تولیدکنندگان گل شاخه بریده با اندازه متوسط، خریداران را با پیشنهاد خود تحت تأثیر قرار می دهند

در مجموع، خریداران از نه مزرعه در کنیا بازدید کردند. تأکید بر گل های تابستانی بود، اما سایر گونه های گل نیز قانع کننده بودند. رالف بروهل، مدیر خرید در “Valentins” به طور خلاصه می گوید: “این سفر درهای زیادی را باز کرد.” ما قطعاً به بحث هایی که آغاز کرده ایم ادامه خواهیم داد. من به خوبی می توانم تصور کنم که با یک یا چند تولیدکننده گل تابستانی، آلسترومریا و گل رز روابط تجاری بلندمدتی برقرار کنیم.” دنیس پروبست از “Blumen Willeke” افزود: “این یک سفر بسیار فشرده با یک برنامه کامل، برداشت های فوق العاده و گفتگوهای عالی بود. گستره مزارع در برنامه IPD من را تحت تاثیر قرار داد. من انتظار این کیفیت محصولات یا حرفه ای بودن شرکت ها. تعهد شرکت ها به جوامع خود به ویژه قابل توجه بود. کنیا مطمئناً یک کشور منبع آور هیجان انگیز برای ما است.”



منبع

تنوع زیاد گل های تابستانی
مزرعه Mount Kenya Sprouts تنوع زیادی از گل های تابستانی خود از جمله لیمونیوم، بوپلوروم، لپیدیوم، تالینوم و ارینگیوم را ارائه کرد. گونه های لیمونیم و ارینگیوم مورد توجه ویژه قرار گرفتند. “Mount Kenya Sprouts” لیمونیوم را در 9 رنگ ارائه می دهد، در حالی که خار مریم در رنگ های سفید و بنفش رشد می کند. الکساندر مانویلر، خریدار در “Blumen Willeke” می گوید: “تور مزرعه بسیار جالب بود. این نشان دهنده تاکید بر مدیریت کیفیت بود.” می‌توانید نتیجه را به وضوح ببینید: گل‌های تابستانی، کیفیت و رنگ‌های شکوفه‌هایشان، اینها معیارهای تقاضای مشتریان اروپایی را از همه لحاظ برآورده می‌کنند.

“فلورنسیا بلومز” همچنین در پرورش گل های تابستانی – به ویژه آنیگوزانتوس (پنجه های کانگورو) تخصص دارد. آنها در سه رنگ قرمز، نارنجی و تب طلایی ارائه می شوند. خریداران در طول بازدید خود تحت تاثیر این رنگ های درخشان و تیم صمیمی و شایسته قرار گرفتند. رالف بروهل، مدیر خرید گل برای خرده فروشی آنلاین “Valentins” می گوید: “کیفیت و تنوع گل های تابستانی بسیار چشمگیر بود.” “این محدوده ای است که ما در تمام طول سال برای دسته گل های خود به آن نیاز داریم.”

دامنه مزارع در برنامه IPD به همان اندازه متنوع است. شرکت “Kikwetu Flowers” در منطقه Timau واقع شده است و متخصص در زمینه کشت گل رز است. این مزرعه در 9 هکتار زمین خود در ارتفاع 2450 متری، هشت نوع مختلف گل رز می روید. اینها شامل آثار کلاسیک Athena و Ever Red هستند که جایگزین خوبی برای Red Naomi هلندی هستند. خریداران به ویژه تحت تأثیر تنوع ماندالا قرار گرفتند.

دکتر Karlheinz Kroell، مدیر عامل “Blütenpracht Frischblumen GmbH”: “محصول و کیفیت – چشمگیر است. در گفتگو، کاملاً واضح بود که همه – از مدیر عامل گرفته تا کارگران – برای کشت گل زندگی می کنند و بسیار متعهد به کار هستند. آنها تجربه، دانش اقتصاد کشاورزی و تخصص در کشت گل شاخه بریده و همچنین ارتباط ویژه ای با محصول خود دارند.”

شک و تردید زیادی در بین خریداران وجود داشت. آن‌ها در ابتدا تردید داشتند که آیا شرکت‌های کوچک و متوسط ​​کنیایی می‌توانند نیازهای خود را از نظر کیفیت، شرایط کاری و پایداری برآورده کنند. سپس آنها توسط تهیه کنندگان شگفت زده شدند. دکتر Andreas Gemählich، کارشناس Sourcing + Markets برای گل های شاخه بریده در IPD می گوید: «آنها انتظار حرفه ای بودن توسط SME ها را نداشتند و انتظارات آنها بسیار فراتر بود. “آنها کنیا را به عنوان یک کشور تامین کننده گل های شاخه بریده به روشی جدید شناختند.”

گل رز، آلسترومریا، هایپریکوم، پنجه های کانگورو، و بسیاری دیگر از گل های تابستانی – کنیا تنوع زیادی از گل ها را برای ارائه دارد. اگرچه این کشور از دیرباز تولید کننده گل های شاخه بریده بوده است، اما عموماً تنها مزارع بزرگ هستند که نام خود را به دست آورده اند. میز ارتقای واردات (IPD) در حال تلاش برای تغییر آن و ایجاد شبکه بین خریداران اروپایی با مزارع نسل جدید است. این شرکت های کوچک و متوسط ​​(SMEs) توسط مهندسان کشاورزی کنیایی به خوبی آموزش دیده مدیریت می شوند و با سرمایه کنیا کار می کنند. بسیاری از کارمندان سال‌ها تجربه در زمینه پرورش گل دارند و تخصص خود را اغلب از مزارع بزرگ بین‌المللی به دست آورده‌اند. در طی یک ماموریت خرید از 6 تا 10 ژوئن، IPD به همراه شریک کنیایی خود، شورای گل کنیا، خریداران اروپایی را به بازدید از 9 مزرعه نسل جدید بردند.

دو مزرعه Hypericum نیز در دستور کار سفر خریداران IPD بود. مزرعه “Benev Flora” واقع در نزدیکی دریاچه Naivasha و “Fina Flora” واقع در ارتفاعات غربی دره Great Rift کنیا، متخصص در کشت Hypericum با انواع توت های رنگارنگ.

در بازدید از نمایشگاه IFTEX، نمایشگاه گل شاخه بریده کنیا، در ابتدای سفر، خریداران کنیا را به عنوان یک کشور گل با تمام جنبه های آن تجربه کردند. Carsten Braukmann، مدیر عامل “Florin Blumengroßhandel” گفت: “هر کسی که می خواهد با کنیا کار کند، می تواند تنوع تولید گل کنیا را در نگاه اول در اینجا ببیند.” “در بحث با تولیدکنندگان، حرفه ای بودن آنها درخشید. اینها متخصصانی هستند که برای گل زندگی می کنند و کیفیت بالایی ارائه می دهند.”