طرح های سقف قیمت کمیسیون اروپا شاهد کاهش قیمت انرژی است

صبح روز جمعه، دولت هلند به روز رسانی جدیدی در مورد این موضوع ارائه کرد پر کردن انبارهای گاز کل به‌روزرسانی 2 سپتامبر را اینجا ببینید.

به نظر می رسد نرخ 80 درصدی پر شدن مورد نیاز اروپا در 1 نوامبر 2022 خواهد بود و در برخی موارد قبلاً برآورده شده است. حتی گفته می شود آلمان در حال کار بر روی پر کردن ذخایر برای زمستان 2023-2024 استایستگاه رادیویی جدید هلند، BNR، گزارش می دهد. این بر اساس گزارش های وزارت امور اقتصادی آلمان است.

با توجه به قیمت های بالای گاز و انرژی فعلی، گروه ذینفع Boerenbond خواستار اقدامات حمایتی فوری برای بخش کشاورزی و باغبانی بلژیک است. Boerenbond انتظار دارد که قیمت ها در ماه های آینده “به طور نجومی بالا” باقی بماند. شرکت های باغبانی با قراردادهای گازی که اکنون در حال تمدید هستند، شاهد افزایش ده برابری این قیمت ها بوده اند. قبض گاز سالانه 50000 یورویی اکنون ناگهان به بیش از 600000 یورو می رسد.

قرار بود در آخر هفته مشخص شود که آیا گاز نورد استریم 1 پس از تعمیر و نگهداری آغاز می شود یا خیر. AgroEnergy معتقد است که این و 9 سپتامبر دو لحظه تعیین کننده برای قیمت انرژی هستند. شما می توانید به روز رسانی کامل را اینجا بخوانید.

پخش کننده هلندی NOS می نویسد که قیمت بالای انرژی باعث می شود تولید به طور فزاینده ای متوقف شود. به عنوان مثال، یارا اسلویسکیل، تولیدکننده کود نروژی، تعطیلی سومین کارخانه از سه کارخانه آمونیاک خود را نیز رد نمی کند. ادامه مطلب را اینجا بخوانید.

آپدیت هفتگی آگرو انرژی دوباره شامل تمام تحولات انرژی بود. همزمان با کاهش ناگهانی قیمت گاز، کاهش شدیدتر قیمت برق نیز مشاهده شد. متخصصان انرژی به این موضوع اشاره می کنند قیمت هر دو این منابع انرژی در طول روز به شدت در نوسان است – تجارت بسیار کمی انجام می شود، بنابراین معاملاتی که اتفاق می افتد باعث تغییرات قیمت زیادی می شود.

این گروه از دولت بلژیک می خواهد که از جمله مناقصه هایی را صادر کند که به کشاورزانی که داوطلبانه گاز طبیعی کمتری مصرف می کنند، خسارت جبران کند. این بدان معنی است که می توان تا حد امکان از خاموش شدن جلوگیری کرد. پرورش دهندگان باید در اسرع وقت بدانند که آیا چنین مناقصه ای صادر می شود یا خیر. Boerenbond می‌گوید که این امر در انتخاب کاشت محصولات جدید در هفته‌ها و ماه‌های آینده تعیین‌کننده خواهد بود. می توانید مقاله کامل را اینجا بخوانید.

“این مستلزم اقدامات فوری است. دولت قبلاً تلاش کرده است که قبوض انرژی خانوارها را کاهش دهد، اما اقداماتی برای کمک به بخش کشاورزی (و در درون آن، باغبانی گلخانه ای) برای عبور از این بحران نیز به شدت مورد نیاز است. این مشاغل باید در کوتاه مدت زنده بمانند تا تمرکز خود را ادامه دهند. تولید غذا و پایداری در درازمدت،” رئیس Boerenbond، Lode Ceyssens می گوید.

این بدان معناست که نیروگاه های گازی گران قیمت دیگر برق را قیمت گذاری نمی کنند. با این حال، همانطور که در گزارش‌های خبری اخیر (هلندی) و به‌روزرسانی‌های بحران این کانال مشاهده می‌شود، سؤالاتی درباره این طرح‌ها وجود دارد. این برنامه ها احتمالاً در 9 سپتامبر و با نشست وزرای انرژی اروپا مشخص خواهد شد.

با وجود کاهش شدید قیمت گاز TTF، همچنان بالاست. در روز پنجشنبه، 1 سپتامبر، قیمت گاز همچنان بالای 100 یورو در هر مگاوات ساعت تا زمستان 2024 بسته شد.

در روز پنجشنبه، اول سپتامبر، برای اولین بار در هفته گذشته، قیمت بنزین پس از افت هر روز پس از افزایش شدید روز جمعه، 26 آگوست، کاهش بیشتری نداشت. قیمت گاز TTF باید برای بقیه سال 2022 حدود 220-240 یورو در هر مگاوات ساعت باشد. در این به روز رسانی بحران، نگاهی به وضعیت انرژی هفته داریم.

سطح بحران: هشدار اولیه در جهت عقربه‌های ساعت، از بالا سمت چپ: پر کردن ذخیره‌سازی گاز NL، مصرف گاز NL، تامین گاز اروپا، قیمت گاز NL.

آنها به طرح سقف قیمت کمیسیون اروپا به عنوان دلیل کاهش قیمت انرژی اشاره می کنند. آنها همچنین به گزارش های مثبت در مورد پر شدن تاسیسات ذخیره گاز اشاره کردند. در اروپا، از جمله موارد دیگر، درخواست هایی برای جدا کردن قیمت برق و گاز وجود دارد.

آلمان تخفیف سوخت را متوقف کرد. اکنون، برای اولین بار در سال‌های اخیر، پر کردن در هلند ارزان‌تر است. گزارش NOS را اینجا ببینید.



منبع


قیمت گاز «زمستان 2022» تسهیلات انتقال عنوان تا 1 سپتامبر. ارقام واقعی را اینجا ببینید.