“رشد محفظه باغبانی، اما باغبانی تحت فشار”

Myplant & Garden 2023
از 22 تا 24 فوریه، Myplant & Garden دوباره در Fierra Milan در میلان ایتالیا برگزار می شود.

آنها دیده اند که گیاهان بیشتر و بیشتر در گلدان های بسیار زیبا قرار می گیرند که بیشتر تزئینی هستند تا صرفاً به عنوان ظرف استفاده شوند. آنها اغلب با استفاده از مواد بازیافتی و الیاف گیاهی ساخته می شوند. خاک های مورد استفاده نیز طبیعی تر و پایدارتر هستند.

روندهای 2023 همانطور که در نمایشگاه تجاری مشاهده شد
در آخرین نسخه Myplant & Garden گرایش های مصرفی جدید نشان داده شده است: “تراریوم ها، گیاهان خشک دوست، قارچ ها و جلبک های قابل کشت، مانند ماریمو، جلبک توپی شکل با ظاهری مخملی به نماد عشق ابدی، ساکولنت ها. و کاکتوس ها، گیاهان با برگ های متنوع، گیاهان دارویی رسمی که با دستور العمل های دم کرده فروخته می شوند، محصولات آرایشی خانگی و روغن های ضروری، درختان میوه کوچکتر، به ویژه مرکبات و کامکوات و پرتقال کالاموندین که قبلاً در ایتالیا دیده نشده بود، غنی از ویتامین ها و همچنین بسیار زینتی هستند. طبق اعلام دفتر باغ ملی، که مقر آن در ایلینوی، ایالات متحده آمریکا است، سال 2022 همچنین سال پپرومیا، گلایل، یاس بنفش، فلوکس، وربنا و کاهو بود، در حالی که سال 2023 سال ارکیده، کلم بروکلی، سلوزیا، آماریلیس، یاقوت سرخ خواهد بود. و spirea.”

ایتالیایی ها عاشق باغبانی هستند
ایتالیایی ها علاقه زیادی به باغبانی در خانه دارند. مدیریت نمایشگاه توضیح می دهد که آنها روی زیبایی خانه های خود سرمایه گذاری می کنند و از فضاهای بیرونی خود نیز مراقبت می کنند. “روند سبز در صنعتی است که از مفاهیم سنتی کشاورزی به جلو می رود و مفاهیمی مانند رفاه، سلامت، پایداری، اکولوژی و درمان در برابر استرس در کشاورزی شهری و باغبانی سرگرمی را شامل می شود. اینها عوامل مهمی در رشد کشاورزی هستند. صنعت باغبانی که در حال توسعه محصولات جدید برای رفع نیازهای جدید است، مانند گلدان های طراح، ابزارهای ارگونومیک و باتری های جدیدترین نسل. Millennials و Generazione Z (18-35 ساله) در ایالات متحده در حال حاضر 30٪ ارزش دارند. بازار.”

اتصال باغ ها
مدیریت Myplant همچنین یکی دیگر از تحقیقات اخیر آمریکایی را با عنوان “روندهای باغبانی برای سال 2023 در مورد شخصی سازی” برجسته می کند. اکنون که مردم مناطق بیرونی را دوباره کشف کرده‌اند، می‌خواهند آن‌ها را تغییر دهند و بر اساس سلیقه و ارتباط با طبیعت، محیط‌زیست، دوستان و خودشان شخصی‌سازی کنند و همچنین از مفهوم دانمارکی Hygge بهره‌برداری کنند. گیاهان Xerophilous که مقاوم تر در برابر آب و هوای خشک، روز به روز محبوب تر خواهد شد. تولیدکنندگان آمریکایی در حال آزمایش راه حل های جدیدی برای تولید گیاهانی هستند که می توانند در برابر کمبود آب مقاوم تر باشند بدون اینکه سلامت و ظاهر آنها به خطر بیفتد. بر اساس گزارش Grownomics 2022/23 منتشر شده توسط Simple Spring ( شیکاگو)، تعداد روزافزونی از آمریکایی‌هایی که 25 سال و بالاتر دارند، تمایل دارند پول بیشتری را برای باغبانی خرج کنند.

برای اطلاعات بیشتر
Myplant & Garden
myplantgarden.com



منبع

سایه هایی بر تولید
با این حال، باغبانی ایتالیا تحت فشار است. اگرچه مردم ایتالیا مشتاق باغبانی هستند، تورم، هزینه انرژی و صحنه سیاسی بین‌المللی بر تولید تأثیر می‌گذارد که به کاهش تولید، افزایش قیمت‌ها و عدم برنامه‌ریزی تبدیل می‌شود. در ترم اول سال 2022، صادرات نسبت به ترم اول در سال 2021، 9 درصد افزایش نشان داد، اما سال 2021 نسبت به سال 2020، 21 درصد افزایش را نشان داد.
در عوض، واردات در ترم اول سال 2022 60 درصد رشد داشته است (2021 در سال 2020 در عوض +8 درصد بوده است). این امر تراز تجاری پایان سال را در معرض خطر قرار می دهد. همچنین، با توجه به این داده‌ها، درخواست‌هایی از سیاستمداران و نهادها در حال انجام است. افزایش قیمت انرژی وحشتناک است: تقریباً +100٪ بین تابستان 2022 و 2021 برای برق، + 80٪ بهار 2022 / بهار 2021 برای گاز، + 1200٪ برای ژوئیه 2022 / ژوئیه 2021 برای متان.”

