نوارهای گلدار در Bejo Warmenhuizen گرده افشان های زیادی را به خود جذب می کند

پشت گلخانه های ارگانیک در Bejo Warmenhuizen، در یک تکه کوچک به مساحت 3240 متر مربع، چند نوار خیره کننده از محصولات گلدار تابستان گذشته منظره را شکل دادند. این آزمایش آزمایشی باشکوه با هدف بررسی پتانسیل سیستم‌های کشت متنوع و گیاهان بانکدار بر روی پویایی آفات و دشمنان طبیعی آنها در محصولات بذری انجام شد.
آزمایش از نوارهای گل در لبه ها و پیاز، کرفس و رازیانه به ترتیب متناوب، با نوارهای سه متری در بیرون و نوارهای شش متری در داخل مزرعه تشکیل شده بود. هر تناوب با یک نوار سه متری دیگر از مخلوط گل جدا شد.

بژو دریافت که فراوان ترین آفات حشرات ارتوپسی در رازیانه هستند که به نظر می رسد در نوارهای گل و کرفس نیز شکوفا می شوند، اما به میزان کمتر. در پیاز، شایع ترین آفت به نظر می رسد تریپس باشد. در مورد شکارچیان آنها، هنوز هیچ الگوی واضحی قابل مشاهده نیست، و جاروهای خالص بیشتری برای تعریف بیشتر آنچه واقعاً در جریان است لازم است. بنابراین، گیاهان بژو، برای ادامه این آزمایشات سفر گلدهی در سال های آینده.



منبع دشمنان طبیعی
به دلیل در دسترس بودن منابع غذایی جایگزین مانند گرده و شهد، نوارهای گل جذاب باید به عنوان یک مخزن یا بانک برای دشمنان طبیعی این حشرات گیاهی عمل کنند. دشمنان طبیعی این حشرات عمدتاً شکارچیان عمومی مانند عنکبوت ها، حشرات چشم درشت، حشرات دخترک، توری ها و دروگرها هستند. با این حال، برخی از شکارچیان تخصصی، مانند زنبورهای انگلی، وجود دارند، اما تاکنون بسیار فراوان نبوده اند. به طور همزمان، نوارهای گل دهنده با جذابیت خود، حشرات را از محصولات اصلی به دام می اندازند، زیرا چندین چتر گلدار در ترکیب گل گنجانده شده است.

آفاتی که به دانه ها آسیب می رسانند
به خصوص دو جنس از آفات نقش عمده ای در تولید بذر دارند، یعنی Orthops و Lygus، دو عضو از خانواده Miridae. متأسفانه برای بژو، تنقلات مورد علاقه آنها رویان دانه ها است. قطعات دهانی تخصصی آن‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد دانه‌های جوان را سوراخ کرده و متعاقباً مغذی‌ترین محتویات آن را بمکند و دانه‌های غیرقابل تحمل و بدون جنین را پشت سر بگذارند. علاوه بر این، سوراخ کردن بافت های گیاهی می تواند باعث انتقال ویروس ها و بیماری های مضر شود. علاوه بر این، ارتوپس و لایگوس به محصولات چتری علاقه مند هستند (آپیاسه، مانند هویج، کرفس، یا رازیانه) اما می توانند در هر محصولی به خوبی رشد کنند.

کاهش فشار آفات
علاوه بر این، محصولات بذری معمولاً کمی دیرتر از محصولاتی که برای بازار تازه رشد می کنند به پایان می رسند. از آنجایی که برداشت محصول بسیار آزاردهنده است، بسیاری از آفات حشرات از مزارع به سمت اطراف فرار می کنند، جایی که در نهایت، محصولات کشت شده برای تولید بذر هنوز رونق دارند. این هجوم ناگهانی حشرات باعث ایجاد فشار قوی آفت می شود که امیدواریم با به دام انداختن آنها در نوارهای گل مرزی آن را کاهش دهیم.