رنگ آمیزی مصنوعی گیاهان بی ضرر برای مردم و گیاهان


فناوری “آرایش گل” در سال 2012 در هلند ظهور کرد و در سال 2020 در بحبوحه یک بیماری همه گیر، بازار برزیل را فتح کرد. تقاضا به دنبال روندهای جهانی در مصرف گیاهان زینتی به طور پیوسته در حال رشد بوده است، اما به نظر می رسد مصرف کنندگان هنوز با استفاده از رنگ های مصنوعی احساس ناراحتی می کنند. تحقیقات اخیر نشان داده است که رنگ آمیزی گیاهان هم برای مردم و هم برای گیاهان بی ضرر است.

پروفسور و محقق آنتونیو هلیو جونکیرا می گوید: فناوری “آرایش گل” محصولات رنگارنگ، شاد، بازیگوش و جشن را به بازار برزیل عرضه کرده و تقاضای رو به رشد را خشنود کرده است و بنابراین ما از نتیجه این تحقیق بسیار خرسندیم.” مشاور شرکت Cooperative Veiling Holambra، که این تحقیق را به همراه مارسیا پیتز، محقق دیگر، از Hórtica Consulting Trends and Market Intelligence انجام داد.

مردم با رنگ آمیزی احساس ناراحتی می کردند
وی توضیح می دهد که این رنگ آمیزی مصنوعی گل و گیاه با رنگ های غیر سمی، پایه آب و زیست تخریب پذیر ساخته می شود تا آسیبی به مشتریان، کارگران، محیط زیست و البته خود گیاهان وارد نشود. با این وجود، هنوز نگرانی هایی از سوی مصرف کنندگان در مورد استفاده از “آرایش” روی گل ها و گیاهان وجود داشت. پروفسور و محقق آنتونیو هلیو جونکیرا، مشاور شرکت Cooperative Veiling Holambra، همراه با محقق دیگر می‌گوید: «ما یک نظرسنجی در شبکه‌های اجتماعی اصلی و انجمن‌های گفتگوی آنلاین بین مصرف‌کنندگان انجام دادیم و متوجه شدیم که آنها هنوز با رنگ‌بندی‌ها احساس ناراحتی می‌کنند. Marcia Peetz، از Hórtica Consulting Trends and Market Intelligence.

مطالعه آزمایشگاهی علمی
بنابراین، برای تقویت تعهد خود به کیفیت محصولات ارائه شده و مسئولیت زیست محیطی، تعاونی Veiling Holambra یک مطالعه آزمایشگاهی دقیق علمی را در مورد توسعه گیاهان پس از استفاده از رنگ های مصنوعی در مرکز آزمایش خود آغاز کرد.

مداخلات برای گیاهان بی ضرر بود
پس از نگهداری گیاهان تحت آنالیز به مدت 90 روز، تحت نور کنترل شده، دما، رطوبت نسبی و شرایط نور، ثابت شد که مداخلات برای گیاهان بی ضرر بوده است. دکتر Helio Junqueira می افزاید: “گیاهان پس از رنگ آمیزی سالم و دست نخورده باقی ماندند و به تدریج بازگشتند تا تمام خصوصیات اصلی خود را نشان دهند.” نمونه‌های گیاهی که از سه نوع مختلف فرآیندها و محصولات رنگ‌آمیزی سرچشمه می‌گیرند، در هنگام خرید با گیاهانی که هیچ نوع تیماری دریافت نکرده‌اند، تکامل یکسانی در رشد، دوام و حفظ کیفیت تجاری داشتند.

توسعه مثبت برای گل ها و گیاهان زینتی در برزیل
نتیجه این تحقیق در مجله International Journal of Advanced Engineering Research and Science منتشر شد، نشریه ای با شهرت علمی بین المللی در بین جامعه جهانی محققان، دانشجویان، افراد تجاری و به طور کلی علاقه مندان به علم. برونا چیمین، تحلیلگر آزمایشگاهی در مرکز تست تعاونی، که تجزیه و تحلیل‌ها را در این بخش با مشارکت انجام داده است، می‌گوید: “برای ما، این نشریه مانند یک جایزه است. داشتن یک کار بی‌سابقه مانند این مورد تایید شده توسط یک مجله علمی بین‌المللی بسیار خوشحال کننده است”. الین پیر. دکتر هلیو جونکیرا گفت که تحقیقاتی مانند این به ارائه ایمن و جذاب محصولات جدید بر اساس روند در بخش گل و گیاه کمک می کند. او در پایان می گوید: «این همکاری بین دانشگاه و بازار به نفع توسعه زنجیره تولید گل و گیاهان زینتی در برزیل است.

فرصت عالی برای بازار برزیل
این پروژه با هماهنگی مدیر عامل تعاونی خورخه پوساتو و مدیر بازاریابی و محصول Thamara D’Angieri انجام شد. زمانی که تعاونی در سفرهای فنی سرمایه‌گذاری می‌کند، ما معمولاً به دنبال آن هستیم که آنچه را که یک روند در خارج از کشور است و یک فرصت عالی به بازار برزیل بیاوریم، رنگ‌هایی که برای گل‌ها و گیاهان بی‌ضرر هستند، با شادی مردم ما ارتباط دارند و آنها می‌توانند تامارا دآنجیری تأکید می‌کند که برای تزئین مهمانی‌ها و بسیاری از گزینه‌های دیگر استفاده شود و گل‌ها با شکوفه‌ای جدید به رنگ عادی خود بازگردند.

برای مطالعه کامل مطالعه اینجا را کلیک کنید.

برای اطلاعات بیشتر:
دکترا پروفسور آنتونیو هلیو جونکیرا
هورتیکا
ایمیل: [email protected]
hortica.com.br/



منبع