مارک بروینن، تولید کننده سابق، از کشاورزان در بسیاری از مناطق حمایت می کند

برای اطلاعات بیشتر:
مارک بروینن
M-Force Horti Solutions vof
Handelsweg 8
1619 بی جی اندیک
+31 (0) 6 255 233 30
[email protected]
www.m-forcehs.nl



منبع


کنترل/ضدعفونی شبانه با مه پاش توسط M-Force انجام شد

به زودی مشخص شد که مارک می تواند در کشت فلفل فعال بماند. “من از ابتدا در آن تخصص داشتم. به نظرم این محصول چالش برانگیزتر از کشت گل داوودی است.” امروزه، مشتریان او عمدتاً از تولیدکنندگان گل داوودی و فلفل تشکیل شده است. هر دو محصول کاملاً مشابه هستند. با یک گیاه جوان، شما از آب و هوای سطحی مراقبت می کنید و با بزرگتر شدن محصول، شروع به هدایت مولدتری می کنید. بزرگترین تفاوت این است که گل داوودی گیاهی با روز کوتاه است، در حالی که فلفل بسیار زیاد است. نور دوست. اما جدای از آن، شباهت های زیادی از نظر کنترل، دما و آب و هوا وجود دارد.”

سال چالش برانگیز فلفل
سال 2022 یک سال چالش برانگیز برای تولیدکنندگان فلفل بود. مارک نیز آن را در میدان منعکس کرد. شته‌ها علاوه بر انرژی، یک مسئله بوده است. ما نمی‌توانیم از شته‌ها جلوگیری کنیم، اما با توصیه‌های پیشگیری به سراغ پرورش‌دهندگان می‌رویم. این روزها مهم استفاده صحیح و زودهنگام از عوامل کنترل بیولوژیکی است. اما کنترل شیمیایی آفات ممکن است هنوز ضروری باشد. اگر چنین است، شما همچنین باید شهامت ترسیم یک عدد x از برنامه های سمپاشی را داشته باشید. ما در این مورد نیز به کشاورزان کمک می کنیم.”


دفتر خانه ام-فورس در اندیک

مارک انتظار دارد حتی اگر گلخانه‌ها برای مدتی طولانی‌تر در این زمستان خالی بمانند. “این فقط زمانی است که باید یک لحظه وقت گذاشت و همه چیز را مرتب کرد.” در کشت فلفل، فصل زمستان بدون روشنایی همیشه کمی آرامتر است. “در اینجا من بزرگترین تغییر را نصب و استفاده از نمایشگرهای بیشتر می بینم.” در گل های داوودی، این زمستان تغییر بزرگ تری دارد. برخی از تولیدکنندگان LED (کامل) را انتخاب می‌کنند و به رشد خود ادامه می‌دهند، برخی دیگر هنوز SON-T را در بالای محصول آویزان می‌کنند یا روی دیگ بخار کار می‌کنند. مارک هنوز تولیدکنندگانی با LED کامل به عنوان مشتریان خود ندارد. به ویژه کشاورزانی که موقعیت های گاز ضعیفی دارند اکنون هزینه های سنگینی دریافت می کنند و گاهی اوقات مجبور به انتخاب های سخت هستند.

تخصص
این پرورش دهنده سابق گل داوودی از سال 2011 به عنوان یک ارائه دهنده خدمات در باغبانی فعال بوده است. تخصص در کشت فلفل چشمگیر است. مارک خود آن را “شانس گنگ” می نامد. “وقتی برای خودم شروع کردم، خیلی زود به راهم رسید. یک باغدار در محله به یک متخصص کشت نیاز داشت. ما این وظایف را بر عهده گرفتیم.” مارک می گوید “ما”. این به مارک به عنوان یک مرد در این زمینه اشاره می کند و همسرش که مسئولیت مدیریت و برنامه ریزی را بر عهده دارد. برای مثال، او همچنین برنامه‌های کشت را تنظیم می‌کند.» علاوه بر این، مارک می‌تواند به متخصصان دیگری از شبکه خود در زمانی که کارها شلوغ می‌شود، تکیه کند.

آیا زمستان آرام تری خواهد بود؟ مارک بروینن سوال را تکرار می کند. “نه، آنقدرها هم ساکت نیست. علاوه بر این، ما دوست داریم تا جایی که ممکن است مشغول باشیم.” این امر با نگاهی به وب سایت M-Force Horti Solutions vof مشهود است. دامنه خدمات گسترده است. مشاوره کشت، مدیریت پرسنل یا خدمات خرابی، مارک همه این کارها را برای حمایت از پرورش دهندگان انجام می دهد.

