راهنمای جامع نگهداری از گل رز به زبانی ساده گُل‌سِتان | dastchinflower

در نگاه اول ، بسیاری از گلها یکسان به نظر می رسند ، اما با بررسی بیشتر می توانید تفاوت بین شکل و ساختار هر شکوفه را بیابید. به عنوان مثال ، Species Roses از ساختار 5 گلبرگ نرم و بی حالت برخورداراست ، در حالی که گل های گالیکا گلبرگ های لایه ای و کاملاً خوشه ای و ضخیم دارند . برای اینکه با سایر انواع رز آشنا شوید با ما همراه باشید. پیشنهاد میکنیم مقاله کاشت و نگهداریانواع گل رز را مطالعه کنید.

در این قسمت چند راهکار برای نگهداری گل رز برای مدت طولانی پیشنهاد می‌شود. متاسفانه گل رز در اثر چیده شدن خیلی زود پژمرده می‌شود. اما چند راهکار ساده برای نگه داشتن طولانی‌تر شاخه گل رز وجود دارد که در ادامه به شما می‌گوییم.

  • به محض دریافت یا خرید شاخه گل رز آن را در یک لیوان یا بطری آب یخ قرار دهید، وقتی به خانه رسیدید ساقه گلها را زیر آب و بصورت مورب برش دهید.
  • علیرغم محبوبیت زیاد ،این گلها مستعد ابتلا به بیماری هستند و به اندازه انواع دیگر سخت و مقاوم نیستند.
  • به هر حال پیام عاشقانه‌ی شما هر چیزی که باشد یک دسته گل رز قرمز همان چیزی است که برای بیان آن نیاز خواهید داشت.
  • 20 تا 30 قطره رنگ خوراکی یا آبرنگ مایع را با هم مخلوط کنید.
  • در طول نگهداری از گل رز یادتان باشد که خاک بیش‌ازحد خیس یا خشک به این گیاه آسیب می‌زند.
گلهای شاخه ای آن متوسط و بین 5 تا 11 سانتی متر قطر دارند. گل رز هلندی یکی از زیباترین و رمانتیک ترین انواع رز است که شکوفه های درشتی دارد و انواع گلبرگهای آن به رنگ زرد و طلایی هستند. این گل بوی بسیار دلنشین و عطر قوی، شیرین و دل انگیز دارد و از گونه گلهای “دو رگه چای” محسوب می شود.

گل رز مینیاتوری و مینی فلورا (Miniature rose and miniflora roses) :

مجله خبری گل و گیاه های بوته ای به دلیل مقاومت در برابر سرما و تولید خوشه های فراوان قابل توجه هستند. این نوع از رز ها را می توان به عنوان یک گروه از گل های رز هیبرید چای دانست. این نوع گل رز اغلب بسیار بلند بوده با شکوفه هایی که به صورت گروهی در ساقه ها دیده می شود.

آفات و بیماری های احتمالی برای گل رز

به این ترتیب آنها می توانند به آب مورد نیاز خود برای تازه ماندن برسند. به دنبال گلبرگ هایی خوش فرم و خوش رنگ باشید گلبرگ های گل رز را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها کبود یا قهوه ای نیستند. گلبرگ های دست نخورده جذاب تر هستند و مدت طولانی تر از آنهایی که کبود هستند تازه باقی می مانند.

http://bongahekhodro.ir