“فروش وجود دارد، شما فقط باید با آنها تماس بگیرید””

روی باغبانی گلخانه ای تمرکز کنید
وقتی هانس شروع به کار کرد، قبلاً دانش باغبانی داشت. او با سابقه ای در الکترونیک، در Alphen aan den Rijn در جایی که آن زمان Lemkes بود، که بعداً رویال شد، کار کرد. او می‌گوید: «من به نصب روشنایی همسان‌سازی در آنجا کمک کردم. در گلخانه های لمکس، که هانس روبروی آن زندگی می کرد، گرمایش ون دایک دومین کندانسور خود را پس از تاسیس نصب کرد. هانس به یاد می آورد که در سال 1977 بود. “سپس پرورش دهنده به پیت اشاره کرد که دیر یا زود دیگر نمی تواند به تنهایی این کار را انجام دهد. او گفت: “من شخص دیگری را می شناسم.”

فناوران
در سال 2004، هانس به همراه سه شریک از جمله جوک خرید کرد. بنیانگذار پیت بازنشسته شد. بعد از اون هم نچسبید. من هم نمی‌خواهم. در سال های اخیر، جستجو برای مالک جدید بدون عجله انجام شده است. او می‌گوید: «به‌گونه‌ای که گویی ده سال دیگر فرصت دارم، به دنبال سرمایه‌گذار گشتیم.

برای اطلاعات بیشتر:
هانس هارتینگ
گرمایش ون دایک
[email protected]
[email protected]
www.vandijkheating.com



منبع

چهره های آشنا
انتظار کارخانه در ساختمان Bunnik را نداشته باشید که سال گذشته بازسازی شد. دفتر کاملاً بازسازی‌شده، یکی از آخرین دستاوردهای هانس به‌عنوان مدیر عامل، دارای یک انبار و یک بخش خدمات است، اما وقتی نوبت به تولید واقعی می‌رسد، گرمایش Van Dijk از زمان تأسیس آن را برون‌سپاری کرده است. “قبلاً در سوله باغبانی برادر پیت در نوت‌دورپ بود. ریتاردرها در آنجا ساخته می‌شدند. امروزه آنها توسط شرکت‌های تولیدی دیگر ساخته می‌شوند.”

از زمانی که هانس در گرمایش ون دایک شروع به کار کرد و اکنون، چیزهای زیادی تغییر کرده است. جای تعجب نیست که او برای شرکتی کار می‌کند، شرکتی که نه تنها خازن‌های گاز دودکش، مجموعه‌های CO2 و ضدعفونی‌کننده‌های تخلیه آب را تامین می‌کند، بلکه در حال حاضر تقریباً 45 سال است که در فناوری آب و هوا برای باغبانی گلخانه‌ای تخصص دارد. در نمایشگاه GreenTech امسال در آمستردام، این شرکت Sorem را ارائه کرد که یک حذف کننده سدیم است. “ما در حال حاضر روی تجهیزات جدید کار می کنیم تا مواد دیگر را نیز حذف کنیم. علاوه بر این، ما می خواهیم سیستم تهویه فعال (AVS) را افزایش دهیم و همچنین آن را برای ظرفیت های بالاتر مناسب کنیم.”


در Bunnik، گرمایش Van Dijk ماشین‌های خود را تولید نمی‌کند، اما می‌تواند آنها را مونتاژ و آزمایش کند

هانس هارتینگ هنوز در اوت 1978 یونیفورم نظامی خود را به تن داشت و در آگوست 1978 از پیت ون دایک درخواست داد و بقیه آن تاریخ است. هانس هرگز آنجا را ترک نکرد و در نهایت کارگردان شد. اکنون که گرمایش ون دایک از امسال صاحب جدید و همچنین مدیر عامل جدیدی دارد، زمان بازنشستگی هانس فرا رسیده است. و او برای آن آماده است زیرا قطعاً نمی خواهد “بیش از حد طولانی بچرخد” و “برنامه های زیادی” دارد. از این نظر، من از این واقعیت که به زودی 67 ساله خواهم شد، مخالفم.»

هانس در سال‌های اولیه‌اش خیلی در دفتر کار می‌کرد. او می‌گوید: «من به‌عنوان پشتیبان، پیت، عمدتاً فروش داشتم. بعداً برعکس شد. من هم شروع به فروش کردم. هانس و جوک ون در زیو به چهره های تجاری این شرکت تبدیل شدند. من حدود 30 سال است که با جوک کار می کنم. او کمی جوانتر است و فروش خارجی داشته است و من هلند را اداره می کنم.” اخیراً اکثر مشتریان قبلاً در مورد خروج هانس مطلع شده بودند. جوک مشتریان من را تصاحب می کند. هیچ ریسک منفی وجود ندارد. او به اندازه من شناخته شده است. این واقعیت که ما برای مدت طولانی با همان افراد کار کرده ایم به ما اعتماد به نفس می دهد.

