تولیدکنندگان توت فرنگی هلندی می توانند از دیگ های خورشیدی برای گرم کردن گلخانه خود استفاده کنند


کشاورزان در گلخانه جدید ناودانی را برای کشت گوجه فرنگی نصب کردند. آنها آنها را برگرداندند و ظروف گیاه توت فرنگی را روی آن قرار دادند.

این سیستم آبگرمکن خورشیدی برای گرمایش گلخانه، این پرورش دهندگان توت فرنگی هلندی را که در زمستان امسال نیز گلخانه جدیدی را انتخاب می کنند، منحصر به فرد می کند. وقتی آنها پرسیدند، G2 Energy، تامین کننده سیستم، به تولیدکنندگان گفت که آنها تنها تولیدکنندگان توت فرنگی هستند که چنین سیستمی دارند.

آنها برای کمک هزینه ISDE درخواست دادند. و اگرچه صبر آنها آزمایش شد، اما در نهایت تایید شد. کوک می‌گوید: “ما بدون آن این اقدام را انجام می‌دادیم. اما اکنون که دولت از ما می‌خواهد از گاز اقتصادی‌تر استفاده کنیم، بسیار خوب است که کمی کمک مالی برای کمک به روش‌هایی برای آن داشته باشیم.”


دیگ خورشیدی در مجاورت گلخانه قرار گرفت.

در پرورش دهندگان همکار دیده می شود
دیگ خورشیدی به این کشاورزان کمک می کند تا نیمی از مصرف گاز طبیعی خود را صرفه جویی کنند. آنها تخمین می زنند که شاید حتی بیشتر باشد. ارژن می گوید: “ما بخش های مختلفی با آب و هوای متفاوت داریم. با عبور آب از گرم ترین قسمت به قسمت های سردتر، دو بار از گرما استفاده می کنیم. خنک سازی مجدد آب بهینه، کارایی سیستم را نیز افزایش می دهد.”

دلیل خوبی برای اینکه آنها در این مورد به خریداران وفادار خود بگویند از طریق رسانه های اجتماعی است. آرین کوک شروع می کند: «خریداران ما پایداری را مهم می دانند و در مورد آن سؤال می پرسند. ما دوست داریم تعهد خود را به آن نشان دهیم.»

گیاهان جدید در ماه دسامبر وارد گلخانه جدید خواهند شد. ارژن در پایان می گوید: «در حال حاضر به خوبی مشغول برداشت در گلخانه موجود هستیم. پرورش دهندگان، اعضای تعاونی Coforta، توت فرنگی های متفاوت با انواع مختلف را از ماه مارس تا کریسمس ارائه می دهند.

گرمایش کمتر
بنابراین، این قرارداد در نوامبر 2021 منعقد شد. “ما می‌خواستیم مصرف گاز خود را به هر حال کاهش دهیم. معلوم شد که این حرکت بسیار خوبی بود، با افزایش سرسام‌آور قیمت گاز. بدون گرمای دیگ بخار خورشیدی، کار تمام می‌شد و تمام می‌شد. برای ما به عنوان یک شرکت کوچک. این دروغ نیست. ما نمی توانیم با این قیمت های گاز گرمایش کنیم.”

برای اطلاعات بیشتر:
کوک آردباین
310 Zwaagdijk
1682 NS، Zwaagdijk-Oost، NL
ایمیل: [email protected]
وب سایت: www.kokaardbeien.nl



منبع

گرما، حتی در روزهای ابری
گروه پرینس گلخانه جدید را ساخت. تولیدکنندگان تا حد زیادی کار داخلی را خودشان انجام دادند. ارژن به شوخی می گوید: “من فقط لوله های گرمایش را جوش ندادم. من در آن مهارت ندارم.” قبل از راه اندازی دیگ خورشیدی، سیستم گرمایش موجود کمی اصلاح شد. او توضیح می‌دهد: «G2 Energy در آن تخصص دارد و سیستم را برای رفع نیازهای ما بهینه‌سازی کرد.

قابل توجه است که این دیگ های خورشیدی حتی در روزهای ابری نیز گرما تولید می کنند. “من آن را در مول فریزیا نیز دیدم. غیرمنتظره است، اما آب دیگ هنوز بین 30 تا 40 درجه سانتیگراد است. این دمای مناسبی برای لوله های گرمایش زیر ناودان است. همچنین، برخلاف برخی از تولیدکنندگان دیگر، ما مجبور نیستیم چندین هکتار را در یک دما نگه دارید.”

بافر
پرورش دهندگان در حال حاضر فقط از دیگ برای گرم کردن گلخانه استفاده می کنند. ارجان می گوید: “روشن می ماند. از یک طرف، برای تامین گرمای کمی اضافی در صورت نیاز، و همچنین برای CO2.” آنها می توانند گرمای غیر ضروری را در یک مخزن که مخصوص ساخته شده است، محافظت کنند. 80 متر مکعب را در خود جای می دهد که می توانیم برای چند روز از آن استفاده کنیم. ممکن است یکی دیگر از این مخازن را نصب کنیم، اما می خواهیم ابتدا تنظیمات فعلی را آزمایش کنیم. برای مثال، می خواهیم ببینیم که مخزن چقدر سریع پر می شود و چه تاثیری دارد. آب و هوا دارد.”

نصب این دیگ خورشیدی همزمان با ساخت یک گلخانه جدید برای گسترش کشت گلخانه ای آنها بود. این گلخانه جدید به این معنی است که تولیدکنندگان – که توت فرنگی در مزرعه باز نیز کشت می کنند – به زودی 4000 متر مربع گلخانه خواهند داشت. هم برای دیگ گلخانه و هم برای دیگ خورشیدی از بانک تقاضای تامین مالی کردیم.

او و اسمرالدا کوک این ایده را از دو همکار خود گرفتند. “ما با جرون و مارکو از مول فریزیا دوست هستیم. آنها از این روش استفاده می کنند، مسلماً، در مقیاس بزرگتر، اکنون سه سال است. آنها اشاره کردند که این روش می تواند برای ما نیز مفید باشد.”

Kok Aardbeien امیدوار است از این هفته استفاده از دیگ خورشیدی تازه نصب شده خود را آغاز کند. کمی دیرتر از زمان برنامه ریزی شده، اما به خوبی در زمان قبل از اینکه هوا واقعاً تغییر کند.