صنعت گل غنا دارای پتانسیلی برای اقتصاد است

کارشناسان پتانسیل زیادی در صنعت گل غنا برای اقتصاد محلی و کاهش تغییرات آب و هوا می بینند. کارشناسانی که در مصاحبه‌های خود در جریان نمایشگاه سه روزه جامعه گل 2022 که در دانشگاه غنا برگزار شد، صحبت کردند، گفتند که موقعیت جغرافیایی و انتظارات بازار برای این کشور غرب آفریقا برای توسعه صنعت و بهره‌مندی از مزایای آن مناسب است.

ریموند گوردون، مدیر عامل Sunflowers Florist، یک شرکت گل‌فروشی مستقر در بریتانیا، می‌گوید این کشور غرب آفریقا سرشار از گیاهان و گل‌هایی است که هر گل‌فروش خوب می‌تواند از آنها برای ایجاد قطعات تزئینی زیبا استفاده کند. با توجه به موادی که در اطراف پیدا می کنیم، پتانسیل صنعت گل غنا بسیار زیاد است. این گلفروش گفت: افرادی با ذهن خلاق، که فراتر از حد معمول را می بینند، می توانند صنعت را به یک بخش بزرگ اقتصادی تبدیل کنند.

و زمانی که سعی می کردم از مواد ساخته شده در غنا اشیایی بسازم، از اینکه دیدم نارگیل و مهره خرما چه کاری می توانند انجام دهند شگفت زده شدم. ما چشم زنبور عسل را از درخت خرما ایجاد کردیم. و همه این گل ها در اینجا در غنا هستند و شما می توانید صنعت عظیمی را با آنها ایجاد کنید. گوردون افزود: همه چیز در مورد آموزش و افزایش آگاهی است. او مشاهده کرد که غنا، مانند سایر کشورهای آفریقایی، هنوز زمین‌های آسفالت‌نشده در شهرها و جوامع کوچک‌تر دارد که برای پرورش گل و سایر گیاهان در صنعت گل‌سازی مناسب است.

مقاله کامل را در www.newsghana.com.gh بخوانید.



منبع گوردون، که در «چهره‌های پشت گل‌ها» در بازار نیو کاونت گاردن در بریتانیا و «جنگ بزرگ گل‌ها» نتفلیکس حضور داشت، در غنا بود تا گل‌فروشان شرکت‌کننده در این نمایشگاه سه روزه را آموزش دهد. او از برخی اقلام جمع آوری شده از درختان خرما برای ایجاد یک زنبور استفاده کرد که پتانسیل صنعت گل فروشی غنا را به نمایش گذاشت.