علیرغم جدایی قریب‌الوقوع خود، کهنه‌کار گرمایش ون دایک همچنان ترجیح می‌دهد به جای عقب‌نشینی به جلو نگاه کند. با این حال، وقتی در Bunnik برای قهوه می نشینیم، او کاملاً از مرور گذشته فرار نمی کند. هانس اولین کارمند پیت ون دایک بود. ابتدا در یک اتاق زیر شیروانی در Bunnik، سپس در یک ساختمان اجاره ای در Bunnik که قبلا یک مطب دندانپزشکی قرار داشت.

انعام داده شده توسط پرورش دهنده
در دفتر هانس یک بعدازظهر در اوایل دسامبر، مقداری از مواد بایگانی روی میز است. میز برای هانس چندان آشنا نیست، اما یکی در یک دفتر جدید. در کنار او، جایی که هانس قبلا می نشست، اکنون فریک ون راین نشسته است. هانس خوشحال است که جانشینی پیدا کرده است. او می‌گوید: «ما با هم، امسال واقعاً دنبال آن بوده‌ایم. او خوشحال بود که جای قدیمی خود را رها می کند. ما خوشحالیم که فردی با دانش باغبانی را پیدا کردیم.»

گویا
به محض امضای قرارداد با مالک جدید، هانس نشان داد که او یک سال دیگر می ماند. گفتم: بعد از یک سال، من بیرون هستم. من همیشه عادت داشته ام که اول از همه به مسائل بپردازم. من و فریک توانسته ایم به خوبی با هم کار کنیم، اما فکر نمی کنم خوب باشد که به دور و برم ادامه دهم.” اگر سوالی بود می توانند تماس بگیرند. اما اگر این خیلی مکرر باشد، خوب نیست.»

انتخاب بر عهده گروه فناوری گلخانه افتاد. مدیر عامل برکنار شده در بهار امسال گفت: “گروهی از سرمایه گذاران جوان و مشتاق با تمرکز بر فناوری باغبانی”. هانس در اوایل دسامبر به ما اطمینان می دهد که پیش از آن، مذاکرات با فریک در حال انجام بود. “گاهی اوقات ما را متهم می کنند که به اندازه کافی تجاری نیستیم و از فناوری بسیار آگاه هستیم. ما دوست داریم در مورد دستگاه های خود صحبت کنیم. ما عمداً به دنبال فردی گشتیم که دانش فنی داشته باشد اما در آن غرق نشده باشد. Freek می تواند این کار را انجام دهد. او واقعاً نقش مهمی خواهد داشت، در حالی که با تون ون دایک یک مرد جدید برای فروش وارد هیئت شده است.”


هانس در سال های اولیه کار در گرمایش ون دایک در دفتر کار می کرد

چون بعد از استعفا، هانس از قبل برنامه های زیادی دارد. او عاشق موتورسواری است، اخیراً یک موتور سیکلت جدید خریده است، می‌خواهد دوره‌ای در اقتصاد بگذراند – “فقط از روی علاقه” – و همچنین با فرزندان و نوه‌هایش وقت بگذراند. و اگر چیزی در مورد “شرکت” در ذهن او ظاهر شود؟ او می گوید: «سپس یک ایمیل به فریک می فرستم. به همان شیوه منطقی، وقتی زود قطع می کند به تماس گیرندگان نگاه می کند. “اگر مشتریان تماس بگیرند، پس همیشه خوب است، حتی در مورد شکایت. اگر تماس نگیرند بسیار بدتر است. من با آنها صحبت خواهم کرد و آنها را حل می کنم.”

ایمان به آینده خوب
مدیر عامل خروجی هیچ نگرانی در مورد ترک شرکت دقیقاً در زمان کمی دشوارتر برای باغبانی ندارد. “در دراز مدت، من فقط چیزهای خوب می بینم. گلخانه ها به ساختن ادامه خواهند داد. من از این مطمئن هستم. در باغبانی، همیشه فراز و نشیب هایی دارید. در واقع، بحران دهه 1980 یک دوره رونق بزرگ برای ما به عنوان یک شرکت. من همیشه گفته ام: “فروش وجود دارد. شما فقط باید با آنها تماس بگیرید.” زمان کمی ساکت تر برای گرمایش ون دایک نیز یک مزیت کوچک را به همراه دارد. “از نظر گذشته، به خوبی کار می کند. من فقط کمی زمان بیشتری داشتم تا پس از تغییرات، سازمان را به خوبی پشت سر بگذارم.”