“وای، آن گیاهان می توانند بیرون بروند؟”

برای مثال، بر خلاف phalaenopsis، سیمبیدیوم‌های آبشاری LZ Orchid می‌توانند به خوبی سرما را تحمل کنند. اما مهم نیست که لئو زوینکلز هر چند وقت یکبار این را به آن‌ها می‌گوید، این حرف نمی‌چسبد. من یک خریدار دائمی دارم که 20 بار به باغ من رفته است و هر بار که جلوی سوله می ایستد و چند تا گیاه می بیند می گوید: وای این گیاهان می توانند بیرون بروند؟

برخلاف اکثر گیاهان آپارتمانی، سیمبیدیوم آبشاری در واقع برای فضاهای سردتر مناسب تر است. اگر آن را در اتاق نشیمن بگذارید، حدود سه هفته گل می دهد، اما اگر سردتر قرار گیرد، سه ماه می شود. “گاهی اوقات از مردمی با من تماس می گیرند که واقعاً شگفت زده می شوند. آنها به اصطلاح از گیاه غافل شده اند و آن را بیرون در تراس رها کرده اند و سال بعد شاخه های زیادی رشد کرده و گل های زیادی رشد می کند. در زمستان واقعی دوام نمی آورد. اما حتی چند درجه یخبندان یک بار مشکل حل نشدنی نیست.”

بنابراین، به طور خلاصه: در روز شنبه، 21 ژانویه، به Kerklaan 116 در De Lier بیایید.

بر خلاف اکثر تولیدکنندگان سیمبیدیوم برش خورده، LZ فقط گونه هایی را پرورش می دهد که در اطراف آویزان هستند. از این گذشته، با در نظر گرفتن قیمت بالای انرژی، کشت سرد خوب است. همچنین نیازی به روشنایی نیست. فقط در دوره تکثیر، زمانی که ماده گیاهی خود را کمی دیر دریافت می کند، لئو گاهی اوقات می خواهد چند چراغ را روشن کند تا کمی سرعت به آن برسد. به هر حال، کشت به خودی خود آسان نیست. پیش‌بینی اینکه گیاه دقیقا چه زمانی گل می‌دهد دشوار است. “امسال خوشبختانه به موقع زیبا بودم، اما سال‌هایی هم وجود دارد که شش هفته تاخیر دارم. این فصل را کوتاه می‌کند، که برای من باید از اوایل اکتبر شروع شود، زیرا گلدهی در اواسط مارس متوقف می‌شود. این احترام، هر سال یک شگفتی است.”

برای اطلاعات بیشتر:
LZ Orchidee
کرکلان 116
2678 SZ De Lier
T: +31 (0) 22233102
[email protected]
www.lzorchidee.nl



منبع

LZ یک بار قبل، در ژانویه، درست قبل از کووید، یک روز باز برگزار کرده است. “این خیلی سرگرم کننده بود، و افراد زیادی آمدند. البته، این هم به این دلیل بود که ما تازه نقل مکان کرده بودیم. سپس کووید اتفاق افتاد. ما با کمی فروش خانه شروع کردیم، که خوب است، زیرا داستان خوبی به شما می دهد. اما مطمئناً آگاهی باید گسترده‌تر باشد. بنابراین ما چند سالی است که برچسب “ارکیده‌های دوست داشتنی باحال” را حمل می‌کنیم و امیدواریم که چنین ابتکاری تفاوت ایجاد کند.”

لئو زوینکلز می‌داند که Unknown مورد علاقه قرار نمی‌گیرد، “چون یک ارکیده عجیب و غریب که می‌تواند دمای پایین‌تر را به خوبی تحمل کند و شاخه‌های آویزان دارد، با آن چه باید کرد؟” به قول خودش نه تنها مصرف کننده طرف ناآگاه است، بلکه حتی تجارت و باغ و گلفروشی هم با آن آشنایی ندارند. برای تغییر این وضعیت، او یک روز باز را در 21 ژانویه در باغ خود در Kerklaan 116 در De Lier ترتیب می دهد.