرچقدر هم که این امر غیرقابل تصور به نظر می رسد، سوزاندن نفت سفید در واقع ارزان تر از خرید گاز است. بسیاری از تولیدکنندگان در گذشته چنین مخزن نفتی ساخته بودند، زیرا با داشتن چیزی که به آن گاز قطعی نامیده می شود، در هزینه های خود صرفه جویی می کردند. وقتی این کار به پایان رسید، تعداد کمتری مشاهده می شد. تولیدکنندگان با این مخزن نفت سفید. هنگام نصب چنین واحدی یک چالش مجوز وجود دارد، اما این یکی از راه هایی است که کشاورزان می توانند با بحران انرژی مبارزه کنند.”

قیمت جدید گاز
در این زمینه است که تولیدکنندگان در بریتانیا باید راهی برای گذراندن آن بیابند، نه تنها برای تضمین بازگشت سرمایه برای آنها، بلکه همچنین برای حفظ درجه خاصی از عرضه مواد غذایی. تیم می‌گوید: «هر پرورش‌دهنده قیمت‌های بالای انرژی را دیده است. تولیدکنندگان بریتانیا در تابستان امسال نسبت به سایر تولیدکنندگان اروپایی قیمت گاز کمتری را به دلیل زیرساخت های LNG در اینجا دیده اند. انگلستان در واقع می تواند برای واردات LNG و تبدیل آن به گاز قابل استفاده به زیرساخت های کاملاً کارآمد تکیه کند. در تابستان امسال، انگلیس مقدار زیادی از این گاز را به اروپا صادر کرده است، زیرا انگلیس ذخیره گاز زیادی ندارد. تیم می‌گوید: با فرا رسیدن زمستان، این احتمال وجود دارد که بریتانیا در موقعیتی قرار بگیرد که دوباره آن گاز را بخواهد، “و این با قیمتی عالی همراه خواهد بود.”

ماهیتابه را بیرون، داخل آتش
موج گرما نه تنها در بریتانیا بلکه در بسیاری از مناطق اروپای شمالی باعث خشکسالی های گسترده شده است. به عنوان مثال، از نظر تاریخی، بریتانیا بخشی از برق خود را از نروژ تامین می‌کند. با این حال، به دلیل سطح پایین آب، آنها به دنبال کاهش صادرات برق هستند. البته این تنها نروژ و بریتانیا نیستند، زیرا آلمان نیز به خوبی شناخته شده است که در تامین انرژی با مشکل مواجه است. “سطح آب در راین به شدت کاهش یافته است، که یک مسیر کلیدی حمل و نقل زغال سنگ به نیروگاه ها است و نه تنها بر تولید انرژی بلکه بر هزینه های حمل و نقل نیز تاثیر می گذارد. گذشته از این، آلمان در تلاش است تا انرژی بیشتری را با ایستگاه های زغال سنگ به جای گاز دریافت کند. اما باید دید که آیا این کافی است یا خیر.” وقتی صحبت از نیروگاه‌های هسته‌ای در فرانسه می‌شود، تیم اشاره می‌کند که کمبود آب به دلیل کمبود آب برای خنک‌کننده، آن‌ها را مجبور کرده است با ظرفیت کمتری کار کنند. “و اگر آب کافی وجود نداشته باشد، آنقدر گرم است که نمی توان از آن برای خنک کردن استفاده کرد. به نظر می رسد که یک طوفان کامل در شرف وقوع است، به شرطی که قبلاً در آن نباشیم.”

© Menno Van Der Haven | Dreamstime.com

در آغاز سال جاری، افزایش قیمت انرژی و کود، برخی از تولیدکنندگان بریتانیایی را مجبور کرد تصمیم نهایی را اتخاذ کنند: کاشت نکنند. ناگفته نماند که این موضوع چگونه بر روی قیمت تولیدکنندگان مذکور تأثیر گذاشت، اما علاوه بر آن، سکسکه در طول زنجیره تأمین اجتناب ناپذیر بود. با نزدیک شدن به زمستان، کشاورزان خود را با همین معضل مواجه می‌کنند. تیم پرات، مشاور انرژی و مدیر عامل Now Then Energy، توضیح می دهد که چگونه موج گرما بر عرضه انرژی در بریتانیا فشار وارد کرده است. تیم با پرورش دهندگان همکاری می کند تا ارتباطات انرژی را سازماندهی کند و به آنها در فروش برق کمک کند و CHP را مدیریت کند. وی خاطرنشان کرد: باید به این نکته اشاره کرد که بحران انرژی و موج گرما دو چیز جداگانه هستند، اما دومی به طور غیر مستقیم بر اولی تأثیر گذاشته است.

امنیت تامین انرژی
و بنابراین سوال عذابی که هیچ کس نمی پرسد به گوش می رسد: آیا بنزین ما تمام می شود؟ این روایت در چیزی که ما «بحران هزینه زندگی» می نامیم گم شده است. ما با خانه‌هایی وارد زمستان می‌شویم که برای تامین هزینه‌های گرمایشی و برقی باید هزینه‌های زیادی بپردازند، اما امنیت تامین چه می‌شود؟ من معتقدم غیرممکن نیست که فکر کنیم اگر زمستان سرد طولانی‌تری داشته باشیم، پس از آن گازرسانی‌ها کاهش می‌یابد. تا حد نهایی آزمایش شده است.”

تیم پرت

و سپس دسته دیگری از تولیدکنندگان که از CHP استفاده می کنند وجود دارد. اکثر تولیدکنندگانی که از چراغ‌ها استفاده می‌کنند، در واقع نوعی واحد CHP دارند، اما آنها برق را برای پرداخت هزینه گاز به شبکه نمی‌فروشند. از سوی دیگر، تولیدکنندگانی که دارای CHP خود هستند و از چراغ‌ها استفاده نمی‌کنند، می‌توانند برق تولیدی خود را برای پرداخت هزینه گاز بفروشند. همچنین تولیدکنندگانی وجود دارند که روی دیگ‌های زیست توده سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اینها تولیدکنندگانی هستند که به احتمال زیاد قادر خواهند بود با یک چرخه کشت طبیعی ادامه دهید.”



منبع