مشاوره عمومی در مورد توسعه استراتژی ملی باغبانی باز است

مشاوره را در www.gov.ie بیابید.



منبع

وزارت کشاورزی، غذا و دریانوردی از همه ذینفعان علاقه مند در مورد اولویت بندی اقدامات در گزارش KPMG و هر موضوع دیگری که برای رشد بخش تا سال 2030 ضروری است، دعوت می کند. اجرا تا سال 2030

از طریق تکمیل یک پرسشنامه آنلاین، این مشاوره عمومی برای گسترش تعامل در خارج از بخش و کمک به اطلاع رسانی به توسعه یک استراتژی ملی جدید با اولویت بندی اقدامات شناسایی شده برای حمایت از بخش باغبانی برای رشد و تحقق پتانسیل کامل آن طراحی شده است.

گزارش ژوئیه KPMG، فرصت‌هایی برای بخش باغبانی ایرلند، توسط این وزارتخانه مأموریت یافت تا عوامل کلیدی مقطعی قابل اجرا در بخش کلی و چالش‌ها و فرصت‌های هر زیربخش را شناسایی کند و اقداماتی را که می‌تواند به این موارد رسیدگی کند، بیان کند. این گزارش از داده‌های صنعت و مشاوره در سراسر بخش، چه در ایرلند و چه در خارج از کشور استفاده می‌کند.

با گردش مالی 521 میلیون یورویی در سال 2021 و اشتغال مستقیم بیش از 6600 نفر در حالی که کمتر از 1٪ از کل زمین را اشغال می کند، باغبانی شامل طیف متنوعی از بخش ها مانند قارچ، سیب زمینی، سبزیجات مزرعه، میوه های محافظت شده، سبزیجات محافظت شده، میوه های در فضای باز است. و محصولات رفاهی مانند مهدکودک، محصولات محافظت شده از جمله گیاهان بستر، شاخ و برگ بریده شده، شاخ و برگ و پیاز در فضای باز، درختان کریسمس و چمن چمن.

از ترسیب کربن گرفته تا افزایش تنوع زیستی مانند گرده افشان ها، سیستم های باغبانی هم افزایی و منافع مشترک زیادی بین پایداری زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی ارائه می دهند. با این حال، مقیاس مورد نیاز، هزینه‌های بالای راه‌اندازی، کمبود نیروی کار و فشار خرده‌فروشی چالش‌هایی را برای این بخش ایجاد می‌کند، اما با کسری تجاری قابل توجه و تغییر روند مصرف‌کننده، فرصت‌هایی برای جایگزینی واردات و نوآوری وجود دارد.

Food Vision 2030 ارزش بخش باغبانی ایرلند را به عنوان چهارمین بخش کشاورزی بزرگ در ایرلند به رسمیت شناخت و خواستار یک استراتژی برای تعیین نقشه راه این صنعت تا سال 2030 با تمرکز بر پایداری اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی شد.