مارک مشاهده می کند که همین امر در مورد کار نیز صدق می کند. پرورش دهندگان با کارمندان خارجی کار می کنند. این گاهی اوقات باعث ایجاد مشکلات ارتباطی می شود. اگر متوجه این موضوع شویم، گاهی جرات می کنیم به این نکته اشاره کنیم که شاید انتصاب یک کارمند که به چندین زبان مسلط است کمک کند، یا با انتصاب افراد مناسب در مکان مناسب. ، فقط برای نام بردن از یک چهارراه دیوانه.”

جفت چشم اضافی
مارک به عنوان یک پرورش دهنده سابق، همیشه می تواند به تجربه عملی خود بازگردد. در حفاظت از محصولات، این نیز کمک می کند. “شما می دانید که چه آفاتی وجود دارد، اما همچنین می دانید که چگونه چیزها در عمل در گلخانه کار می کنند. به عنوان مثال، تجهیزات سمپاشی چگونه کار می کنند. به عنوان مثال، چگونه آنها را به طور مطلوب تنظیم می کنید؟ یک جفت چشم اضافی گاهی اوقات می تواند به جلوگیری از آن کمک کند. یکی از اشتباهاتی که کسی که روزانه مراقبت از محصولات کشاورزی را انجام می دهد هنوز مرتکب می شود.

پشتیبان گیری
مارک در کار خود به سراسر هلند سفر می کند. تمرکز این شرکت بر Agriport A7، در نزدیکی Andijk که در آن M-Force مستقر است، Westland، منطقه Bleiswijk و چند منطقه گلخانه ای دیگر است. او می‌گوید: «در صورت یک کار عصرانه دورتر از خانه، یک شب می‌مانم. این نشان دهنده تعهد مارک به تولیدکنندگان است. حتی با خدمات خرابی، برای مثال. “در گذشته، زمانی که من خودم یک باغدار بودم، به تعطیلات نمی رفتم. شما همیشه از خرابی، از رها کردن همه چیز می ترسید و من هیچ پشتیبان نداشتم. ما می خواهیم این پشتیبان برای پرورش دهندگان باشیم.”

مارک اشاره می کند که تولیدکنندگان قبلاً می توانستند از خدمات به اصطلاح “مراقبت از مزرعه” استفاده کنند که در آن تولید کنندگان می توانستند به جایگزین های با تجربه اعتماد کنند. “اکنون ما فقط آن خدمات را ارائه می دهیم. قبل از شروع مشاهده، یک دور مقدماتی در مزرعه انجام می دهیم. به این ترتیب می دانیم که باید مراقب چه چیزی باشیم و در کجا ممکن است مشکلات ایجاد شود. سپس می توانید آن را پیش بینی کنید.”

ریزش فلفل یکی دیگر از مشکلات امسال بود. مارک می داند که قبلاً چندین نظرسنجی انجام شده است. “از نظر ما، این به رشد بهینه‌تر انرژی مربوط می‌شود. به نظر می‌رسد تولیدکنندگانی که با زیرلایه خود خشک‌تر شده‌اند، مشکلات کمتری نسبت به تولیدکنندگانی داشته‌اند که کمی مرطوب‌تر شروع به کار کرده‌اند. من هنوز تولیدات برتر را از تولیدکنندگانی که آزاد مانده‌اند دیده‌ام. در یک محصول سردتر، آبیاری نیز باید تنظیم شود، اگر این کار را انجام ندهید، خطر آبیاری بیش از حد و ضعیف شدن گیاه را در اوایل به خطر می اندازد. در گذشته، اشتباهاتی از این دست کمتر قابل توجه بود، اما در آن زمان چنین بود. گرم کردن گلخانه آسان تر است تا گیاه به هر حال ادامه یابد.”

دوره زمستان
چیزی که خدمات M-Force را متمایز می کند این است که زمان کافی برای نگاه کردن به این موضوع وجود دارد. “ما فراتر از محصول و شرایط آن نگاه می کنیم. آیا مشکلی در آبیاری به نظر می رسد؟ سپس ما از نگاهی به نصب در آنجا نیز دریغ نمی کنیم. ما سعی می کنیم کاری را انجام دهیم که در غیر این صورت خود پرورش دهنده انجام می دهد. امروز کشاورزان این کار را انجام می دهند. کارهای بسیار زیادی که آنها از توانایی انجام همه کارها دور هستند. اینجاست که ما می توانیم برای آنها تفاوت ایجاد کنیم.”