درمان جدید بیماری قلبی می تواند از نرگس ها سرچشمه بگیرد

این پروژه تحقیقاتی مشترک به بررسی اثرات ترکیبات طبیعی موجود در ساقه، برگ‌ها و گلبرگ‌های نرگس‌های رشد یافته در بریتانیا و اینکه چگونه می‌توانند مبنای یک درمان پزشکی جدید برای نارسایی قلبی باشند، است.

رقصان گل‌های زرد آن‌ها نوید بهار است، در حالی که شاعر ویلیام وردزورث نوشته است که چگونه با دیدن انبوهی از نرگس‌های طلایی، «قلب من پر از لذت می‌شود». اکنون یک دانشگاه اسکاتلندی در حال بررسی این موضوع است که چگونه نرگس می‌تواند فواید «قلب‌گرم‌کننده» دیگری داشته باشد و نقش مهمی در کمک به پیشگیری از اختلالات قلبی عروقی داشته باشد.

مقاله کامل را در www.heraldscotland.com بخوانید.



منبع یافته‌های اولیه از Agroceutical Products – یک شرکت داروسازی مستقر در ولز که از نرگس‌ها برای خواص زیست فعال آنها استفاده می‌کند – و دانشگاه رابرت گوردون آبردین (RGU) دریافته‌اند که ترکیبات خاصی که از نرگس‌ها گرفته شده است، پتانسیل جلوگیری از ضخیم شدن و سفت شدن دیواره‌های نرگس را دارند. قلب.

زمانی که نرگس ها در محیط های خاصی رشد می کنند، معمولاً در زمین های مرتفع، ترکیبات زیست فعال طبیعی به نام آلکالوئیدها را تولید می کنند. در این مطالعه، سه آلکالوئید مختلف با استفاده از مدل‌های مبتنی بر سلول آزمایش می‌شوند که شرایط قلبی را تقلید می‌کنند تا تأثیرات متفاوتی که بر عوامل نارسایی قلبی دارند، مانند فیبروز، درک کنند.