نور LED با آهنگ Linkin Park در گلخانه Chrysantemum می رقصد

بسیاری از تولیدکنندگان با قیمت بالای انرژی مواجه هستند. کنار آمدن با آن می‌تواند دشوار باشد، و در حالی که برخی فناوری‌هایی را در اختیار داشتند که به آنها در صرفه‌جویی در قبض برق کمک می‌کرد، برخی دیگر مجبور شدند تصمیم دردناک توقف تولید زمستانی را بگیرند. با این حال، برخی از پرورش دهندگان هستند که سعی کردند راه حلی سریع بیابند. در حالی که انجام این کار می تواند کاملاً سخت باشد، اما مطمئناً غیرممکن نیست.

پاتریک کاستلین از MechaTronix می‌گوید: «به دلیل هزینه‌های بالای انرژی در ماه‌های گذشته، چندین تولیدکننده در آخرین لحظه تحت فشار قرار گرفتند تا تصمیم‌های اساسی بگیرند. “به عنوان مثال، آنها تولید زمستان را متوقف کردند، یا به LED ها رفتند، یا گاز / برق WKK/CHP خود را برای استفاده داخلی گلخانه/کارخانه در مقابل فروش به تامین کننده برق جامعه خود متعادل کردند. چنین خریدهای LED در لحظه آخر امتیاز بیشتری نیز دارند. به عنوان مثال، آیا تحویل وعده داده شده به موقع محقق می شود (هنوز کمبود و تاخیر در زنجیره تامین قطعات الکترونیکی در سراسر جهان وجود دارد، فقط به زمان تحویل خودروهای برقی و سایر وسایل الکترونیکی در زندگی خصوصی روزمره ما نگاه کنید) آیا طیف ال ای دی درستی در رابطه با گیاه انتخاب شده است؟ آیا گلخانه موجود به دیگر “دکمه های کشت” مجهز است تا با LED کامل رشد کند؟ آیا به روزترین مشخصات محصول LED را دریافت خواهید کرد؟ کم نور، بله یا خیر ( آفتاب هنوز بدون هزینه است)؟”

برای اطلاعات بیشتر:
مکاترونیکس
www.horti-growlight.com

از آنجایی که پرورش دهنده از نتیجه نهایی بسیار خوشحال بود، آنها دو ویدیو را به اشتراک گذاشتند: نمونه ای از انعطاف پذیری در برنامه ریزی نورها با برخی از آهنگ های موسیقی، کاهش نور گلخانه از 100 به 50 درصد فقط در چند ثانیه.

برخورد با قیمت انرژی
پاتریک از MechaTronix به یک مشتری راضی در منطقه Bommelerwaard هلند اشاره می کند. “به دلیل قیمت بالای انرژی، او تصمیم گرفت LED را در پایان آگوست نصب کند. در بازه زمانی 5-6 هفته، MechaTronix زمان تحویل وعده داده شده + تعهد کنترل نور LED را رعایت کرده است.”

“به این ترتیب، گلخانه می تواند با WKK/CHP خود کار کند، بنابراین آنها نیازی به خرید برق اضافی ندارند. در مورد نصب، نیازی به کابل کشی یا کار نصب اضافی وجود نداشت؛ این واقعاً “وصل و بازی” بود با هر کلاهک گل داوودی، در مجموع 62 عدد، به صورت جداگانه توسط شبکه لامپ بی سیم ما قابل کنترل/کاهش نور است. این بدان معنی است که شدت نور را می توان در هر کلاهک بر اساس مرحله رشد یا نیاز گیاه توسط پرورش دهنده تنظیم کرد. از این میان، هزینه‌های انرژی اضافی را می‌توان نسبت به هزینه برق در ساعت در روز صرفه‌جویی یا فروخت.»

پاتریک کاستلین
[email protected]



منبع

به گفته پاتریک، در صورت عدم دستیابی به برخی نکات، این امر می تواند منجر به هزینه های اضافی بیشتر و سرمایه گذاری های جدید اضافی و سریع تر شود. او خاطرنشان می کند: همیشه مهم است که هدف بلندمدت و استراتژی شرکت را در ذهن داشته باشید.

در محیط قدیمی، پرورش دهنده 3288 لامپ کامل SON-T/HPS و مصرف انرژی 3.46 مگاوات با 120- میکرومول بر متر مربع داشت. با سیستم جدید MechaTronix، او اکنون دارای 1706 لامپ فول LED و مصرف انرژی 2.14 مگاوات با +-135 میکرومول بر متر مربع است.

تحقیقات اخیر نشان داده است که LED کامل برای رشد گل های داوودی امکان پذیر است. پاتریک خاطرنشان می‌کند: «به همین دلیل است که ما انتخاب کردیم که رنگ قرمز دور را نیز در دستور العمل‌های LED خود به‌عنوان ایمن‌ترین انتخاب برای رشد گیاه و پرورش‌دهنده بگنجانیم. به این ترتیب، پرورش‌دهنده می‌تواند مطمئن باشد که برای زمستان آتی و سال‌های آینده یک طرح تجاری سالم دارد و همچنین از نتیجه کاشت خوب گیاه اطمینان می‌دهد.»