محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی ۱۰۰ سال گذشته از آرشیو خانه‌ها و باغ‌های بهتر

هنگامی که محیط‌های خانه در دهه 20 خروشان گیاه‌پسندتر شدند، گیاهان آپارتمانی به زودی بخشی از زندگی یک صاحب خانه معمولی شما شدند. گیاهان کم نور مانند سرخس های برازنده به سرعت محبوبیت یافتند و اغلب بر روی پایه های فرفورژه قرار می گیرند. شاخ و برگ سبز مرتب آنها به عنوان فویل عالی برای مبلمان، منسوجات و الگوهای هندسی الهام گرفته از هنر دکو در آن دوران بود.

سال های رکود مردم را از اصلاح باغ های سرپوشیده خود باز نداشت. همراه با پیچک انگلیسی در همه جا، مجموعه رو به گسترش گیاهان آپارتمانی محبوب شامل شیزماتوگلوت (نشان داده شده در بالا، سمت راست)، دراسنا، کاج پیچ، پیچک انگور، و انجیر برگ کمانچه بود. و در حالی که مبلمان و دکور نسبت به دهه قبل کم‌تر شد، طراحی برای نمایش گیاهان آپارتمانی مورد توجه بیشتری قرار گرفت. گلدان‌های زینتی لعاب‌دار تازه وارد بازار شده بودند، و مبلمان برای نگهداری گیاهان آپارتمانی نور پسند مانند کاکتوس‌ها ساخته می‌شد که می‌توانستند بیشترین اشعه‌های آفتاب را در خود جای دهند.

برای اهداف عملی، گیاهان تنها زمانی می توانند به راحتی با ما زندگی کنند که اندازه پنجره ها افزایش یابد و سیستم های گرمایش داخلی بهبود یابد. زمانی که تقریباً یک قرن پیش آن وضعیت شبیه‌سازی پدید آمد، گیاهان آپارتمانی برای همیشه به آنجا رفتند. در طی دهه‌ها، گیاهان داخلی، طاقچه‌های زیادی را پر کرده‌اند. برخی از محبوب‌ترین دستگاه‌های فتوسنتز امروزه به همان شکل باقی مانده‌اند، اما نحوه نمایش گیاهان آپارتمانی درست همراه با دکوراسیون ما تکامل یافته است. ما به آرشیو BHG مراجعه کردیم تا برخی از نمادین ترین روندها در گیاهان آپارتمانی در طول صد سال گذشته را مورد توجه قرار دهیم.

مقاله کامل را در www.bhg.com بخوانید.



منبع