وزیر پنجاب برای ترویج استفاده از کودهای آلی تخمیر شده و باغبانی

دولت S. Bhagwant Mann، وزیر ارشد پنجاب، در حال برنامه ریزی برای ترویج استفاده از کود آلی تخمیری (FOM) تولید شده توسط گیاهان بیوگاز فشرده (CBG) در بخش های کشاورزی، باغبانی و گلکاری ایالت است. آقای امان آرورا، وزیر منابع انرژی نو و تجدیدپذیر، این را در هفدهم آگوست پس از بحث طوفان فکری در PEDA گفت.

استفاده از FOM باعث افزایش جذب مواد مغذی، رشد، عملکرد، کارایی تغذیه، کیفیت محصول و تحمل به تنش های زنده و غیرزیستی می شود. وزیر منابع انرژی های نو و تجدیدپذیر گفت: استفاده از آن می تواند از جذب فلزات سنگین جلوگیری کند، علاوه بر آن به شکوفایی صنایع وابسته محلی کمک می کند.

آقای آرورا و همکار کابینه‌اش، آقای کولدیپ سینگ دهلیوال، وزیر کشاورزی و رفاه کشاورزان، از مقامات ارشد دولت ایالتی و سرمایه‌گذاران خواستند مکانیزمی ایجاد کنند که امکان استفاده از FOM را فراهم کند.

وزیر کابینه گفت: آژانس توسعه انرژی پنجاب (PEDA) تاکنون 42 پروژه CBG با ظرفیت کل 492.58 تن در روز (TPD) بر اساس کاه شلتوک و باقیمانده کشاورزی دیگر و بزرگترین کارخانه CBG آسیا با ظرفیت کل 33.23 تخصیص داده است. – تن CBG در روز نیز اخیراً در روستای بوتال کالان (سنگرور) راه اندازی شده است. انتظار می رود حداقل 5 تن لاک کود آلی تخمیری (FOM) توسط این کارخانه های CBG در کمیسیون تولید شود.

مقاله کامل را در: www.punjabnewsexpress.com بخوانید



منبع