“من برای رنگ جدید پنتون اینجا هستم”


سال 2023 بسیار روشن تر شد. والری مک نیکولز می نویسد که پنتون رنگ سال جدید خود را برای سال 2023 Viva Magenta 18-1750 نامگذاری کرده است و من برای آن اینجا هستم.

سرخابی دقیقاً در میانه راه بین قرمز و آبی در طیف قرار می گیرد. در پست وبلاگ سال گذشته در Pantone’s Color Veri Peri 17-3938، من به این واقعیت اشاره کردم که گل قرمز ترکیبی از قرمز و آبی است، که من را به سمت سوراخ خرگوش سیاسی سوق داد. من امسال این کار را انجام نمی دهم زیرا پنتون این کار را فقط به انسان ها واگذار نکرده است. هوش مصنوعی کمک کرد.

Midjourney یک آزمایشگاه تحقیقاتی مستقل است و ابزار هوش مصنوعی Pantone برای تصمیم گیری خلاقانه در مورد رنگ استفاده می شود. پنتون این تصاویر را “Magentaverse” می نامد، که شرکت آن را “اکوسیستم جدید بی پایانی که باید کاوش شود” توصیف می کند. اکنون، می توان گفت هوش مصنوعی هنگام انتخاب سرخابی دقیقاً می دانست چه کاری انجام می دهد، زیرا از نظر فنی، رنگ سرخابی در طیف مرئی نور یافت نمی شود. فکر می‌کنم در دنیای سرخابی زندگی می‌کند. الان همه چیز برای من منطقی است.

این یک نکته معتبر از انسان در مقابل هوش مصنوعی را هنگام ارجاع به هنر، رنگ یا طرح و اینکه آیا برنامه‌هایی مانند Lensa و Midjourney جایگزین هنرمند انسانی می‌شوند یا خیر، نشان می‌دهد. آیا فکر می‌کنیم اینها ابزارهای ارزشمندی هستند که یک هنرمند می‌تواند از آن برای گسترش مجموعه‌های خود استفاده کند، یا به سادگی الگوریتم‌ها و تولیدکننده‌های تصویر را جایگزین هنرمند انسانی می‌کنند؟

اما برگردیم به رنگ. با شنیدن کلمه سرخابی در گل‌ها دو چیز وجود دارد: سرخابی با ته رنگ بنفش یا سرخابی با ته رنگ قرمز. قطعاً تفاوت زیادی وجود دارد، که به ویژه مهم است زیرا صنعت ما بر اساس رنگ است. رنگ انتخابی پنتون ته رنگ قرمز است که به قلمرو شرابی و شرابی منشعب می شود. این برای دوستداران گل عالی است زیرا تعداد زیادی گل سرخابی وجود دارد.

هر چند فکر می کنم فراتر از این است. وقتی چیزهایی در طبیعت دارید، به خصوص گل‌ها، سایه‌ها و لایه‌های بسیار متنوعی وجود دارد که می‌تواند سرخابی در نظر گرفته شود. بیایید سوسن ساراسنا را بگیریم. رگه‌ها آن رنگ سرخابی پر زرق و برق را به نمایش می‌گذارند. سپس ما این آماریلیس فوق‌العاده اشباع را داریم که مرکز مخملی تقریباً مشکی دارد و به آن رنگ سرخابی زنده و روشن می‌رسد. از آنجایی که سرخابی رنگ مکمل سبز است، گل های سرخابی بیشترین کنتراست را با شاخ و برگ سبز دارند و بنابراین برای حیوانات/حشرات مورد نیاز برای گرده افشانی آنها بیشتر قابل مشاهده هستند.

برای اطلاعات بیشتر:
مایش
www.mayesh.com



منبع