مژده گلادیولی با فروش پررونق شکوفه های مقرون به صرفه

او نه تنها آنها را پرورش می دهد، بلکه با فلامینگو، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و تامین کنندگان گل های تازه شاخه بریده در جهان، و Tesco برای توسعه گونه های جدید مورد تقاضا برای بازار بریتانیا همکاری می کند.

گلادیولی ها همچنین پس از اینکه در دهه 1980 مورد بی مهری قرار گرفتند، بازمی گردند، زمانی که آنها را به سال های پس از جنگ بازگشته بودند، هم به عنوان هدیه و هم به عنوان گل باغ.

ما در تابستان گذشته شاهد افزایش جزئی بودیم، اما در چند ماه گذشته، تقاضا واقعاً قوی بوده و هر هفته در حال افزایش است.

ما در حال حاضر خریدارانی را می‌بینیم که به دنبال دسته‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند، و گلادیولی‌ها همه جعبه‌ها را به‌عنوان بزرگ، پررنگ و رنگارنگ و مهم‌تر از همه، ارزش بالایی دارند.»

این گل شاید بیشتر به عنوان گل مورد علاقه کمدین فقید بری هامفریس شناخته می شود که شخصیت Dame Edna Everage آنقدر شکوفه هایش را می ستود که گونه ای به نام او نامگذاری شده است.

کالین گفت: “با همه حساب ها، امسال می تواند یک سال رکورد برای “شادمان” باشد و امسال، من 33 میلیون گیاه را با 10 گونه رنگی مختلف پرورش می دهم.

همچنین مایل ها و هزینه های سفر نسبتاً کمتری در بر دارنده آن ها در بریتانیا رشد می کنند، و اینجا در لینکلن شایر، خاک فوق العاده ای داریم که آب را به خوبی حفظ می کند.

کالین مارتین، که 20 سال است در مزرعه خود در مولتون چپل، نزدیک اسپالدینگ، گلادیولی، و همچنین گل نرگس، گل صد تومانی و ویلیام های شیرین تولید می کند، هم اکنون شاهد احیای مجدد است.

و موریسی، خواننده راک، زمانی که در اسمیتز حضور داشت با گل‌هایی که از جیب پشتش آویزان بود، به روی صحنه رفت و آن‌ها را پیش از انداختن آن‌ها برای جمعیت به بیرون انداخت.

پرورش دهندگان گلادیولی بریتانیا خود را برای تقاضای بی سابقه در تابستان امسال آماده می کنند، زیرا تعداد فزاینده ای از خریداران به دنبال شکوفایی مقرون به صرفه در طول بحران هزینه زندگی هستند.

به عنوان مثال، او می گوید زمانی که دو دهه پیش برای اولین بار عرضه تسکو را آغاز کرد، سالانه چهار میلیون برای سوپرمارکت تولید کرد. اکنون او سالانه نزدیک به 20 میلیون برای آنها رشد می کند.

“تا کنون، فصل رشد خیلی بد نبوده است، و در حال حاضر، ما تقریباً مقدار مناسبی از آفتاب و باران دریافت می کنیم، بنابراین کیفیت کلی واقعا خوب است.”

دلیل اینکه می‌توان قیمت‌ها را پایین نگه داشت این است که تعمیر و نگهداری نسبتاً پایین آن‌ها و همچنین مقیاس حجمی است که ما رشد می‌کنیم.»

جورجینا رید، خریدار گل تسکو گفت:

تقاضا برای گل در Tesco در حال حاضر بیش از 300 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، و با توجه به اینکه فصل بریتانیا از این هفته شروع شده است، این خبر خوبی برای بریتانیا و بزرگترین تولید کننده اروپا، کالین مارتین از لینکلن شایر است، که 33 میلیون از آنها را رشد داده است. .

«شادی‌ها» که اغلب به آن‌ها گفته می‌شود، چنان حضور پر رنگی دارند که مردم به وضوح در خانه‌های دوستان و خانواده آن‌ها را می‌بینند، به قیمت عالی آن پی می‌برند و سپس برای خود می‌خرند.»

تا کنون در سال جاری – با احتساب دسته گل های وارداتی قبل از شروع فصل بریتانیا – تسکو 60000 دسته در مقابل 14000 دسته در مدت زمان مشابه در سال 2022 فروخته است.

این سوپرمارکت برای یک دسته گل از پنج ساقه 1.99 پوند دریافت می کند که آنها را ارزان ترین گل فصلی از ژوئیه تا اوایل اکتبر که فصل گلادیولی به پایان می رسد تبدیل می کند.

برای بیشتر اطلاعات:
تسکو
www.tescoplc.com



منبع