مرکز سیستم‌های زراعی حفاظت‌شده با فناوری پیشرفته برای تولید محصول مقاوم در برابر آب و هوا راه‌اندازی شد

مقاله کامل را در: www.cxotoday.com بخوانید.



منبع

پروفسور بارنی گلاور AO، معاون و رئیس دانشگاه وسترن سیدنی گفت: «این همکاری بر اساس مشارکت بسیار سازنده بین دانشگاه و شورای هند برای تحقیقات کشاورزی است. پروفسور گلاور گفت: “از طریق تحقیقات پیشرفته، مرکز رویکردهای جدید و پایدار برای تولید را برای افزایش امنیت غذایی و معیشت کشاورزی بررسی خواهد کرد.”

دانشگاه وسترن سیدنی، شورای هند برای تحقیقات کشاورزی (ICAR)، مؤسسه تحقیقات باغبانی هند (IIHR) بنگلور، و مؤسسه تحقیقات هندی برای ادویه جات ترشی جات (IISR) Calicut، برای راه‌اندازی یک مرکز در سیستم‌های کشت محافظت شده با فناوری پیشرفته همکاری کرده‌اند. بررسی تأثیر تغییر اقلیم بر تولید محصولات زراعی

این مرکز تولید محصولات ایروپونیک با فناوری پیشرفته، فناوری‌های نظارت بر سلامت محصول با حسگرها و دوربین‌های پیشرفته و راه‌های استانداردسازی گرده‌افشانی را به عنوان بخشی از یک آزمایش آزمایشی، با تمرکز بر نوآوری در ایروپونیک برای محصولات با ارزش بالا مانند میکروگرین، توت، بررسی خواهد کرد. گل های شاخه بریده و ادویه جات ترشی جات در شرایط نوری و مواد مغذی مختلف.

دکتر دکتر گفت: “این مشارکت در سبزیجات، انواع توت ها و گل های شاخه بریده در IIHR و در ادویه جات ترشی جات در IISR نقش مهمی در توسعه سیستم های رشد عمودی کارآمد و کم هزینه برای پذیرش در مقیاس بزرگ – فناوری های کشاورزی پایدار برای آینده ایفا می کند.” دبی شارما، مدیر موسسه IIHR.

معاون مدیر کل ICAR، AK Singh، گفت: «این یک پایلوت مهم برای یافتن کشاورزی مقرون‌به‌صرفه است که به آب و هوا وابسته نیست». «تولید با استفاده از فناوری خانه های شیشه ای خودکار برای پذیرش در مقیاس بزرگ در هند بسیار گران است. با همکاری دانشگاه وسترن سیدنی و سایر شرکا، ما فرصتی داریم تا محققان کلاس جهانی را از استرالیا و هند گرد هم بیاوریم تا سیستم‌های تولید محصولات با ارزش مانند توت‌ها، سبزی‌ها، گل‌های شاخه بریده و ادویه‌ها را استانداردسازی کنند.