فروش در حال افزایش است
تحقیقات* نشان داده است که فروش، بنابراین تعداد محصولات فروخته شده به خرده فروش برای سال 2022 بین 3.35 تا 3.40 میلیارد یورو خواهد بود، با رشد 5 میلیونی از سال 2022 و با رشد تقریباً 40 میلیونی از سال 2021. و از سال شروع کار Myplant در سال 2015، میزان فروش 290 میلیون یورو افزایش یافته است. مدیریت اظهار داشت: “این اعداد مطابق با انتظارات ما و نتایج آخرین نسخه Myplant در فوریه گذشته است.”

همچنین، اهمیت بیشتری به گیاهان ارگانیک و محصولات مراقبت از گیاهان داده می شود، به ویژه زمانی که باغبانان سرگرمی سبزیجات را برای مصرف خود پرورش می دهند. باغبانی نیاز به اشتیاق، زمان، حساسیت و نگهداری زیادی دارد. فضاهای بیرونی خصوصی میزبان گلخانه‌های کوچک، تخت‌های مرتفع، کیت‌های تخت بلندتر کوچکتر برای بالکن، سیستم‌های آبیاری هوشمند و ابزارهای رباتیک هستند. محصولات جدید در بازار نیز نیازهای افراد مسن و کودکان».

در چند سال گذشته، صنعت باغبانی ایتالیا به طور پیوسته رشد کرده است. به گزارش Myplant، با این حال، باغبانی ایتالیا تحت فشار است. مدیریت نمایشگاه می‌گوید: منتظریم بفهمیم در چند ماه آینده به دلیل فشار تورم، هزینه‌های انرژی و توسعه صحنه بین‌المللی چه اتفاقی می‌افتد.

نظرسنجی در مورد مصرف کنندگان
یک نظرسنجی ** ارائه شده در آخرین نسخه Mayplant نشان می دهد که چگونه مردم ایتالیا نسبت به گذشته علاقه بیشتری به باغبانی دارند، چه کلکسیونرهای گیاهان داخلی یا باغبان سرگرمی، از 16 به 19 میلیون باغبان خانگی بین سال های 2019 تا 2020 (حدود 39 نفر). درصد کل جمعیت ایتالیا). در سال 2012، هنوز 12 میلیون بود. بر اساس برآوردها، در سال 2020، 7 درصد از جمعیت، بیش از سال قبل (2019)، به باغبانی نگاه می کردند، با پیش بینی 17 میلیون نفر علاقه دائمی به باغداری در سال 2021. هنوز اطلاعات جدیدی منتشر نشده است. در رابطه با سال 2022، اما تحقیقات اخیر نشان داده است که افراد بیشتری وقت خود را در خارج از منزل سپری می کنند و منابع بیشتری را برای زیباسازی فضاهای بیرونی خود اختصاص می دهند و همچنین خرید آنلاین مبلمان و تجهیزات باغبانی به طور کلی 200 درصد افزایش یافته است.

در عوض، نظرسنجی دیگری نشان می‌دهد که Millennials (افرادی که بین سال‌های 1980 و 1994 متولد شده‌اند) «اکولوژیست‌های خودشیفته» هستند، که برخی از آنها حتی «ایده‌آلیست» هستند. این ویژگی‌ها همچنین در بین افراد نسل Z (افرادی که بین سال‌های 1995 تا 2010 متولد شده‌اند) که بیشتر به زیبایی‌شناسی و پایداری فکر می‌کنند، مشخص است. این همچنین در استفاده و تاثیر رسانه های اجتماعی که برای تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید یک محصول مورد سوء استفاده قرار می گیرند، منعکس می شود.”

*Statista، Technavio، Research and Markets، Mordor Intelligence، Grand View Research، GM Insights، Euromonitor International،
Istat، Nomisma، Businesscoot.
**Nomisma با همکاری Passione In Verde/Edagricole در Myplant 2022.
***Istituto Piepoli برای Gruppo Intesa Sanpaolo

باغبانی یک صنعت بسیار مهم برای کشور ما است – اظهار نظر مدیریت نمایشگاه – با 30 هزار هکتار زمین زیر کشت بیش از 20 هزار شرکت، که عمدتاً در لیگوریا، توسکانی، لمباردی و کامپانیا قرار دارند و توسکانی از لمباردی و سیسیل برای تولید پیشتاز است. از گیاهان و لیگوریا که در تولید گل و گیاه پیشرو است و به دنبال آن سیسیل و کامپانیا (داده‌های Masaf-Crea) قرار دارند. “

این تحقیق همچنین دو نوع باغبان معمولی، یعنی علاقه مندان و متخصصان را نشان داد. علاقه مندان عمدتاً زنان با میانگین سنی 45 سال هستند، علاقه مند به باغبانی خانگی و کشت گیاهان دارویی، گیاهان زینتی، ساکولنت ها و سبزیجات هستند. گیاه مورد علاقه آنها در داخل خانه ارکیده است. 49 درصد در داخل خانه مشغول هستند و 51 درصد نیز در فضای باز مشغول به کار هستند. کارشناسان از سوی دیگر، هر هفته زمان بیشتری را به باغات سبزی در فضای باز خود اختصاص می دهند (کوچکتر در شمال، زمین های بزرگتر در جنوب)، به طور متوسط ​​53 سبزی برای مصرف خود کشت می کنند و لوازم خود را از خرده فروشان تخصصی تهیه می کنند. مراکز باغ