پرورش دهندگان گیاه UF/IFAS می توانند «کوپید» را برای روز ولنتاین بازی کنند

به عنوان مثال، توماس کولکوهون، دانشیار باغبانی محیطی، با نیلوفرها، نیلوفرهای روز، ویولا، گل اطلسی و کالادیوم کار می کند.

دنگ گفت: «ما در حال کار با تولیدکنندگان هستیم تا برای روز ولنتاین گیاهان گلدانی کالادیوم تولید کنیم. به عنوان مثال، کالادیوم «پرنسس پریان» را می توان در ظروف برای این تعطیلات پرورش داد. ما روی رقم دیگری به نام “پروانه سفید” کار می کنیم. در آینده، سایر ارقام کالادیوم را برای رویدادهایی مانند روز ولنتاین تطبیق خواهیم داد.

در مرکز تحقیقات و آموزش UF/IFAS Mid-Florida، آلفرد هوو چندین گیاه از جمله اسنپدراگون ها را پرورش می دهد. آنها گرما و خشکسالی را تحمل می کنند و در اندازه ها و رنگ های مختلف هستند.

کلارک گفت: رشد آن آسان است، با شاخ و برگ های خوب و چند رنگ، مراکز صورتی و رنگ پررنگی که مدت طولانی در منظره دوام می آورد.

محقق دیگری به نام ژانائو دنگ چندین گیاه زینتی – از جمله کالادیوم – را در مرکز تحقیقات و آموزش خلیج فارس در شهرستان هیلزبورو پرورش می دهد.

Colquhoun گفت: “ما یک ویژگی خنک را در گل های کالادیوم جدا کردیم و آن را به گونه دیگری معرفی کردیم تا عطر گل را افزایش دهیم.” در کمال تعجب، در آزمایشگاه کار کرد. ما در مرحله اعتبارسنجی و ایجاد یک محصول پایدار هستیم.»

او گفت: “اگر گل شاخه بریده با رایحه قوی می خواهید، نیلوفرها بهترین هستند.” برخی ممکن است بگویند نیلوفرها خیلی قوی هستند، بنابراین من گل رز یا سنبل را در گلدان می چینم.

هوو، استادیار علوم باغبانی می‌گوید: «اسنپدراگون‌ها گیاهان باغی زیبا با خوشه‌های گل‌های متمایز هستند. می توان از آنها برای باغچه های مرزی، جعبه های گل و کانتینرهای پاسیو استفاده کرد. آنها یک افزودنی عالی برای هر باغی به خصوص در فصل زمستان در فلوریدا ایجاد می کنند. گل‌های اسنپدراگون شبیه پوزه اژدها هستند و گل‌های آن‌ها تقریباً در تمام رنگ‌های چشمگیر ظاهر می‌شوند: قرمز، زرد، بنفش، صورتی، زرشکی و سالمون، سفید.

دنگ همچنین گل های ژربرا را پرورش می دهد که در باغ محبوب هستند. شکوفه های دیزی مانند آنها باعث ماندگاری گل های شاخه بریده می شود.

دانشمندان دانشگاه فلوریدا تعداد زیادی از گیاهان زینتی را پرورش می دهند. به عنوان مثال، دیوید کلارک، استاد UF/IFAS باغبانی محیطی، ده ها گیاه کولئوس را پرورش می دهد. از جمله آنهایی که فکر می کند می تواند برای روز ولنتاین یک هدیه خوب باشد، از قضا «دلشکسته» نامیده می شود.

هوو می‌گوید: «بو و رنگ برخی از گونه‌ها پروانه‌ها و زنبورهای عسل را جذب می‌کند و آنها را به یک باغ گرده‌افشان تبدیل می‌کند.

منبع: https://blogs.ifas.ufl.edu/news/2023/02/07/uf-ifas-plant-breeders-can-play-cupid-for-valentines-day/



منبع در مورد بویایی، دیگر دانشمندان UF/IFAS برای تقویت عطر برخی از گیاهان زینتی، که هر یک از آنها می تواند برای روز ولنتاین هدیه داده شود، کار می کنند.

مردم می‌توانند پس از هدیه دادن یا لذت بردن از آن، در باغ‌های بهاری خود – در آفتاب یا سایه – بکارند و در تمام سال تا یخبندان باقی می‌ماند. این گیاه خوبی برای جفتک است و یک گیاه عالی است زیرا در شرایط محیطی سخت در فلوریدا شمالی پرورش و انتخاب شده است.