“شمیتا، نوع جدید رز برش مناسب برای حمل و نقل”

غانشیام دوسنگ
Everflora Ltd.
تلفن: +254721638005
ایمیل: [email protected]

فرد اوکیندا
De Ruiter East Africa Ltd.
تلفن: +254722579204
ایمیل: [email protected]

ویجی بوسال، مدیر کل شرکت Nini Ltd.
ما در تولید نسبتاً جدید هستیم، اما تا کنون، بسیار امیدوارکننده به نظر می رسد. ما معتقدیم که این واریته می‌تواند با سایر گونه‌های بسیار پربار در محدوده خود رقابت کند و حتی سریع‌تر از برخی دیگر رشد می‌کند. در ارتفاع 1800 متری، ما حدود 240 تا 250 ساقه را در همه گونه‌های متوسط ​​خود می‌بینیم و تا کنون به نظر می‌رسد که شامیتا به راحتی می‌تواند رقابت کند. به دلیل اندازه سر جمع و جور آن، برای صادرات دریایی نیز تنوع زیادی دارد زیرا این امر باعث کاهش آسیب در حین حمل و نقل می شود. و با توجه به اینکه ما گل‌ها را از کنیا به اروپا می‌فرستیم، بررسی این موضوع برای ما مهم است.»

اینکه آیا شامیتا موفق خواهد شد به نام خود عمل کند یا نه، باید دید، اما تا کنون، همه چیز امیدوارکننده به نظر می رسد.

موضوعی که در عبارات فوق تکرار می شود این است که ارتفاع به شدت بر تولید گل رز تأثیر می گذارد. از نظر اندازه سر، به نظر می رسد که هر چه ارتفاع بیشتر باشد، اندازه سر بیشتر می شود. اما همانطور که فرد اوکیندا توضیح داد، در تولید ساقه ها در هر متر مربع نیز تاثیر می گذارد.

برای اطلاعات بیشتر:
روهیت پاتیل
De Ruiter East Africa Ltd.
صندوق پستی 687
20117 نایواشا، کنیا
تلفن: +254 798 502 673
ایمیل: [email protected]
https://deruiter.com/nl/

گل رز جدیدی از De Ruiter وارد بازار شده است: Shamita. روی هم رفته شش سال طول کشید تا این واریته توسعه یابد و فقط امسال نامگذاری شد و تجاری شد. گل صورتی روشن Shamita نام دارد که در زبان هندی به معنی صلح‌ساز است و در De Ruiter East Africa Ltd.، جایی که مواد کاشت گل رز در حال حاضر عرضه می‌شود، آمیخته شد.

برای آشنایی با شامیتا، سه مزرعه در کنیا در مورد تجربه خود از تولید آن و همچنین انتظارات خود از این گل صحبت کردند.

ویجی بوساله
نینی با مسئولیت محدود
تلفن: +254702662297
ایمیل: [email protected]



منبع


راب لچر و روهیت پاتیل

Ghanshyam Dusang، مدیر کل Everflora Ltd.
ما آزمایش را در محل خود اجرا می کنیم. در ارتفاع 1680 متری، اندازه سر به 4.5 سانتی متر می رسد. رنگش خیلی خوبه بین صورتی روشن و گیلاسی. شکوفه بسیار خوب باز می شود، دارای تعداد زیادی گلبرگ قوی و طول ساقه 40 تا 60 سانتی متر است. گل ها در حال حاضر با 3 تا 4 جوانه تولید بسیار بالایی دارند.

فرد اوکیندا، مدیر مزرعه در De Ruiter East Africa Ltd.
توسعه هفت سال طول کشید، اما ارزش انتظار را داشت. واریته ای همه کاره است که در هر ارتفاعی قابل کشت است و تولید خوبی دارد. گل رز دارای رنگ صورتی زیبا و پایدار است و رشد آن آسان است. در ارتفاعات پایین تر، گل رز 270 ساقه در هر متر مربع در سال به دست می آورد. در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا، این حداقل 214 ساقه در هر متر مربع در سال است. بسته بندی و ارسال گل رز به دلیل ساقه های مستقیم آنها (90 درصد تولید دارای طول ساقه بیش از 50 سانتی متر است)، شکل و اندازه سر بزرگ (بسته به ارتفاع بین 4.5 تا 6 سانتی متر) آسان است. گل رز همچنین در انبار سرد به خوبی عمل می کند، نسبت به بوتریت مقاوم است و دو هفته عمر گلدان دارد.