سلول های خورشیدی که از کشاورزی گلخانه ای پشتیبانی می کنند

بسته تغییرات اقلیمی اتحادیه اروپا “مناسب برای 55” پیش‌بینی می‌کند که ایتالیا تا سال 2030 به 64 گیگاوات ظرفیت فتوولتائیک نصب‌شده در مقایسه با 25 گیگاوات در سال 2022 برسد، و میزان برق سالانه‌ای معادل 88 تراوات ساعت در مقایسه با 27.5 تراوات ساعت در سال 2022 تولید کند.

دلی ونری افزود: «تبدیل انرژی خورشید به الکتریسیته از طریق فناوری فتوولتائیک یکی از ملموس‌ترین گزینه‌ها برای کربن‌زدایی سیستم انرژی است. این امر به کنترل میانگین افزایش دمای جهانی و همچنین مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند». با این حال، حمایت از بخش ایتالیا تا حدی با حمایت از ایجاد زنجیره‌های تولید جدید، همانطور که در طرح ملی انرژی ذکر شده است، به همان اندازه ضروری است.

برای اطلاعات بیشتر:
پائولا دلی ونری
ENEA – پورتیچی (ناپولی)
[email protected]



منبع

همه چیز از تمایل به تعریف مواد و فرآیندهای نوآورانه برای تولید ماژول های فتوولتائیک پایدار، قابل اعتماد و کارآمد شروع می شود که می توانند در زمینه های مختلف ادغام شوند. این شامل برخی از مطالعات انجام شده در چارچوب “تحقیق برای یک پروژه فتوولتائیک با کارایی بالا” است که توسط Enea با همکاری Cnr، RSE و چندین دانشگاه انجام شده است. در این زمینه، Enea سلول های خورشیدی را با فناوری پشت سر هم پروسکایت/سیلیکون با بازدهی 28 درصدی بالاتر در تبدیل تابش خورشیدی به نیروی الکتریکی در مراکز تحقیقاتی خود در Portici (ناپل) و Casaccia (رم) با همکاری Tor توسعه داده است. دانشگاه ورگاتا رم

Enea ایتالیا در حال کار بر روی توسعه سیستم های نوآورانه ای است که استفاده از نور خورشید را برای سلول های فتوولتائیک و فتوسنتز ترکیب می کند. سقف باید بتواند تابش خورشیدی مورد نیاز برای رشد گیاهان را در حین تولید الکتریسیته منتقل کند. سقف فتوولتائیک برای گلخانه‌ها در مقیاس آزمایشگاهی آزمایش می‌شود، اما همچنین در یک رویکرد در مقیاس بزرگ، یعنی با طیف‌های انتخابی نیمه شفاف نازک آزمایش می‌شود. سازه ها (مساحت تا 100 سانتی متر مربع) و ماژول های فتوولتائیک نیمه شفاف طراحی شده توسط Enea.”

پائولا دلی ونری

انقلابی پیشگامانه؟ این ترکیب عالی خواهد بود، با سیستمی که نیروی الکتریکی تولید می کند و امکان پرورش سبزیجات یا میوه ها را نیز فراهم می کند. از این گذشته، ما در مورد فرصتی صحبت می کنیم که هزاران هکتار از گلخانه ها را که در حال حاضر با پلاستیک پوشانده شده اند با استفاده از سازه های فتوولتائیک به جای استفاده از زمین های کشاورزی دیگر برای انجام این کار، پوشش دهیم. به این ترتیب، پرورش‌دهنده منافع زیادی را در قالب یارانه‌ها مطابق با دستورالعمل‌های انتقال اکولوژیکی و انرژی کسب می‌کند. اما کشاورز از فروش برق نیز سود می برد و در هزینه های آبیاری صرفه جویی می کند. در همان زمان، مناطق وسیعی، به ویژه در سیسیل، که در حال حاضر برای کشت در زیر پلاستیک استفاده می شود، تغییر رنگ می دهند. این یک انقلاب پیشگامانه است.

عملیات در چند جبهه پائولا دلی ونری، مسئول آزمایشگاه ابزارهای نوآورانه در Enea، گفت: «هدف ما بهبود عملکرد سلول‌های خورشیدی و مطالعه راه‌های ممکن برای کاربرد آنها است که نفوذ فناوری فتوولتائیک در باغبانی و سیستم برق را ترویج می‌کند. ما به توانایی خود برای غلبه بر مانع روانی 30 درصدی سلول‌های خورشیدی پشت سر هم پروسکایت/سیلیکون، که یکی از امیدوارکننده‌ترین راه‌حل‌ها برای نسل جدید سلول‌های فتوولتائیک است، اطمینان داریم.»

چند بار به این فکر کرده‌ایم که آیا زمانی فرا می‌رسد که بتوانیم در گلخانه‌ای با سقفی که توانایی تولید برق را نیز دارد، محصولات کشاورزی کنیم؟ علم جهش های عظیمی به جلو انجام می دهد و سرانجام راه حل بسیار نزدیک به نظر می رسد.

آزمایشگاه سلول های فتوولتائیک – Enea