مرکز تحقیقات محصولات باغی در دانشگاه علوم کاربردی ارفورت بودجه پروژه را از بنیاد تحقیقات آلمان (DFG) دریافت می کند.

اطلاعات بیشتر:
کریستین تیم پرسستل
Fachhochschule Erfurt
idw-online.de/



منبع

واحد تحقیقات محصولات باغی (FGK) دانشگاه علوم کاربردی ارفورت بودجه پروژه را از بنیاد تحقیقات آلمان (DFG) دریافت می کند.

تیمی به رهبری دکتر Uwe Drüge در FGK در حال تحقیق بر روی اصول بیولوژیکی تکثیر سازگار با محیط زیست گیاهان زینتی مانند گل اطلسی هستند. هر ساله چندین میلیارد گیاه از طریق قلمه در اروپا تکثیر می شود. این کار اغلب با افزودن عوامل ریشه زایی حاوی فیتوهورمون اکسین انجام می شود، زیرا این تنها راه برای دستیابی به ریشه زایی سریع و منظم است.

گروه تحقیقاتی دکتر Drüge هدف خود را استفاده از درک بهتر فرآیندهای درون زا در قلمه ها برای ایجاد شرایط برای تکثیر گیاهان با استفاده کمتر از مواد شیمیایی قرار داده است. کار قبلی نشان داده بود که محتوای اکسین فیتوهورمون درون‌زا در قلمه‌ها با ذخیره‌سازی تاریک افزایش می‌یابد. این امر ریشه زایی را تقویت می کند به طوری که استفاده از عوامل شیمیایی ریشه زایی را می توان کنار گذاشت. پروژه تحقیقاتی “مشخصات عملکردی تحریک تشکیل ریشه تصادفی با واسطه اکسین در گل اطلسی با ذخیره سازی تاریک” اکنون از روش های بیولوژیکی استفاده می کند تا مشخص کند که کدام فرآیندهای بیوشیمیایی در قلمه منجر به افزایش سطح اکسین در انبار تاریک می شود و کدام ژن ها در آنها فعال می شوند. فرآیند.

انتظار می رود نتایج این پروژه نقطه شروعی برای روش های هدفمند بیشتر در مورد چگونگی اجتناب از استفاده از تنظیم کننده های رشد شیمیایی با تحریک هورمون های درون زا باشد. این پروژه که در 23 فوریه 2023 توسط DFG تصویب شد، در مجموع با 406050 یورو در مدت سه سال تامین می شود.

پروژه تحقیقاتی “مشخصات عملکردی تحریک با واسطه اکسین تشکیل ریشه ناخواسته در گل اطلسی توسط تاریکی” به بررسی تکثیر سازگار با محیط زیست گیاهان زینتی می پردازد. به جای استفاده از تنظیم کننده های شیمیایی رشد، رشد ریشه با ذخیره سازی تاریک بسیج می شود. این پروژه تحقیقاتی با کمک مالی 406050 یورو در مدت سه سال تامین می شود.