وبینار استفاده از گیاهان در آب و هوای چالش برانگیز را بررسی می کند

MC Mark Laurence از Mark Laurence Design اظهار داشت: “نقش باغبانی به سرعت در حال تغییر است. باید از مفهوم زیور آلات به نقش طراحی و عملکرد اکوسیستم حرکت کند زیرا این اکوسیستم ها هستند که تغییرات آب و هوایی را تعدیل می کنند.

فرانچسکو روزلر، طراح چشم‌انداز و Masterplan LEAD برای دار لندن، برای توضیح روند توسعه و طرح اصلی نمایشگاه آتی اکسپو 2023 دوحه قطر، به جلسه توجیهی پیوست. موضوع نمایشگاه “کویر سبز، محیط بهتر” است – این اولین نمایشگاه مورد تایید AIPH در یک محیط بیابانی خواهد بود.

جلسه توجیهی بعدی AIPH سبز شهر بر برنده بزرگ افتتاحیه جوایز شهر سبز جهانی AIPH متمرکز خواهد شد: حیدرآباد، هند. ابتکار برنده آنها، با عنوان “گل گلستان سبز به ایالت تلانگانا”، همچنین برنده رده “سبز زنده برای بهبود اقتصادی و رشد فراگیر” شد. این برنامه شاخص با هدف افزایش پوشش درختی ایالت تلانگانا تأسیس شد. برای اطلاع از میزان موفقیت آنها در جلسه توجیهی نوامبر ثبت نام کنید.

برای اطلاعات بیشتر:
AIPH
www.aiph.org

او گفت: “باغ گیاه شناسی مکانی برای کار پیش بینی است، جایی که سعی می کند پویایی های اکولوژیکی و رفتارهای تکاملی را پیش بینی کند.”

با حمایت اکسپو 2023 دوحه قطر، AIPH Green City Briefings 2022/23 مجموعه ای از وبینارهای یک ساعته با تمرکز بر شهرهای سراسر جهان است که پیشرفت قابل توجهی را در گنجاندن گیاهان و طبیعت در شکل و عملکرد شهر خود نشان می دهد. دومین جلسه از این مجموعه دوحه، قطر، که در آن راه‌حل‌های نوآورانه برای تهدید بیابان‌زایی به کار گرفته می‌شود، برگزار شد.

در شرایط آب و هوایی با چالش‌های مختلف، هری واتکینز، مدیر اجرایی باغ گیاه‌شناسی سنت اندروز در اسکاتلند، رویکرد خود را برای استفاده از گیاهان توضیح داد و توضیح داد که چگونه استراتژی‌های اکولوژیکی در فرآیند طراحی مجدد باغ به کار گرفته شد.

قطر آب و هوای چالش برانگیزی دارد، دماهای بالا، کمبود آب باران و خاک حاصلخیز محدود. فرانچسکو گفت: «این محدودیت‌ها قطر را به سمت اتخاذ تکنیک‌های جایگزین برای مدیریت منابع سوق داده است. این تکنیک ها در حال حاضر نیاز آبی در کشاورزی در قطر را تا 70 درصد کاهش داده است. نمایشگاه این راه حل های نوآورانه و همچنین ابتکارات بین المللی برای مبارزه با بیابان زایی را به نمایش خواهد گذاشت.

طراحی و انتخاب گیاه در اقلیم‌های چالش‌برانگیز تمرکز دومین جلسه توجیهی شهر سبز AIPH بود که توسط انجمن بین‌المللی تولیدکنندگان باغبانی (AIPH) با همکاری شرکت پرستش باغبانان (WCoG) برگزار شد.



منبع

جلسه توجیهی در 8 نوامبر ساعت 1 بعد از ظهر به وقت گرینویچ برگزار خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام به وب سایت AIPH مراجعه کنید.

برای ایجاد یک رویداد بسیار پایدار، سازمان‌دهندگان پارک البیدا را به عنوان محل نمایشگاه انتخاب کردند که در آن گیاهان بومی و ساختارهای موجود می‌توانند در غرفه‌ها گنجانده شوند. هر باغ باید از حداقل آب استفاده کند و برای آب و هوای قطر مناسب باشد. نمایشگاه اکسپو 2023 دوحه قطر از اکتبر 2023 تا مارس 2024 باز است و با بسته شدن اکسپو، پارک و امکانات آن در اختیار جامعه محلی قرار می گیرد تا از آن لذت ببرند.

“امید من این است که به یک نقطه مرجع برای مردم تبدیل شود تا بتوانند در مورد چگونگی عملکرد محرک های اکولوژیکی تکامل در 70 سال آینده فکر کنند.”

این رویکرد با ایجاد سه اکوسیستم جدید که زیستگاه‌ها را در فایف، اسکاتلند تکرار می‌کنند، شکلی از طراحی کمتر سفت و سخت را در بر می‌گیرد و به گیاهان اجازه رشد و تعامل طبیعی را می‌دهد. با تکثیر چمنزارهای چوبی، تپه های شنی و باغ بیوسن، آنها این فرصت را دارند که پویایی گیاهان را در این سه محیط مشاهده کنند و از آن برای اطلاع از انتخاب های طراحی آینده استفاده کنند.