موز زینتی به عنوان یک محصول جدید امیدوارکننده به نظر می رسد

یک آزمایش در مزرعه انجام شده توسط Krishi Vigyan Kendra (KVK)، Sadanandapuram، آن را به عنوان یک منطقه امیدوارکننده و کم کاوش در صنعت گل بریده ثابت کرده است.

جدا از اهداف محوطه سازی، می توان از آن ها برای ساخت دسته گل های چشمگیر و سایر چیدمان های گل استفاده کرد. این برای اولین بار است که یک آزمایش در مزرعه در کرالا انجام می شود و اگر بازار پذیرا باشد، موز زینتی می تواند رونق جدیدی در صنعت گل و گیاه ایجاد کند. ساروژ کومار، استادیار، باغبانی، KVK، که تیم را رهبری کرد.

در حالی که پرورش گل در سراسر ایالت به عنوان یک صنعت طلوع آفتاب در حال افزایش است، موز زینتی ممکن است به زودی به عنوان محصول جدیدی ظهور کند که درآمد ثابتی را برای کشاورزان تضمین می کند.

منبع: www.thehindu.com



منبع در طول آزمایش، تیم تحقیقاتی سه موز زینتی ترکیبی را که توسط مرکز تحقیقات ملی موز (NRC-B)، Trichy ساخته شده بود، انتخاب کردند که شامل OCR، OxZ و RxZ می‌شود. در مجموع 10 آزمایش از هفته دوم ژوئن 2022 انجام شد و گلدهی زودرس در OxR طی 70-75 روز پس از کاشت مشاهده شد. OxR هیبریدی با گل های پر جنب و جوش خود کاملاً چشم نواز است و به عنوان یک گیاه باغچه یا پاسیو مناسب است. موزهای زینتی به دلیل رنگ های روشن و لکه های قرمز در سطح بالایی، از نظر ظاهری منحصر به فرد هستند.