صادرات میوه و گل باغبانی کاهش می یابد

مقاله کامل را در www.businessdailyafrica.com بخوانید.



منبع

داده ها نشان می دهد که حجم میوه ها از 82.1 میلیون کیلوگرم به 44 میلیون کیلوگرم در دوره بررسی کاهش یافته است. این اداره پیش بینی کرده بود که پس از لغو ممنوعیت برداشت آووکادو در ماه مارس، درآمد صادراتی برای باغداری از آوریل به بعد افزایش می یابد. با این حال، این هنوز در آخرین ارقام منعکس نشده است.

درآمد گل از 53.2 میلیارد کرون در سال گذشته به 37.3 میلیارد کرون در نیم دوره مورد بررسی کاهش یافت، در حالی که میوه ها از 12 میلیارد کرون قبلی به 5.6 میلیارد کرون رسید. بازدهی سبزیجات با 10.1 میلیارد کرون کاهش یافت و به 5.4 میلیارد رسید.

گلها معمولاً بیشترین سهم را از کل درآمد صادرات باغبانی دارند زیرا محصولات با ارزش بالایی هستند. درآمد حاصل از صادرات باغبانی در سال گذشته به بالاترین سطح تاریخی خود رسید و به رقم 158 میلیارد کرون رسید تا با پیشی گرفتن از چای و گردشگری، در دو سال گذشته بیشترین درآمد ارزی را داشته باشد.

رگولاتور می گوید که این ارزش با کاهش حجم و کیفیت پایین آووکادو در سه ماهه اول سال کاهش یافته است زیرا محصولات صادراتی به اندازه کافی بالغ نشده اند. این امر منجر به کاهش ارزش و رد بیشتر محصول در بازار جهانی شد. این اداره گفت: “کاهش بسیار زیادی در حجم در دوره بررسی وجود داشت که درآمد کلی را کاهش داد. ما همچنین مشکلاتی با آووکادوی خود داشتیم.”

درآمد باغبانی کنیا در نیمه اول سال به دلیل کاهش بازده گل، سبزیجات و میوه ها به میزان 32 میلیارد کرون کاهش یافت. اداره باغبانی می گوید ارزش محصولات صادراتی با 40 درصد کاهش به 48.4 میلیارد کرون از 80.7 میلیارد کرون در دوره مشابه در سال گذشته رسیده است.